خبرگزاری کار ایران

حدادعادل در کنگره جمعیت ایثارگران:

استفاده ابزاری از رهبری اصول‌گرایی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۳۹

راهپیمایی اربعین از نهم دی جدا نیست، زیرا همان‌هایی که در نهم دی حضور داشتند به اربعین نیز رفتند، اما برخی رسانه‌ها هم هستند که به این مساله نپرداختند و ما باید مواظب باشیم تا این انقلاب را به آنها ندهیم.

رئیس فراکسیون اصول گرایان مجلس تاکید کرد: رقبای ما طعم شیرین پیروزی در انتخابات را به خاطر وحدت‌شان چشیده‌اند آیا ما نیز طعم تلخ شکست را به خاطر تفرقه چشیده‌ایم؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که صبح امروز در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد، گفت: این جلسه در زمانی برگزار می‌شود که دو روز از سالگرد حماسه نهم دی فاصله گرفته‌ایم؛ نهم دی اتمام حجت مردم با بیگانگان و فعالان سیاسی بود.

وی ادامه داد: مردم در نهم دی به ما اعلام کردند که در صحنه‌ایم و راهمان را گم نکرده‌ایم و شما نیز راهتان را گم نکنید.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با طرح این سوال که جایگاه کنونی ما در جغرافیای انقلاب کجاست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ۳۶ ساله شده؛ هم تجربه ما بیشتر شده و هم تجربه دشمنان‌مان. قبل از انقلاب نه آمریکایی‌ها و ‌نه اروپایی‌ها قبل نمی‌دانستند که شیعه چیست، ولی بعد از انقلاب در این باره ده‌ها همایش برگزار کردند و اگر در اینترنت شما جست‌وجو کنید ده‌ها کتاب درباره عاشورا، کربلا و شیعه پیدا می‌کنید.

حدادعادل با بیان اینکه دشمنان انقلاب در طول این سال‌ها طراحی‌های بسیاری علیه انقلاب انجام داده‌اند، یادآور شد: آنها جنگ نظامی راه انداختند، اما نتیجه نگرفتند؛ جریانات سیاسی به راه انداختند؛ باز هم نتیجه نگرفتند و آنچه که اکنون مورد توجه قرار داده‌اند، مساله اقتصاد است. یعنی نتیجه گرفته‌اند که به جای جنگ نظامی بنای کار خودشان را فشار اقتصادی قرار دهند، البته این به معنای آن نیست که از تهاجم فرهنگی مایوس شده باشند. آنها هم فشار سیاسی و هم تهاجم فرهنگی می‌کنند، ولی محوریت فعالیت‌شان را فشار اقتصادی قرار داده‌اند و به دنبال تبلیغات روانی‌اند تا مردم را شرطی کنند که اینگونه فکر کنند حیات و مماتشان در موافقت در کاهش یا افزایش تحریم‌هاست و ما باید طوری رفتار کنیم تا در این دام نیفتیم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به زمان انتخابات خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات نیز هر کاندیدایی می‌آمد، مساله اقتصادی را مبنا قرار می‌داد و می‌گفت من چنین و چنان می‌کنم که این را هم دشمن می‌خواست در حالیکه امام(ره) این کار را نکرد و گفت " ما نان و پنیر خودمان را می‌خوریم اما دست گدایی به سمت آمریکا دراز نمی‌کنیم. "

وی با بهانه دانستن مساله هسته‌ای از سوی دشمنان به کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: آنها با کاهش قیمت نفت به ما فهماندند اگر هسته‌ای هم حل شود و حتی همه تحریم‌ها هم برداشته شود، به دنبال ضربه زدن به ما هستند. دشمن این برنامه را طراحی کرده و البته قبل از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ سعی کردند با فشار اقتصادی وحدت مردم را از بین ببرند و سپس مدیریت افکار عمومی را بر عهده بگیرند و شرایط را به این سمت ببرند که اگر ما از شعارهایمان کوتاه بیاییم و عقب‌نشینی کنیم همه فشارها برداشته می‌شود.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را محور فعالیت‌های خویش قرار دهیم، ابراز داشت: ما برای نیفتادن در دام دشمنان باید همه فعالیت‌هایمان را بر اساس گفتمان اقتصاد مقاومتی قرار دهیم که اقتصاد مقاومتی نیز با حاکم شدن سبک زندگی اسلامی فراهم می‌شود و با سبک زندگی غربی اقتصاد مقاومتی صورت نمی‌گیرد.

حداد عادل با طرح این سوال که سر اقتدار ایران چیست، عنوان کرد: روح و ریشه اقتدار جمهوری اسلامی ایران صداقت، انقلاب، امام و رهبری ماست. من یادم می‌آید زمانی که افغانستان توسط شوروی اشغال شد، سفیر شوروی با اصرار از امام وقت ملاقات گرفت و به دیدار امام راحل رفت و خبر از اشغال افغانستان داد و پس از مدتی مجددا به دیدار امام(ره) رفت و گفت ما می‌خواهیم با شما معامله کنیم و آن این است که ما به صدام سلاح نمی‌دهیم اما شما نیز از مجاهدین افغان حمایت نکنید، اما امام(ره) گفت ما بر سر مصالح مسلمین با کفار معامله نمی‌کنیم، این مایه اقتدار ماست.

نماینده تهران افزود: در یکی دو سال اخیر از مبارزان فلسطینی رفتارها و گفتارهای آزاردهنده‌ای شنیده می‌شد، ولی رهبری بر حمایت از فلسطین اصرار داشتند و کاری به موضع‌گیری آنها نداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر وقت روبه‌روی هم ایستادیم شکست خورده‌ایم، تاکید کرد: رقبای ما طعم شیرین پیروزی را به خاطر وحدت‌شان چشیدند. آیا ما طعم تلخ شکست را به خاطر تفرقه نچشیده‌ایم؟ مهم نیست من حداد عادل در مجلس باشم بلکه مهم این است که مجلس اصول‌گرا باشد. اصول‌گرایی هم به حزب و دسته نیست بلکه به پیروی از انقلاب و رهبری است و باید در این مساله صداقت داشت نه اینکه هر جا به نفع‌مان بود در مقابل توهین به رهبری سکوت کنیم و یا استفاده ابزاری از رهبری داشته باشیم، زیرا این اصول‌گرایی نیست.

حدادعادل در پایان با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین بیان کرد: راهپیمایی اربعین از نهم دی جدا نیست، زیرا همان‌هایی که در نهم دی حضور داشتند به اربعین نیز رفتند، اما برخی رسانه‌ها هم هستند که به این مساله نپرداختند و ما باید مواظب باشیم تا این انقلاب را به آنها ندهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز