خبرگزاری کار ایران

با انتشار دست نوشته‌ای به قلم بهرام بیضایی؛

حبیب‌ رضایی برای مرتضی احمدی نوشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۵۶

حبیب رضایی، هنرمند سینما و تئاتر کشور، به بهانه درگذشت مرتضی احمدی، هنرمند ضربی‌خوان و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون متنی منتشر کرد.

حبیب رضایی با نگارش یادداشتی به بهانه درگذشت مرتضی احمدی؛ هنرمند پیشکسوت تئاتر - سینما و تلویزیون؛ متنی به دست‌خط بهرام بیضایی را نیز منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی احمدی، هنرمندی که همه از او به عنوان صدای بچه‌های تهران یاد می‌کنند؛ روز گذشته هم‌زمان با یلدای پاییزی جان به جان آفرین تسلیم کرد. این فقدان موجی از واکنش‌ها و پیام تسلیت هنرمندان را در‌ پی داشت.

بر همین اساس، حبیب رضایی؛ هنرمند سینما و تئاتر کشور با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: اگر شهرمان - تهران مظلوم - صدایی داشت و اگر خاطرات می‌توانست گویا شود، جز صدای خش‌دار و جان‌نشین، آقای احمدی نمی‌شد برایش صدایی تصور کرد… و کیست که نداند «تنها صداست که می‌ماند». استاد مرتضی احمدی می‌ماند؛ همین.

رضایی که سال گذشته با ایفای نقش در نمایش «ترانه‌های قدیمی» به کارگردانی محمد رحمانیان در تالار شمس موسسه اکو روی صحنه رفت؛ در ادامه متنی را به قلم بهرام بیضایی؛ پژوهشگر، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر و سینمای کشور منتشر کرد.

در یادداشت بهرام بیضایی آمده است:

آن مرد گنجی در سر دارد

که میان شما پخش می‌کند.

گنج مردم نادار؛

مردمان دریغ شده!

گنجی از ناداری

گردآوری شده از روزمرّگی

در جهان رو به دگرگونی!

آن مرد سرود گمشده می‌خواند؛

تازیابد خودِ بی خویشِ خویش را

در بَم و زیرهای آن؛

در تهرانِ گمشده!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز