خبرگزاری کار ایران

آخرین تحولات در معدن سنگرود / ۱۰۰ کارگر هنوز بلاتکلیف‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۵۹

«اکنون پرونده ۸۸ کارگر مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور به تامین اجتماعی ارسال شده است.»

منابع خبری ایلنا در معدن زغال سنگ سنگرود(البرز غربی) جزئیات جدیدی را از وضعیت انتقال، بازنشستگی و بیمه بیکاری ۳۲۲ کارگر این واحد معدنی اعلام کردند.

کارگران معدن زغال سنگ سنگرود گزارش دادند، پیرودومین جلسهبررسی وضعیت بازنشستگی کارگران معدن زغال سنگ سنگرود که صبح روز ۲۶ مهر ماه در محل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد، هم اکنون پرونده ۸۸ کارگر مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور به تامین اجتماعی ارسال شده است.

بنا بر گزارش کارگران، همچنین ۱۰۴ کارگری که تا پایان سال ۹۴ و ۹۵ مشمول بازنشستگی می‌شوند باشرایط ویژه‌ایکه هیئت وزیران برای این کارگران در نظر گرفته‌ است توانسته‌اند مدارک‌شان را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار شهرستان رودبار بارسال کنند. این کارگران بعد از پایان دوره مقرری بگیری ایام بیکاری تا پایان سال ۹۴ و ۹۵ بازنشسته می‌شوند.

پبش از این ایلنا گزارش داده بود «هیات وزیران در تاریخ ۲۸ آبان ماه به پیشنهاد وزارت خانه‌های کار و صنعت مصوبه‌ای را مختص کارگران معدن سنگرود که تا پایان ۹۴ و ۹۵ بازنشسته می‌شوند به ثبت رسانده و قرار است این مصوبه به زودی برای کارگران مشمول این واحد معدنی اجرایی شود.»

نماینده کارگران در خصوص وضعیت ۱۳۲ کارگری که تا پایان سال ۹۸ به مرور شرایط بازنشستگی پیدا می‌کنند گفت: این تعداد کارگر نیز برای تکمیل سوابق بیمه‌ای خود به یکی از واحد‌های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید انتقال پیدا می‌کنند. در حال حاضر حدود ۳۲ نفر از این کارگران به معدن «گلرود» واقع در استان مازندران انتقال یافته‌اند.

این کارگر درباره شرایط کارگران انتقالی معدن سنگرود به معدن گلرود مازندران گفت: وضعیت کار این کارگران در معدن گلرود به صورت ۱۵ روز کار و ۱۵ روز استراحت است که در ایام استراحت می‌توانند در کنار خانواده‌های خود باشند.

این کارگر معدن سنگرود در ادامه درباره ۱۰۰ کارگر دیگری که قرار است به سایر معادن زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید انتقال یابند گفت: این کارگران هم اکنون بلاتکلیف بوده و انتظار دارند طبق توافقات قبلی به واحدهای معدنی همانند «انگوران» در زنجان، «طلای موته»، «نخلک» در اصفهان و.. انتقال یابند.

او تصریح کرد: دلیل تاکید کارگران برای انتقال به این معادن، روباز و غیر زغالی بودن این معادن است که از شرایط کار بهتری به نسبت معادن زغال سنگ برخوردارند.

این منبع خبری در معدن سنگرود در خاتمه گفت: با وجود آنکه مخالف واگذاری این معدن به بخش خصوصی هستیم ولی در شرایط فعلی که قرار است فعالیت تولیدی این معدن برای همیشه متوقف شود دولت می‌تواند حداقل برای کارگرانی که به دلیل مشکلات خانوادگی امکان انتقال به سایر معادن را ندارند بهره برداری از این معدن را به بخش خصوصی واگذار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز