خبرگزاری کار ایران

لاریجانی پیش از ترک تهران تشریح کرد؛

بررسی مسائل منطقه‌ای در سفر به سه کشور عراق، سوریه و لبنان

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۳۹

در این سفر درباره همکاری های دو جانبه با کشور سوریه و مستمراً با لبنان برای حل و فصل مسائل منطقه ای با این کشور گفتگو می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به سه کشور عراق، سوریه و لبنان موضوعاتی همچون مسائل منطقه ای، امنیتی و پارلمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز(یکشنبه ۳۰ آذر ماه) پیش از ترک تهران به مقصد سوریه برای انجام سفری منطقه‌ای به کشورهای عراق، لبنان و سوریه، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه با سه کشور عراق، لبنان و سوریه روابط نزدیکی داریم، گفت: گسترش روابط با این کشورها از علل انجام این سفر منطقه‌ای است.

رئیس مجلس با اشاره وضعیت کشور عراق افزود: ایران و عراق دو کشور همسو در راستای مبارزه با تروریسم هستند زیرا عراق در شرایط کنونی گرفتار یک نوع تروریسم بدخیم بوده که این موضوع شرایط را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر درباره همکاری های دو جانبه با کشور سوریه و مستمراً با لبنان برای حل و فصل مسائل منطقه ای با این کشور گفتگو می شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: این موضوعات به ویژه رایزنی در مسائل منطقه ای و پیدا کردن راه حل هایی برای بهبود شرایط امنیتی و سیاسی و همکاری های پارلمانی در سفر به این سه کشور دیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز