خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان؛

افزایش قیمت نان کارگران را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۲۱

افزایش ناگهانی قیمت نان که در میان خانوارهای کم در آمد یکی از اساسی‌ترین کالا‌ها و قوت غالب‌ است، باعثنگرانی بیش از پیش جامعه کارگری شده است.

افزایش ناگهانی قیمت نان که در میان خانوارهای کم در آمد یکی از اساسی‌ترین کالا‌ها و قوت غالب‌ است باعثنگرانی بیش از پیش جامعه کارگری شده است.

به گزارش ایلنا، دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان اعلام کرد: افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان نگرانی کارگران و سایر اقشار کم در آمد جامعه را افزایش داده است.

«هادی رضا‌زاده» در این زمینه گفت: افزایش ناگهانی قیمت نان که در میان خانوارهای کم در آمد یکی از اساسی‌ترین کالا‌ها و قوت غالب‌ است باعثنگرانی بیش از پیش جامعه کارگری شده است.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت بد اقتصادی و افزایش روز افزون قیمت کالاهای مصرفی اظهار داشت: مردم تنها نگران این نیستند که قیمت کالاهای مورد نیازشان چند برابر می‌شود و قدرت خریدشان چند برابر کاهش یافته است، بلکه عمیقاً نگران این هستند که اگر وضع به همین روال پیش برود، بزودی گرسنگی مفرط را هم تجربه خواهند کرد.

رضا‌زاده با بیان اینکه افزایش حقوق نیروی کار با تورم موجود همخوانی ندارد، تاکید کرد: مسئولان باید در خصوص افزایش قیمت نان وسایر کالا‌ها پاسخگو باشند.

به ادعای این فعال کارگری، بر اساس آمار بانک مرکزی، مصرف نان که قوت لایموت بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد است از سال۸۲ تا ۹۱، حدود ۳۷ درصد کم شده است. همچنین در این مدت اقلام‌ اساسی یعنی گوشت قرمز، نان، برنج، روغن و تخم‌مرغ نیز بین ۲۷ تا ۳۷ درصد کاهش مصرف داشته‌اند.

به گفته وی در حالی که سفره اقشار کم در آمد روزبه روز خالی ترمی شود، دولت مردان در هر فرصتیً از بهبود وضع اقتصادی ورضایت مردم سخن می‌گوید. متاسفانه خالی شدن سفره کارگران از نان به‌عنوان پایه‌ای‌ترین و ضروری‌ترین قوت، یک واقعیت است ونارضایتی مردم را در پی دارد.

به گفته وی افزایش بهای نان تاثیرات منفی در قیمت سایر کالاهای مصرفی خواهد داشت و مسئولان موظفند تا دیر نشده نسبت به کاهش قیمت نان و سایر اقلام مصرفی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز