خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

بلیت‌های پروازی دو زبانه می‌شوند / سقف افزایش نرخ بلیت فقط ۳۰ درصد خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۴۳

شرکت‌های هوایی دیگر اجازه ندارند بلیت‌های خود را تا سقف مشخصی چارتری کنند و تنها اجازه داده شده آن‌ها بتوانند بلیت‌های خود را در حد بسیار کمی به صورت چار‌تر واگذار کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، همه شرکت‌های هوایی کشور موظفند سرمایه خود را ارتقا دهند.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیریان در حاشیه مراسم رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی برگزار شد، افزود: در این دستورالعمل مقرر است هر شرکت هواپیمایی برای راه اندازی خود ۵ فروند ناوگان هوایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ ایرلاین در کشور فعال است و همه ۱۶ ایرلاین و ۲ شرکت تعلیقی دیگر موظفند عملکرد خود را با این دستورالعمل تطبیق دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بزودی آیین نامه رعایت حقوق مسافران در صنعت حمل و نقل هوایی کشور آماده می‌شود و با ابلاغ این آیین نامه تمام شرکت‌های هوایی و فرودگاه‌ها موظفند حق و حقوق مسافران را رعایت کنند.

وی گفت: در این آیین نامه شرکت‌های هوایی دیگر اجازه ندارند بلیت‌های خود را تا سقف مشخصی چارتری کنند و تنها اجازه داده شده آن‌ها بتوانند بلیت‌های خود را در حد بسیار کمی به صورت چار‌تر واگذار کنند.

جهانگیریان درخصوص فارسی سازی اطلاعات در بلیت‌های پروازی نیز گفت: هم اکنون ۳ شرکت هوایی که ۷۵ درصد بازار را در اختیار دارند، بلیتشان به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود و درصددیم تمام شرکت‌ها به این صورت بلیت‌های خود را به فروش برسانند.

جهانگیریان تصریح کرد: هیچ شرکتی حق ندارد قیمت بلیت‌های خود را چه به صورت چارتری و برنامه ریزی افزایش دهد به طوری که طبق مجوزی که داده شده آن‌ها می‌توانند تنها‌‌ همان ۳۰ درصد افزایش قیمت را در نرخ‌های خود ملاک عمل قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز