خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در همایش مجلس و دفاع مقدس:

دفاع مقدس محصول یک اندیشه و آرمان سیاسی بلند است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۵۲

یک ملت با باور و ایمان به جایگاه فرماندهی کل نیروهای مسلح و اعتقاد به سربازان و رزمندگانی که در رکاب او می‌جنگند، خود را مسئول و در خدمت این حرکت بزرگ مشاهده می‌کنند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس ایران ارزش‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارد، تصریح کرد: دفاع مقدس محصول یک اندیشه و تفکر و برآمده از یک انقلاب فکری و اعتقادی و یک آرمان سیاسی بلند است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس که توسط فراکسیون دفاع مقدس مجلس در ساختمان مشروطه برگزار می‌شود، گفت: دفاع مقدس محصول یک اندیشه و تفکر و برآمده از یک انقلاب فکری و اعتقادی و یک آرمان سیاسی بلند است، لذا ویژگی‌ها و ارزش‌های خاص خود را دارد که نمونه‌های مشابه آن نه در تاریخ معاصر و در ادوار گذشته تاریخ ایران و تاریخ جهان، منهای مقاطع خاصی که حیات سیاسی انبیای الهی وجود دارد، دیده نمی‌شود.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل پیروزی ملت ایران و خلق دفاع مقدس نیز در همین ویژگی‌ها و اصول و مبانی آن است؛ یک ملت با آرمان الهی و رهبری صالح برآمده از آموزه‌های دینی، فرماندهی کل نیروهای مسلح را به دست یک فقیه‌، اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و فردی عادل و صالح سپرده است و نیروهای تحت فرماندهی او نیز براساس اعتقاد و باور به اینجایگاه ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: یک ملت با باور و ایمان به جایگاه فرماندهی کل نیروهای مسلح و اعتقاد به سربازان و رزمندگانی که در رکاب او می‌جنگند، خود را مسئول و در خدمت این حرکت بزرگ مشاهده می‌کنند.

ابوترابی‌فرد گفت: ‌ تمام نیروهای متفکر و انقلابی دنیای اسلام نیز خود را در کنار این جبهه می‌بینند و این‌ها‌‌ همان ویژگی‌های اختصاصی دفاع مقدس ایران است که موجب شده ما با یک عملکرد خاص روبرو باشیم.

وی با اشاره به تاریخ اسارت اسرا در جنگ تحمیلی بیان کرد: شما کدام اسیر را در تاریخ می‌شناسید که دغدغه آزادی نداشته باشد و دغدغه او صرفاً پیروزی نیروهای تحت فرماندهی رهبری صالح باشد؟

نایب‌رئیس اول مجلس از روز صدور قطع‌نامه ۵۹۸ به‌عنوان روز تلخی برای آزادگان نام برد و گفت: در حالی که در این روز فرماندهان عراقی جشن می‌گیرند، اما اسرا سر بر زانوی صبر می‌گذارند و متاثر هستند، زیرا اعتقاد آن‌ها بر این است که ما ایستاده بودیم تا راه قدس را هموار کنیم.

وی تصریح کرد: شما در کدام نقطه از تاریخ می‌توانید چنین موردی را بیابید که فرماندهی کل قوا برای قبول آتش‌بس با آن ادبیات احساسی فرزندان سلحشور خود را آماده پذیرش قطع‌نامه بنماید؟ و این ویژگی دفاع مقدس و رمز تداوم اقتدار و عظمت ما است و لذا این امر را باید پاس بداریم.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: قدرت محصول ایمان، عمل صالح، قدرت دفاعی بازدارنده در بالا‌ترین سطح ممکن، قدرت سیاسی موثر در روابط بین‌المللی ون منطقه‌ای و محصول قدرت اقتصادی برای برون‌رفت از تحریم‌ها و تنگنا‌ها است.

وی با بیان اینکه یک ملت معتدل و کارآمد باید در همه عرصه‌ها خلق شود، خطاب به میهمانان نظامی این همایش افزود: شما در عرصه کاری به دلیل در اختیار داشتن سرمایه گرانبهای نیروی انسانی، سرمایه ارزشمند به‌دست آمده از دفاع مقدس، ایمان به راه فرارو و باور و اعتقاد به اجرای سیاست‌های تعریف‌شده باید همواره رسالت و مسئولیت خود را در بالا‌ترین سطح ممکن انجام دهید و ما نیز بر دستان پرتوان و قلب‌های نورانی به اعتقاد و اخلاق فرماندهان، درجه‌داران، سربازان و کارکنان نیروهای مسلح با افتخار بوسه می‌زنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز