خبرگزاری کار ایران

پارلمان یونان منحل شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۶۴

پارلمان یونان امروز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در این کشور که قرار است ۲۵ ژانویه آینده برگزار شود، به طور رسمی منحل شد.

پارلمان یونان امروز - چهارشنبه - پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در این کشور به طور رسمی منحل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پارلمان یونان امروز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در این کشور که قرار است ۲۵ ژانویه آینده برگزار شود و به منظور تسریع در برگزاری آن، به طور رسمی منحل شد.

رقابت ریاست‌جمهوری میان «آنتونیس ساماراس» نخست‌وزیر و عضو حزب دموکراسی - محافظه‌کار یونان و «آلکسیس تسیپراس» رهبر حزب «سیریزا» و چپ این کشور است.

رد شدن کاندیداهای ریاست‌جمهوری پیشنهاد شده به پارلمان یونان باعثبی‌ثباتی اقتصادی و بروز مشکلات فراوان در بازارهای این کشور شده است.

تسیپراس اعلام کرده است که یورو را به‌عنوان واحد پولی یونان نگاه می‌دارد و روند معتدل‌تری نسبت به بازار در پی می‌گیرد.

«استاوروس دیماس» کمیسیونر سابق اروپا پس از سه بار کاندیداتوری در پارلمان برای ریاست‌جمهوری یونان، ۱۸۰ رای برای انتصاب این سمت کم آورد.

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که به ‌دلیل رد شدن کاندیداتوری وی برای ریاست‌جمهوری توسط پارلمان این کشور، تصمیم دارد ماه آینده میلادی انتخابات پیش از موعد برگزار کند.

تسیپراس اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، طرح ریاضت اقتصادی را در یونان متوقف می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز