خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در گفت‌‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

عدم پرداخت هزینه تحصیلی دانش‌آموزان شاهد از سوی بنیاد شهید

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۴۱

توقف کمک‌های مالی بنیاد شهید، افت کیفی برخی مدارس شاهد را در پی داشته است / مشخص نیست؛ جانبازان برای درمان باید به کدام بیمارستان مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: هزینه تحصیلی دانش آموزان شاهد طی سال‌های اخیر از سوی بنیاد شهید پرداخت نشده است.

محمد حسین کفراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره همکاری‌های صورت گرفته میان آموزش و پرورش و بنیاد شهید گفت: ستاد مرکزی شاهد در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که متشکل از ۳ معاون وزیر، بنده به عنوان دبیرجلسه، معاون فرهنگی بنیاد شهید و مدیرکل آموزش عمومی بنیاد شهید است که این ستاد در خصوص مدارس شاهد؛ فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران تصمیم‌گیری می کند.

وی ضمن تفکیک وظایف بنیاد شهید واداره امور شاهد و ایثارگر آموزش وپرورش اظهار کرد: در این ستاد برنامه‌های لازم تنظیم و براساس سیاستگذاری‌های انجام شده از دانش‌آموزان شاهد وایثارگر حمایت می شود.

کفراشی با اشاره به اینکه بنیاد شهید وظیفه اجرای قوانینی که از جانبازان حمایت می‌کند را برعهده دارد، افزود: همچنین مسئولیت پیگیری مسائلی از قبیل مسکن جانبازان و اقدامات درمانی برای این گروه برعهده بنیاد شهید است.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران با تاکید برهمکاری کامل میان آموزش و پرورش و بنیاد شهید در خصوص مدارس شاهد تصریح کرد: آموزش و پرورش وظیفه دارد برای تمامی فرزندان جامعه امکانات تحصیلی را فراهم کند اما به صورت ویژه امکانات بیشتری را در اختیار فرزندان شاهد و ایثار گر قرار می دهد.

عدم پرداخت هزینه تحصیلی دانش­آموزان شاهد از سوی بنیاد شهید

وی با بیان اینکه فرزندان شاهد، آزادگان و جانبازان ۵۰ درصد به بالا شامل طرح شاهد می شوند، افزود: پرداخت هزینه تحصیلی این گروه برعهده بنیاد شهید است و سالانه نیز ۱۰۰میلیارد تومان از طرف آموزش وپرورش برای مدارس شاهد هزینه می‌شود.

کفراشی با اظهار تاسف از پرداخت نشدن هزینه تحصیلی این گروه از دانش آموزان از طرف بنیاد شهید طی سال‌های اخیر، ادامه داد: دلیل این امر اختلافات موجود میان بنیاد شهید و آموزش وپرورش درباره مدارس شاهد بود که باعثتوقف کمک‌هاو حمایت‌های مالی بنیاد شهید به مدارس شاهد شد اما در دولت جدید، تعامل بهتری میان آموزش و پرورش و بنیاد شهید صورت گرفته است واین دونهاد درصدد ارائه خدمات بهتری به دانش‌آموزان ومدارس شاهد هستند.

افت کیفی برخی مدارس شاهد به دلیل توقف کمک‌های مالی

وی با اشاره به توسعه کمی مدارس شاهد، گفت: باتوجه به افزوده شدن ۴۰۰ مدرسه به جمع مدارس شاهد، توقف کمک‌های مالی بنیاد شهید، افت کیفی برخی از این مدارس را در پی داشته است. چرا که کاهش بنیه مالی مدارس باعثشد که برگزاری کلاس‌های تقویتی، کنکور و جبرای برای دانش‌آموزان متوقف شود که قصد داریم با کمک بنیاد شهید موجبات ارتقا کیفی این مدارس را فراهم کنیم.

مشاور وزیر در امورشاهد و ایثارگران درخصوص مشکلات بیمه و درمان جانبازان شاغل در آموزش و پرورش اظهارکرد: در گذشته بیمه جانبازان برعهده بنیاد شهید بود که طی سال‌های اخیر این امر به دستگاه‌های اجرایی واگذار شده است، اما در سال گذشته اعلام شد؛ این موضوع دوباره برعهده بنیاد شهید خواهد بود، اما به دلیل مشکلات مالی بنیاد این موضوع عقب افتاده است.

سرگردانی ایثارگران در امور درمانی

کفراشی ادامه داد: طبق قراردادی که میان بیمه ایران و بنیاد شهید منعقد شده است، قرار شد که از تاریخ اول شهریور ماه سال جاری بیمه تکمیلی درمانی تمامی خانواده‌های شاهد، ایثارگر و جانبازان پرداخت شود، مشروط براینکه دستگاه‌ها اسامی افراد تحت پوشش را به بنیاد اعلام کنند، اما فرایند پرداخت و چگونگی قرارداد هنوز رسما اعلام نشده است و مشخص نیست، جانبازان برای درمان می توانند به کدام بیمارستان بروند و یا در صورت داشتن فاکتور به کجا باید مراجعه کنند.

وی در خصوص طرح کاهش ساعت کاری همسران شاهد شاغل در آموزش و پرورش اظهارکرد: قریب به ۳هزار نفر همسر شهید در آموزش و پرورش شاغل هستند که طبق تبصره ۲ ماده ۲۴ قانون جامع ایثارگری تقلیل ساعت کاری شامل حال آنها می‌شود.

کفراشی یادآور شد: بنیاد شهید موظف است؛ آئین نامه اجرای این قانون را تنظیم و برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه کند که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز