خبرگزاری کار ایران

انواع خشکبار، آجیل و میوه های خشک در راه تهران

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۴۲

آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه از ۶ تا ۹ دیماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

صدها شرکت تولیدی و فرآوری آجیل و خشکبار خود را آماده می کنند تا هفته آینده در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته ایران(IRANNUTS ۲۰۱۴) در تهران گرد هم آیند.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه از ۶ تا ۹ دیماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار و آجیل؛ علاوه بر عرضه و ارائه انواع حشکبار و آجیل و میوه های خشک؛ نوین ترین دستگاه ها، تجهیزات و صنایع فرآوری و بسته بندی های صادراتی به نمایش گذاشته می شود.

در این نمایشگاه همچنین؛ تولید کنندگان و توزیع کنندگان آجیل و خشکبار، شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه های بسته بندی خشکبار، واحدها و کارگاه های پوستگیری، بودادن، شرکت های پاستوریزه کردن خشکبار، واحدهای درجه بندی، خلال و پودر کردن خشکبار، شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه های فرآوری میوه و سبزیجات خشک، زرشک وعناب، زعفران، چای و قهوه، ادویه و چاشنی و واحدهای تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، برنج، ذرت و گندم؛ نوین ترین و جدیدترین صنایع، تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

در دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک صنایع تبدیلی و جنبی خشکبار، نهاد های کشاورزی(کود، بذر، سم و…)، شرکت های دانش بنیان، شرکت های بازرگانی و انجمن ها و تشکل های وابسته، حضور خواهند داشت و کالاها و خدمات خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته، با هدف توسعه و افزایش تولید خشکبار کشور، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی، فرآوری و بسته بندی خشکبار، اشتغالزائی و توجه مسولان به این صنعت؛ برگزار می شود.

دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار، آجیل، میوه های خشک با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و انجمن ها و اتحادیه های خکشبار و صنایع وابسته برگزار می شود.

در ایران سالانه دویست هزار تن پسته، صد و شصت هزار تن کشمش صد و پنجاه هزار تن مغز گردو، یک میلیون و دویست هزار تن خرما، سی و پنج تن انجیر، پنجاه هزار تن بادام درختی، سیصد و سی تن لوبیا، نود هزار تن عدس، سیصد هزار تن نخود و دویست و هفتاد تن زعفران تولید می شود. در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است. انواع خشکبار ایران به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می شود که برخی از این کشورها عبارتند از آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، آمریکا کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله قطر، امارات متحده عربی، عربستان، کویت، کشورهای آسیائی چین، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، روسیه و غیره. شرایط و تنوع اقلیمی ایران به گونه ای است که محصولات متنوع کشاورزی با کیفیت مناسب تولید و به لحاظ پیشینه سنتی، برخی از این اقلام همانند خرما، کشمش، انجیر، پسته، گردو، بادام و فندق به صورت خشکبار مصرف گسترده ای در بازار داخل و خارج، ایجاد کرده است. صنعت خشکبار ایران به دلیل دارا بودن کالاهای مانند پسته(رتبه ۲ تولید جهان) خرما(رتبه ۲ تولید جهان)، بادام(چهارمین تولیدکننده جهان)، گردو(سومین تولیدکننده جهان)، کشمش(چهارمین تولیدکننده جهان) و فندق(پنجمین تولیدکننده جهان)؛ در بازار های جهانی شناخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز