خبرگزاری کار ایران

لاریجانی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی:

ایران به دنبال صلح پایدار در منطقه است / آیت‌الله سیستانی زندگی مسالمت‌آمیزی برای مسلمانان می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۱۷

ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاش‌هایمان در این راستا کم نمی‌کنیم. / آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(سه‌شنبه ۲ دیماه‌‌) پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهره‌مند شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده و آیت‌الله سیستانی درباره مسائل مختلف از جمله موضوع تروریست‌ها در منطقه سوریه، عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

لاریجانی همچنین گفت: در دیدار با آیت‌الله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاش‌هایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی دادم.

رئیس مجلس افزود: گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری می‌کند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.

وی تصریح کرد: ایشان راهنمایی‌های موثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف می‌شویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح و ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

رئیس مجلس ادامه داد: ان‌شاالله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسئولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان مخصوصاً مردم عراق پر برکت است.

وی افزود: آیت الله سیستانی نیز خواستار انجام تلاش‌های موثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال تجزیه عراق، گفت: بحثمربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است.

رئیس مجلس ادامه داد: ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاش‌هایمان در این راستا کم نمی‌کنیم.

وی همچنین در خصوص موضوع کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه آمیز بود.

لاریجانی در پایان‌ خاطرنشان کرد: ایران بدلیل داشتن تولیدات متنوع و صادرات گوناگون غیر نفتی شرایطش به گونه دیگری است؛ البته قطعا در همکاری‌های ۲ جانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز