خبرگزاری کار ایران

دبیر کل جمعیت ایثارگان در نشست خبری / مشروح /

احتمال وحدت جمعیت ایثارگران با حزب لاریجانی / بدسلیقگی اظهارات آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۸۴

نه تنها با گروه‌های اصولگرا بلکه با دوم خردادی‌ها هم که نظام رهبری و انقلاب را قبول داشته‌اند٬ مانند آقای کروبی هاشمی و خاتمی در ۸۰ ملاقات‌ها و دیدارهایی داشته ایم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره برگزاری کنگره سراسری این حزب گفت: در کنگره‌ای که در پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد٬ علاوه بر وظایف معمول به مسائل عمومی کشور نیز خواهیم پرداخت٬ از جمله این مسائل نگاه و رویکرد اقتصاد مقاومت یاست که ما تاکید داریم این مساله جناحی و گروهی نیست بلکه بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری ترسیم شده است و باید پایه اسنجام و وحدت را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری که امروز برای تشریح برنامه‌های کنگره این جمعیت برگزار می‌شد گفت: یکی از مهم‌ترین مساله‌ها که هر گروه و جمعیتی باید در جهت پیشبرد اهداف خود باید به آن توجه کند مساله وحدت است.

استعمار و اختلاف‌افکنی بین جوامع

وی افزود: هر جامعه‌ای که بخواهد در مسیر پیشرفت حرکت کند این موضوع بدون وحدت امکان‌پذیر نخواهد بود. تمام موفقیت‌ها در همه جوامع بر اساس همین وحدت شکل گرفته و همه شکست‌ها نیز نتیجه اختلاف بوده است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: ما مشاهده می‌کنیم که رهبری و امام مبنای فکری آن‌ها همیشه اعتماد به مردم، بسیج مردم و وحدت امت بوده است.

وی افزود: در طول تاریخ هر زمان که امت اسلامی با شکست رو به رو شده است نتیجه اختلاف بوده و برعکس هر زمانی که توفیقی به دست آورده است به علت وحدت و اعتماد به مردم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه وحدت بر اساس حق و باطل شکل می‌گیرد تصریح کرد: ما باید به آن چیزی که محتوای وحدت است توجه داشته باشیم.

فدایی خاطرنشان کرد: طبیعی است دشمنان نسبت به واقعیت و موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همیشه به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی هستند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیان کرد: به لحاظ جهان‌بینی هم در جهان‌بینی فلسفی ما شیطان کاری جز ایجاد تفرقه و تضاد در درون انسان و جامعه ندارد تا با تحریک خواسته‌های غیرحق٬ فرد و جامعه را به انحراف بکشد.

فدایی با اشاره به نقش شیاطین استعمار در ایجاد اختلاف‌افکنی بین جوامع تصریح کرد: در طول تاریخ معاصر نقش شیطان و استعمار نوین٬ یعنی انگلستان طی ۵۰ سال اخیر آمریکا ایجاد تفرقه و تضاد بوده است.

وی اضافه کرد از این منظر است که امام راحل برای توصیف آمریکا از وصف شیطان بزرگ استفاده کرده است.

وی گفت: تجربه ایجاد اختلاف و تفرقه در گذشته در اختیار انگلستان بود چون اطلاعات زیادی از جوامع اسلامی داشت و از آنها در جهت اهداف شیطانی خود استفاده می‌کرد.

فدایی گفت: همانطور که گفتم محتوا و محور وحدت بسیار مهم است و امروز ما اعتقاد داریم که وحدت باید با تکیه به اسلام صورت بگیرد و شاخص این وحدت باید ولی امر مسلمین و ولایت باشد. در واقع این ولایت است که می‌تواند و توانسته است وحدت را ایجاد و در مقاطع زمانی مختلف٬ ما را به سمت اهداف مشخص هدایت کند.

فدایی اظهار کرد: در مقطع کنونی مطالبه اصلی که ما باید آن را دنبال کنیم٬ مطالبه مردم و مساله اقتصادی است که در این جهت باید گفتمان اقتصاد مقاومتی را فراگیر کنیم.

لازمه اقتصاد مقاومتی

وی افزود: لازمه این اقتصاد مقاومتی٬ توجه به ظرفیت‌های درونی خودمان است و باید توجه کنیم امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای قرار داریم. از طرفی برای حل مسائل داخلی‌مان چاره‌ای جز سامان دادن اقتصاد داخلی وجود ندارد که در این مسیر٬ مدیریت باید دچار تحول قرار بگیرد که این تحول نیز خود بدون اقتصادی مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره برگزاری کنگره سراسری این حزب گفت: در این مقطع زمانی ما در کنگره‌ای که در پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. علاوه بر وظایف معمول به مسائل عمومی کشور نیز خواهیم پرداخت از جمله این مسائل نگاه و رویکرد اقتصاد مقاومتی است که ما تاکید داریم این مساله جناحی و گروهی نیست بلکه بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری ترسیم شده است و باید پایه انسجام و وحدت را ایجاد کند.

برگزاری کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

وی گفت: این کنگره از ساعت ۸ صبح در دو بخش که بخش اول به میهمان‌ اختصاص دارد که سعی کرده‌ایم از همه جناح‌ها و گروه‌ها دعوت شود تا در آن شرکت کنند. علاوه بر آن از سران سه قوه و از شخصیت‌های گروه‌های اصولگران، صاحبنظران و نمایندگان مجلس دعوت شده است.

وی بیان کرد: بخش دوم به مسائل درون حزبی اختصاص دارد که به انتخابات شورای مرکزی و اصلاح اساسنامه خواهیم پرداخت.

فدایی در پاسخ به این سوال که آیا در این کنگره به انتخابات سال آینده توجه خواهید کرد٬ گفت: فعلا بحثما روی رویکردهای اصلی جمعیت است و درباره طراحی و مهندسی انتخابات بعدا خواهیم پرداخت ولی در این کنگره هم این موضوع به صورت اجمالی و بحثوحدت با اصول گرایان هم مطرح خواهد شد.

وی درباره مکان این کنگره٬ گفت: مکان این کنگره در فرهنگسرای شهدای هفت تیر واقع در سرچشمه خواهد بود.

نسبت جمعیت ایثارگران با اصولگرایان سنتی و اصلاح‌طلبان

فدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رابطه و موضع امروز جمعیت ایثارگران با اصولگرایان سنتی چگونه است٬ گفت: ما همیشه در مدار وحدت با اصولگرایان وارد صحنه شده‌ایم و از دهه ۸۰ به بعد سیاست ما همیشه مشخص بوده است.

وی افزود: حتی از سال ۷۶ هم ما بحثوحدت‌گرایی را به عنوان یک راهبرد دنبال کرده‌ایم و نه تنها با گروه‌های اصولگرا بلکه با دوم خردادی‌ها هم که نظام رهبری و انقلاب را قبول داشته‌اند٬ مانند آقای کروبی هاشمی و خاتمی در ۸۰ ملاقات‌ها و دیدارهایی داشته و ما همیشه همه را دعوت به وحدت در چارچوب گفتمان انقلابی اسلامی کرده‌ایم و این را یک تکلیف می‌دانیم. اما گاهی مشاهده کرده‌ایم که رقابت‌های بین‌جناحی متاسفانه رقابت با نظام تعریف شد.

وی تصربیح کرد: در تمامی این ملاقات‌ها شاهد بودیم اصول وحدت و مسائلی که ما مطرح کرده‌ایم مورد قبول همه افراد و جریان‌‌ها بوده است ولی متاسفانه دیدیم که این موضوع در سال ۸۸ به مساله‌ای شوم تبدیل شد و عده‌ای رقابت درونی را به رقابت بیرونی با گفتمان با انقلاب اسلامی کشاندند. اصل رویکرد ما وحدت بین نیروهای اصیل انقلاب اسلامی که اعتقادی به چارچوب‌های آن دارند می‌باشند و انحصار به گروه و جریانی ندارد.

وی با توجه به حوزه عمل تاکید کرد: اما در صحنه عمل اتفاقاتی می‌افتد که شاید مورد قبول نباشد ما حتی نباید آن‌ها را بیان کنیم و آسیب‌شناسی کنیم زیرا آن‌ها موجب و باعثاختلاف می‌شود٬ در هر صورت اختلاف کلی ما وحدت است که ما در این رابطه حتی با آقای رئیس جمهور هم در ماه مبارک رضمان صحبت‌هایی کردیم و دیدگاه‌های خودمان را بیان کردیم و قرار شد جلسه خصوصی نیز در این رابطه داشته باشیم.

وحدت جمعیت ایثارگران با حزب لاریجانی

حسین فدایی تصریح کرد: ما در رابطه با وحدت با رئیس قوه مقننه جلسه‌ای داشته‌ایم و دیدگاه‌ها را مطرح کردیم و مورد قبول ایشان قرار گرفت.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود نشست مشترکی بین جمعیت پایداری و رهپویان برگزار شود این موضوع به کجا رسیده است و کیفیت آن چیست؟ گفت: قرار است نشست مشترکی برگزار شود اما تا به امروز در مورد کیفیت آن مساله‌ای مطرح نشده است اما سعی کرده‌ایم در این کنگره این موضوع نمود داشته باشد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران در پاسخ به این سوال که کیفیت ملاقات شما با آقای لاریجانی چه بوده است گفت؟ ما سعی کردیم در این دیدار دغدغه‌های عمومی و ضرورت وحدت را مطرح کنیم ایشان هم اصل مساله را قبول داشتند اما بر مکانیزم‌ها و ساز و کارهای اجرایی تاکید داشتند که باید بیشتر به ‌آن‌ها فکر کنیم تا به یک راهکار مشخص برسیم.

ارزیابی وحدت اصولگرایان

فدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز بحثوحدت بین اصولگرایان مطرح است٬ در غیاب اشخاصی مانند مهدوی کنی کسانی ادعای وحدت اصولگرایان را دارند این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید٬ گفت: آیت‌الله مهدوی کنی هیچ‌گاه ادعای محور قرار داشتن وحدت اصولگرایان نبودند اما همیشه گروه‌های مرجع در جریان اصولگرایی برای محور وحدت روحانیت بوده است و در چارچوب این موضوع٬ فعالیت‌های سیاسی این جناح تعریف شده است و روحانیت توانسته است در این مسیر اعتماد عمومی را جذب و در مسیر وحدت ایفای نقش کند.

وی گفت: ‌در این مسیر هر کس سلایق مختلف وجود دارد که ما در طی ده سال گذشته آن‌ها را تجریه کرده‌ایم اما به دنبال ساز و کار قابل اعتنایی برای اجرایی شدن وحدت هستیم. از دهه ۶۰ به بعد همیشه جامعتین نقش خود را ایفا کرده است هر چند که در این مسیر اتفاقاتی رخ داد و شورای هماهنگی نیروهای انقل اب اسلامی تشکیل شد که ما حتی در انتخابات مجلس هشتم و نهم شاهد ائتلاف‌های ۵ + ۶ و ۷ + ۸ بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اقتضائات زمان و تجربیات گذشته٬ ما در مسیر وحدت حرکت می‌کنیم.

حسین فدایی در پاسخ به این سوال که آیا شما در جلساتی که آقای نقوی برگزار کرده‌اند شرکت می‌کنید یا نه٬ گفت: هر حرکتی که برای وحدت اصولگرایان توسط هر فرد و گروهی صورت بگیرد ما از آن استقبال و در آن شرکت خواهیم کرد. ما همیشه تاکید کرده‌ایم لازمه وحدت سیاسی٬ وحدت در حوزه گفتمانی است که باید سعی کنیم در این موضوع به یک جمع‌بندی برسیم.

نقش ناطق نوری در جریان‌ اصولگرایی

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری در جریان‌های اصولگرایی گفت: ما بار‌ها تاکید کرده‌ایم باید از همه ظرفیت‌ها و ملاحظات استفاده کنیم٬ هر چند ممکن است درباره یک فرد یا موضوعی٬ یک تحلیل مشترک وجود نداشته یا اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد.

موضع‌گیری مقابل اظهارات آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای

حسین فدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما درباره صحبت‌های اخیر آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای چیست٬ گفت: هر چند وقت یک بار ما مواجه هستیم که اشخاصی با بدسلیقگی و کم اطلاعی می‌آیند مواضع انقلاب و امام خمینی را مطرح می‌کنند و این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی گفت: ما همیشه تاکید کرده‌ایم اگر می‌خواهید به موضوعی وارد شوید یا مساله اجتماعی را محور کنید دقت کافی را داشته باشید. هر چند انقلاب اسلامی با نام امام پیوند خورده است و در هیچ قسمتی آرمان‌ها وارزش‌ها بدون نام ایشان مطرح نیستند اما قبول داریم نباید مسائل حاشیه‌ای مطرح و جای مسائل اصلی را در جامعه بگیرند.

مردم٬ سرمایه‌گذاری دشمن را با شکست مواجه کردند

حسین فدایی درباره حوادثنهم دی گفت: در سال۸۸ اتفاقی افتاد که ما باید همیشه به اصل این موضوع توجه داشته باشیم که دستاورد بزرگ یک ملت و مشارکت ۸۰ درصدی به یک صحنه زشت برای انقلاب اسلامی تبدیل شد و این حادثه جایگاه و منزلت انقلاب اسلامی را به چالش کشید و شکاف اجتماعی عظیمی ایجاد کرد که شاید ترمیم آن سال‌ها طول بکشد چراکه عاطفه‌های مردم جریحه دار شد. عده‌ای در آن زمان عامدانه با دشمن همکاری و در مسیر دشمن حرکت می‌کردند که اگر بصیرت ملت و راهنمایی‌های هوشیارانه رهبری نبود اوضاع خیلی بد‌تر می‌شد.

وی گفت: در نهم دی ماه٬ مردم٬ سرمایه‌گذاری دشمن که طی بیست سال انجام داده بود را با شکست مواجه کردند.

حسین فدایی٬ دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمان فتنه ۸۸ عده‌ای از فشار دشمن استفاده کرده بودند و عامدانه می‌خواستند نظام را برا یامتیاز گیری تحت فشار قرار دهند ولی خوشبختانه ملت ایران محکم جلوی آن‌ها ایستاد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران همچنین پاسخگوی سوالات خبرنگار ایلنا نیز بود.

حسین فدایی در پاسخ به این به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد جزو هیات موسسین ایثارگران انقلاب اسلامی بودند٬ امروز چه رابطه‌ای بین جمعیت و ایشان وجود دارد گفت: هیات موسسین جمعیت انقلاب اسلامی مراحل مختلفی را طی کرده است. در هیات اولیه آقای احمدی‌نژاد حضور نداشتند اما با فوت مرحوم ابوترابی و چند نفر دیگر از هیات موسس بر اساس اساسنامه آقای احمدی‌نژاد جزو موسسین شدند.

وی افزود: بعد از آنکه آقای احمدی‌نژاد مسئولیت اجرایی گرفتند٬ با زاویه گرفتن با سیاست‌ها و مرامنامه جمعیت٬ ابتدا از هیات موسسین تعلیق و بعد از آن عضویت ایشان لغو شد و امروز با ایشان هیچ گونه رابطه‌ای نداریم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اگر ایشان در انتخابات شرکت کند٬ موضع جمعیت چه خواهد بود٬ بیان کرد: هر موضوعی را در زمان خودش باید ارزیابی کنیم. ممکن است در آن زمان فردی که کمترین ضرر را دارد انتخاب کنیم و مورد حمایت قرار بگیرد ولی امروز قضاوت درباره این موضوع مشکل است.

حسین فدایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه جلسات جمعیت با جبهه پایداری به چه صورت بوده و در چه جهتی است گفت: ما تا به امروز جلسات مشترکی را با همه گروه‌ها و جریان‌ها داشته‌ایم ولی سعی کرده‌ایم به علت آنکه خناس‌ها وارد نشوند و مناسبات را به هم نریزند آن‌ها را رسانه‌ای نکنیم.

وی تصریح کرد: ما در این جلسات دستاوردهای خوب و مثبتی داشته‌ایم که انشاالله در آینده آنها را عمومی خواهیم کرد.

حسین فدایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر اینکه اگر آقای لاریجانی حزبی تشکیل دهد مواضع شما نسبت به این موضوع چیست٬ تصریح کرد: ما از همه ظرفیت‌های پیش آمده بین نیروهای انقلابی استفاده می‌کنیم و آنها را مثبت ارزیابی می‌کنیم و همیشه به همه سلایق این توصیه را کرده‌ایم که مبنای فعالیت آنها در چارچوب باور‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: این چارچوب٬ همه سلایق و نگرش‌ها را به یک سمت و سو و وحدت هدایت می‌کند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوال پایانی خبرنگار ایلنا درباره منابع مالی جمعیت گفت: از زمانی که از سال ۱۳۷۵ اعلام موجودیت کردیم مورد استقبال گسترده در کشور قرار گرفته‌ایم که در‌‌ همان اوایل حدود ۱۰ هزار دفتر در سراسر کشور در ارتباط با جمعیت تاسیس شد.

وی گفت: آن زمان ما از این موضوع حتی وحشت کردیم و به همه این دفا‌تر اعلام کردیم نمی‌توانیم کمک مالی به آنها بکنیم اگر خودشان می‌توانند این منابع مالی را تامین کنند.

فدایی با اشاره به بودجه دو میلیاردی در دولت اصلاحات برای احزاب٬ نیز گفت: ما نیز از این بودجه حتی یک ریال هم استفاده نکردیم چون آن را درست و مشروع نمی‌دانستیم و امروز به تلاش دوستان به صورت حداقلی و ضعیف ادامه کار می‌دهیم و از اینجا اعلام می‌کنیم که هر کس پول پاک و بدون مساله دارد و آن را وظیفه می‌داند که باید به تقویت یک تفکر کمک کند ما از این موضوع حمایت می‌‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز