خبرگزاری کار ایران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درگفتگو با ایلنا:

پیش بینی ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تحت فشار سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۱۹

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پیشهناد اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تخت فشار در۲۰۰ هکتاردر بودجه سال ۹۴ خبرداد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پیشهناد اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تخت فشار در۲۰۰ هکتار در بودجه سال ۹۴ خبر داد.

سجاد، مدیرکل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه بهره برداری از استخر دخیره آب شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر، بیشترین اولویت دولت تدبیر و امید در بودجه سال ۹۳ و ۹۴ را هزینه کردن اعتبارات در اجرای آبیاری تخت فشار و بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: یکی از بحث‌هایی که در وزارت جهاد کشاوری به عنوان شاخص مهم تولید محصولات کشاورزی مورد نظر دولت تدبیر و امید بوده روش اجرای آبیاری تحت فشار بارانی، قطره ای و کم فشار است.

وی به حمایت‌های خوب دولت و مجلس در بخش آبیاری تخت فشار اشاره کرد و گفت: عیلرغم کمبودهایی که دولت درسال ۹۳ برای اجرای طرح‌های عمرانی با آن مواجه بود با اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد حمایت خوبی در آبیاری تخت فشار به عمل آورد به طوری که ۵۰۰ میلیارد تومان ازاین اعتبار به استانها ابلاغ شد.

وی از اختصاص ۷۲ میلیارد تومان از این اعتبار برای آبیاری تخت فشار در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد تومان این اعتبار در دو مرحله برای آبیاری تحت فشار به این استان پرداخت شده است.

وی عملکرد استان اصفهان در اجرای آبیاری تخت فشار نسبت به سایر استان‌های کشور را بیشتر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به فضایی که ایجاد شده، کشاورزان با استفاده مطلوب از منابع آبی کشت خود را به صورت مکانیره و آبیاری تحت فشار انجام دهند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پیشهناد سه برابری اجرای آبیاری تحت فشار در بودجه سال ۹۴ خبرداد و گفت: با توجه به اینکه ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تحت فشار در۲۰۰ هکتاردر بودجه سال ۹۴ دیده شده پیگیر هستیم که نمایندگان در موقع رسیدگی بودجه اعتبارات ما را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبود بودجه در انتقال آب نداریم ولی در ارتباط با تامین آب ردیف نداریم، گفت: در رابطه با برنامه ششم طرج جدیدی را با امضاء وزیر به دولت فرستادیم تا بتوانیم در دو دوره ۵ ساله کلیه اراضی کشور که امکان روش نوین آبیاری دارد را عملیاتی کنیم.

چ

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز