خبرگزاری کار ایران

بازخوانی مجتبی عسگری از شعرهای کسرایی؛ کدکنی و ابتهاج

کد خبر : ۲۳۴۹۰۰

دو آلبوم «هنگام که گریه می‌دهد ساز» با آهنگسازی حسام اینانلو و «خروش» با آهنگسازی مجید رخشانی با صدای مجتبی عسگری منتشر می‌شوند.

آلبوم " هنگام که گریه می‌دهد ساز " با اشعار نیما یوشیج، شفیع کدکنی، سیاوش کسرایی و هوشنگ ابتهاج منتشر می‌شود.

مجتبی عسگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره آلبوم جدیدش گفت: آلبوم «هنگام که گریه می‌دهد ساز» با آهنگسازی حسام اینانلو و خوانندگی من، هفته آخر دی ماه، ازسوی نشر پردیس موسیقی معاصر منتشر می‌شود. این آلبوم ۸ قطعه در رپرتوار سنتی و مایه دشتی دارد.

عسگری درباره نوازندگان آلبوم نیز گفت: این آلبوم با همکاری عیسی غفاری(تار)، امیر ابوطالب(تار)، یاور طاهریان(سنتور)، آرمان عامری(نی)، آزاده احمدی(عود)، حسام اینانلو(کمانچه) اجرا و ضبط شده است.

وی افزود: در این آلبوم دو تصنیف با اشعار نیما یوشیج و سیاوش کسرایی و قطعات دیگری با اشعار کدکنی و ابتهاج، به همراه سه قطعه بدون کلام وجود دارد. آلبوم باتوجه به شعر معروف نیما یوشیج به نام " هنگام که گریه می‌دهد ساز " نامگذاری شده است.

این خواننده سنتی از انتشار آلبومی دیگر با مجید درخشانی نیز خبر داد و گفت: این آلبوم همراه با یک ارکستر بزرگ زهی به مرحله ضبط و اجرا رسیده است و شامل قطعات ارکسترال و سنتی می‌شود. نام آلبوم خروش است و در گام دشتی و افشاری خوانده شده است. هم اکنون کارهای نهایی میکس آلبوم، درحال انجام است و امیدواریم که این آلبوم پیش از سال نو منتشر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز