خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد:

مبارزه با تروریسم و نحوه مقابله با آن٬ در این سفر بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۳۰

در دیدارهایی که با مقامات کشور‌های کشورهای سوریه، لبنان و عراق داشتیم برای توسعه مبادلات اقتصادی و ارائه تکنولوژی‌های پیشرفته صنعتی به این کشور‌ها به نتایج خیلی خوبی رسیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این سفر مسائل دوجانبه اقتصادی و توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت٬ تصریح کرد: در کشور عراق برای حل بحران امنیتی و استفاده از ظرفیت‌های این کشور در حوزه تکنولوژی مذاکرات خوبی صورت گرفت. همچنین همکاری‌های پارلمانی در این کشور‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ علی لاریجانی جمعه‌شب پس از بازگشت از سفر شش روزه خود به کشورهای سوریه، لبنان و عراق در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای سفر مذکور گفت: در این سفر‌ها ما با مقامات عالیرتبه کشور‌ها به ویژه رئیس‌جمهور، ‌ نخست‌وزیر و رئیس مجلس و سایر روسای دستگاه‌های موثر دیدار کردیم و در گفت‌وگوهایی که با آنان انجام دادیم یک همگرایی از نظر فکری در مسائل مهم منطقه مشهود بود.

وی ادامه داد: ما در این سفر به زیارت حرم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه رفتیم و نایب‌الزیاره مردم بودیم. همچنین در این سفر دیدارهای خوبی را با مراجع تقلید و علمای صاحب‌نام انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در این سفر مسائل دوجانبه اقتصادی و توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. در کشور عراق برای حل بحران امنیتی و استفاده از ظرفیت‌های این کشور در حوزه تکنولوژی مذاکرات خوبی صورت گرفت. همچنین همکاری‌های پارلمانی در این کشور‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: بخش مهم دیگر هدف ما از سفر به این سه کشور، رایزنی و بحثدرباره مقابله با تروریسم بود، زیرا هم‌اکنون این بلای مهم در منطقه وجود دارد و هر ۳ کشور سوریه، لبنان و عراق دچار این معضل هستند.

وی با اشاره به اهمیت کشورهای یادشده در محور مقاومت گفت: در این سفر و در هر یک از کشور‌ها مسئله مبارزه با تروریسم از نظر سیاسی و امنیتی و نحوه مقابله با آن‌ها مورد بحثو بررسی قرار گرفت. از طرف دیگر شاهدیم در سوریه، فضای امنیتی کاهش یافته، اما تصویری که در رسانه‌ها درباره سوریه نمایش داده می‌شود، به آن شدت نیست، البته این‌که در بخشی از مناطق سوریه، جریان‌های تروریستی مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، درست است، اما همه کشورهای منطقه باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند زیرا تروریسم عارضه‌ای برای کل کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به تسلط ارتش و نیروهای مقاومت لبنان بر اقدامات گروه‌های تروریستی تصریح کرد: لبنان توانسته با موضوع تروریسم مقابله کند و از نظر سازوکار به توفیقات مهمی دست یابد. همچنین هم‌اکنون در عراق یک آرامش سیاسی حکمفرما بوده و یک وفاق به وجود آمده است. البته این موضوع در گذشته نبود ولی خوشبختانه هم‌اکنون یک وحدت ملی به‌وجود آمده است.

لاریجانی با تاکید بر توجه جدی به صحنه محدودسازی گروه تروریستی داعش در عراق و تقویت کیفیت مقابله با این گروه در بخش جنوب و مرکزی در عراق و اقلیم کردستان این کشور، گفت: خوشبختانه در اقلیم کردستان عراق هم سازوکارهایی در این رابطه اندیشیده شده است. از طرف دیگر این هوشیاری در کشورهای منطقه ایجاد شده که تروریسم یک معضل عام بوده و قابلیت گسترش دارد.

وی با اشاره به بررسی راهکارهایی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای سوریه‌، لبنان و عراق افزود: در دیدارهایی که با مقامات این کشور‌ها داشتیم برای توسعه مبادلات اقتصادی و ارائه تکنولوژی‌های پیشرفته صنعتی به این کشور‌ها به نتایج خیلی خوبی رسیدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز