خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد:

تقدیر از رزمایش ارتش / هشدار برای آزادی شیخ سلمان / توصیه‌های انتخابات سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۲۹

در محیط کار و خانه٬ باید زبانمان زبان اخلاق و دین باشد چرا که نیش زبان مانند تهمت، تحقیر و غیبت مباحثی است که انسان را بیچاره می‌کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به گناهان زبان٬ ابراز داشت: در محیط کار و خانه٬ باید زبانمان٬ زبان اخلاق و دین باشد چرا که نیش زبان مانند تهمت، تحقیر و غیبت مباحثی است که انسان را بیچاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به شناخت و عمل به وظایف٬ اظهار داشت: حفظ نظام از و اجبات است و باید بدانیم که این قرآن که در بین ما به امانت گذاشته شده٬ باید حفظ شود و بعد از آن نماز در اولویت است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) زمانی که برای نماز بلند می‌شدند رنگ از رخسارشان پریده بود و بعد از آنکه دلیل را از ایشان جویا می‌شدند ایشان می‌گفتند وقت ملاقات با معبود است و باید به انجام فرضیه برسیم و باید بدانید که این نماز بسیار در زندگی ما مهم و حائز اهمیت است به صورتی که این نماز اکسیر نجات بخش زندگی ما محسوب می‌شود.

صدیقی با اشاره به گناهان زبان ابراز داشت: در محیط کار و خانه٬ باید زبانمان زبان اخلاق و دین باشد چرا که نیش زبان مانند تهمت، تحقیر و غیبت مباحثی است که انسان را بیچاره می‌کند که باید مواظب آن باشیم تا آبروی مومن ریخته نشود چرا که ریختن آبروی مومن مانند ریختن خون او است و این دو جنایت با هم یکی‌اند.

خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر اهمیت «بسم الله» در کلام حضرت امام(ره) ٬ ابراز داشت: در مسئله «حمد» امام راحل می‌فرمایند کسی در گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» اگر بتواند مداومت داشته باشد به درجات عالیه خواهد رسید به عبارتی تمامی موجودات و بستر دنیا خودش حمد است و همه موجودات اسماء الهی هستند و تمامی مرآت جلال و جمال خداوند هستند و چه خوب است که انسان با خدا زندگی کند و اگر کسی بدان مرحله رسید «بسم الله» آن «بسم الله» ‌حقیقی می‌شود به گونه‌ای که عامل تمامی افکار و ا فعالش خداوند خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه اسماء‌ خدا زیباست و اسامی خداوند حق تعالی٬ همه جمیل است. اگر کاری از ما ساطع شود کار خداوند است و اگر به این مراحل از تقوا برسیم تمامی این‌ها از برکات خداوند نشأت می‌گیرد چرا که کسانی که نافله‌هایشان را جدی پیگیری می‌کنند به جایی خواهند رسید که زبان و حرکت آن‌ها وابسته به خدا خواهد شد و صدای ما دیگر از جانب خداوند خواهد بود.

صدیقی با اشاره به اهمیت و برکات اجتماعاتی مانند نماز جمعه بیان داشت: در این روز می‌توانیم مراتب بندگی خود را به سوی خداوند ارتقا دهیم چرا که این اجتماعات منشأ نور و خیر و برکت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ادامه داد: نباید یادمان برود در محضر خداوند هستیم. فراموشی خداوند موجب فسق می‌شود و عدم توجه به خدا انسان را به جهنم نزدیک می‌کند و ما نباید دشمن را فراموش کنیم. مخصوصا دشمن بیرونی٬ یعنی استکبار که قصد جان، آبرو و ناموس ملت ایران را کرده است.

وی افزود: همه این شیاطین٬ تفکیری‌های مفتخر منطقه هستند که استکبار به این‌ها خط می‌دهد و دلار‌هایش را خرج تکفیری‌ها می‌کند. دشمنان را جدی بگیرید دشمن کمش هم زیاد است مانند بیماری و فقر که کمش هم زیاد است.

خطیب موقت این هفته تهران با بیان اینکه یکی از دشمنان نفس اماره است اظهار داشت: نفس اماره مانند اژدهایی است که در باطن خودت بزرگ کردی. نفس وسوسه می‌کند و دنیا برای ما پر زرق و برق می‌شود و ما را به باتلاق افراطی‌گری می‌کشاند.

صدیقی خاطرنشان کرد: در این خطبه اولین مسئله‌ای که دل‌ها را شاد کرده و جان‌ها را نور می‌دهد و نفوس ما را امیدوار می‌کند یاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است که میلاد اشرف خلائق و رحمت للعالمین است و میلاد مسعود پیغمبر رحمت عزت توحید حضرت محمد مصطفی(ص) ومیلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) احیاگر علوم و اخلاق و فرهنگ و مولد علم که جهانیان به او مدیون هستند، را به همه جهانیان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه اگر امام صادق(ع) و مکتب ایشان نبود دنیای اسلام امروز نماز فقهی و حقوقی نداشت٬ ادامه داد: حضرت امیر(ع) فرمودند: ای دنیای عرب٬ پیغمبری برای شما برانگیخته شد. خداوند او را برانگیخت به عنوان بیدارگر زمانی که شما مردم عرب در بد‌ترین شرایط اقلیمی و فرهنگی زندگی می‌کردید و همچنین در مواقعی که بین صخره‌ها و صحرای خشن محیط و در جایی که مارهای خطرناک به شما حمله می‌کردند٬ بودید٬ نشو و نمو می‌کردید.

صدیقی تاکید کرد: ‌ ای مردم عرب پیامبر(ص) به سوی شما فرستاده شد. زمانی که خون می‌خوردید و خون می‌ریختید و به ارحام خودتان رحم نمی‌کردید. شما نه اهل فرهنگ عاطفه ونه عقل بودید و نه راهنمایی داشتید. این پیامبر(ص) بودکه برای شما همه چیز را آورد و عرب را با عجم به عنوان برادر متحد ساخت و در سنگر اتحاد برای این‌ها پیروزی‌هایی را رقم زد.

وی با بیان اینکه این را هم بدانید که اتحاد و انسجام ما پیغمبر را خشنود ودشمنان پیامبر ما را مایوس می‌کند به خاطر پیامبر(ص) زیر یک پرچم زندگی کنید گفت: نکته بعدی تشکر و تقدیر از مردم متدین است که در روز ۹ دی امسال با اجتماعات باشکوه هشدار به فتنه گران را بار دیگر سردادند و توجه داشتند که این فتنه باید ریشه‌کن شود.

وی با ابراز مثالی از برخورد امام علی(ع) در دو جنگ جمل و صفین بیان داشت: در جنگ جمل فرمودند؛ مجروحین را به حال خود بگذارید و به دنبال فراری‌ها را نروید اما درجنگ معاویه گفتند که هر دوی آن‌ها را از بین ببرید از ایشان پرسیدند چرا اینجا رویکرد جدیدی دارید گفتند در جنگ جمل ریشه فتنه از بین رفته بود اما در جنگ با معاویه ریشه فتنه هنوز موجود است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ابراز کرد: فتنه و فتنه‌گر هنوز ریشه‌کن نشده است. در روز ۱۶ آذر این‌ها علنا هنجارشکنی و حمایت کردند. بعضی فتنه‌گران و اعضای فتنه که در فتنه بازارگرمی می‌کردند حالا شهر به شهر و دانشگاه و دانشگاه راه افتاده‌اند؟ از الان هم برای انتخابات سال آینده و انتخابات خبرگان از این موضوع دارند استفاده می‌کنند و می‌خواهند تا در خبرگان هم دستی داشته باشند و بتوانند در متزلزل کردن پایه‌های نظام دستی داشته باشند. اما من به اینها می‌گویم که حضور مردم برای جلوگیری از فتنه مصمم است.

وی ادامه داد: اجلاس نماز از وقایع مبارکی است که ۲۳ سال تکرار شده و پیام رهبر معظم عزیزمان مثل همه پیام‌هایشان که کارآمد و اجرایی است به کسانی که دست اندر کار این هستند؟

صدیقی افزود: نکته دیگر ارتش نظام جمهوری اسلامی است که در این رزمایش بسیار مقتدارنه شکوه، ‌اقتدار و تجهیزات دشمن‌شکن را به نمایش گذاشتند و در مرزهای بین‌المللی با انواع نمایش‌های تاکتیکی باعثدلگرمی بودند و جای شکر دارد پیامی هم به کشورهای همسایه داریم که اینقدر به دامان بیگانگان نروند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان: ۱۷ دی روز کشف حجاب از ناحیه رضا خان مزدور است وقتی می‌بینیم آنچه که غربی‌ها امروز شعار می‌دهند تحقیر زن و مردسالاری است. مردهای سیاسیون آنها٬ وقتی صهیونیست‌ها می‌بینید در جایی حضور دارند٬ کت می‌پوشند اما زن‌هایشان را بزک کرده و می‌آورند در جلسات خود این یعنی شما چیزی هستید که ما کیف می‌کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از نمایندگان مجلس انگلیس زمانی که به ایران آمد برای اولین بار باید طبق مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران روسری سر می‌کرد ایشان وقتی برگشته بود٬ گفت: من آنجا هویت زن بودنم را یافتم ما نباید حرکت انفعالی داشته باشیم و نباید هجوم ببریم به جامعه زنان و زن را از جامعه خودش بگیریم و اسم آن را آزادی و تکریم بگذاریم.

خطیب موقت نماز جمعه افزود: نکته آخر دستگیری شیخ علی سلمان در بحرین است که یک عمل ضد مردمی و انسانی به شمار‌ می‌رود. می‌توان گفت اقلیت سنی در بحرین در برابر شیعه ایستاده‌اند زیرا اینها نه شیعه هستند و نه سنی، اینها مأموران آمریکایی هستند که فکر می‌کنند با این رفتارها و تخریب مساجد می‌توانند حرکات مردمی را متوقف کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان گفت: ما به این‌ها می‌گوییم که برگردید و پیام آیت الله سیستانی از نجف را ببینید که نسبت به آزادی شیخ سلمان هشدار داد. لذا ما هم هشدار می‌دهیم که آزادی صورت گیرد و این افراد راه شاه و مبارک و دیگر اشرار منطقه دنبال نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز