خبرگزاری کار ایران

تقوی در کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

برخی اصولگرایان حاضر به حل اختلافات نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۹۵

در مسیر وحدت ما پنجشنبه هفته آینده در راستای مشورت با بزرگان اصول‌گرایی جلسه‌ای در مصلی تهران داریم که آیت‌الله علم‌الهدی در آن سخنرانی می‌‌کند. من در اینجا از همه اصول‌گرایان دعوت می‌کنم که در این جلسه شرکت کنند؛ زیرا اگر می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم، باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم و در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

یک عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: در مسیر وحدت ما پنجشنبه هفته آینده در راستای مشورت با بزرگان اصول‌گرایی جلسه‌ای در مصلی تهران داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: انسان‌ها باید به مقدار توانایی که کسب می‌کنند، بتوانند در جامعه موثر باشند.

وی ادامه داد: تحولات اجتماعی همیشه مدیون چنین انسان‌های موثری بوده است؛ نقش آفرینانی که در جامعه از توانایی خودشان به خوبی استفاده کرده‌اند و تحولاتی را به وجود آورده‌اند.

تقوی تصریح کرد: انسان‌هایی قادر به ایجاد تحول هستند که خود متحول شده باشند. این مساله نیاز به تایید ندارد، بلکه یک اصل مسلم قرآنی است.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: برای اینکه بتوانیم تاثیرگذار باشیم، باید ابتدا توانمند شویم، یعنی امکانات لازم و مختلف را برای این توانمندی مهیا و فراهم کنیم.

تقوی گفت: گاهی یک انسان انقدر موثر است که به اندازه یک امت تعریف می‌شود و کارهایی می‌تواند انجام دهد که از عهده یک فرد معمولی خارج است. حضرت ابراهیم(ص) از جمله کسانی بود که خداوند از عنوان یک امت برای وی استفاده کرد. در زمان خود ما نیز امام خمینی(ره) یک شخصیت تربیت شده در مکتب فیضیه بودند که توانستند در مقام جهانی نقش ایفا کنند.

تقوی گفت: شهید بهشتی نیز یکی از افرادی بود که امام راحل درباره ایشان گفت " او یک ملت است " زیرا ایشان نقش‌آفرینی‌های بزرگی در انقلاب داشته‌اند.

وی با اشاره به حادثه کربلا و عاشورا گفت: این حادثه نیز یک جریان تاثیرگذار در کل تاریخ است و انقلاب‌ها و انسان‌هایی را ساخته است.

تقوی درباره جریان اصول‌گرایی در کشور نیز تصریح کرد: ما مجموعه‌ای در کشور به عنوان اصول‌گرایی هستیم که از افراد متدین و ولایتمدار تشکیل شده است و در همان مسیری که امام(ره) و رهبری مشخص کرده‌اند گام برمی‌داریم. ما اصول‌گرایان امروز می‌خواهیم در حرکت کشور بسیار موثر باشیم.

وی ادامه داد: گاهی لفظ‌هایی در ارتباط با ما به کار برده می‌شود مبنی بر اینکه " این‌ها اثرگذاری ندارند " یا " عرضه‌ای ندارند " در حالیکه این موضوعات واژه‌های تحقیرآمیزی است که هر کس را می‌خواهند تحقیر کنند با این واژه‌ها مخاطب قرار می‌دهند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اگر می‌خواهیم موثر باشیم و اینگونه واژه‌ها را برای ما به کار نبرند، مقدمات و شرایطی لازم داریم که باید فراهم شود. یکی از این مقدمات همگرایی و وفاق است. من از اینجا اعلام می‌کنم هر کسی راهی غیر از این را قبول دارد، امروز آن را بیان کند.

وی گفت: تا اصول‌گرایان کنار هم نشینند و در مورد مسائل کلی کشور به توافق نرسند، نمی‌توانند اثرگذار باشند.

تقوی گفت: من در این جهت از جمعیت ایثارگران تشکر می‌کنم که از همه سلایق اصول‌گرایی دعوت کرده‌اند تا در این برنامه حضور پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا تصریح کرد: برای اینکه کارایی داشته باشیم، باید یکی شویم و احزاب و گروه‌های ما باید بتوانند نیرو تربیت کنند. یعنی اینکه جمعیت اصول‌گرایی در چنین برنامه‌هایی بیایند و بگویند چقدر نیرو تربیت کرده‌اند.

تقوی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به نظام کمک کنیم و به توصیه‌های رهبری جامه عمل بپوشانیم، هیچ راهی به جز وحدت نداریم، بیان کرد: من به ۱۸ استان در این جهت سفر کرده‌ام که استقبال خوبی صورت گرفته است. و شعار ما باید این باشد که «همه با هم؛ نه همه با من» و در این مسیر باید بسیاری از اختلافات را کنار بگذاریم. وقتی چارچوب اصول‌گرایی مشخص شد، اختلافات داخلی زیاد مهم نیستند.

تقوی گفت: مهم آن است که ابتدا چارچوب اصول‌گرایی مشخص شود و کسانی که به این چارچوب‌ها اعتقاد دارند، حتی با اختلاف سلیقه می‌توانند به وحدت برسند و بسیار موثر باشند.

وی با اشاره به بعضی از اختلافات کنونی اصول‌گرایان گفت: گاهی ما شاهد هستیم که بعضی از آقایان حاضر نیستند با برخی دیگر از اصول‌گرایان کنار یکدیگر در جلسه‌ای بنشینند، ما باید بتوانیم کنار هم بنشینیم و همدیگر را قانع کنیم؛ در این صورت است که اندیشه اصول‌گرایی نه تنها کشور بلکه می‌تواند جهان را اداره کند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا بیان کرد: امروز دو حرکت خوب آغاز شده است و من در اینجا اعلام می‌کنم همه کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند و حتی اصولگرایانی که شرکت نمی‌کنند همه از حرکت رهبری حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مسیر وحدت ما پنجشنبه هفته آینده در راستای مشورت با بزرگان اصول‌گرایی جلسه‌ای در مصلی تهران داریم که آیت‌الله علم‌الهدی در آن سخنرانی می‌‌کند. من در اینجا از همه اصول‌گرایان دعوت می‌کنم که در این جلسه شرکت کنند؛ زیرا اگر می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم، باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم و در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

تقوی تصریح کرد: منشور جامعتین را محور وحدت قرار داده‌ایم که ما در کشور نیز با استقبال خوبی رو به رو شده‌ایم. ما باید به اندازه توانمندی‌هایمان بتوانیم تاثیرگذار باشیم که اولین گام در مسیر توانمندی وحدت و یکپارچگی است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا بیان کرد: اگر می‌خواهیم در آینده تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشیم، باید دنبال قدرت و توانمندی باشیم که این قدرت و توانمندی در وحدت نیروها وجود دارد.

سیدرضا تقوی در پایان گفت: گاهی از ما سوال می‌شود پشت صحنه شما چیست، من در اینجا اعلام می‌کنم ما پشت صحنه‌ای نداریم همه ما مقلدین رهبری هستیم و به هیچ فردی گزارش نمی‌دهیم و اگر گزارشی باشد آن را به جامعه روحانیت مبارزه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز