خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام ناصر نقویان در یزد:

با خواندن دعای «اللهم کن لولیک» در سازمان ملل، شوق دیدار ولیعصر ایجاد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۹۸

حضرت ولیعصر آب حیات است و برای دیدن و زیارت او باید تشنه دیدار شد. باید در وجود انسان نسبت به این آب حیات بخش، تشنگی و طلب ایجاد شود، چراکه آب و تشنه هر دو به دنبال یکدیگرند.

حجت الاسلام ناصر نقویان گفت: با دعای ندبه خواندن و سینه زدن شوق دیدار ولیعصر «عج» ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از یزد، این استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز جمعه، ۲۸ آذرماه، در مراسم سوگواری عزاداری ایام پایانی ماه صفر در بیت شهید صدوقی طی سخنانی گفت: حضرت ولیعصر آب حیات است و برای دیدن و زیارت او باید تشنه دیدار شد.

وی افزود: باید در وجود انسان نسبت به این آب حیات بخش، تشنگی و طلب ایجاد شود، چراکه آب و تشنه هر دو به دنبال یکدیگرند.

ناصر نقویان تاکید کرد: این نیاز و عطش با تسبیح چرخاندن، دعای ندبه خواندن، سینه زدن و دعای اللهم کن لولیک خواندن در سازمان ملل ایجاد نمی‌شود.

وی در این رابطه به بیان روایتی پرداخت و گفت: مردم به‌طور گسترده برای استخاره و کارهای خود مدام به پیامبر مراجعه می‌کردند تا وقتی که وحی شد هرکس می‌خواهد به دیدن پیامبر برود باید صدقه بدهد، پس از این مراجعات کم شد و همان‌ها می‌گفتند چرا وقت رسول اکرم را بگیریم! ولی علی(ع) برای دیدن رسول اکرم صدقه می‌داد و برای عشق‌اش هزینه می‌داد.

این استاد حوزه گفت: دوست راننده‌ای می‌گفت روز تولد امام عصر از مسافران کرایه نمی‌گیرم و به مسافران می‌گویم آقا حساب کرده است! برخی آقایان و خانم‌های بدحجاب و… هم می‌پرسیدند آقا کرایه ما را هم حساب کرده؟ می‌گفتم بله! آقا آنقدر مهربان است که کرایه بدحجابان را هم حساب کرده است!

نقویان گفت: همین کار این راننده چه تاثیراتی در دل مردم ایجاد کرده که شاید یک طلبه نتواند این کار را روی منبر انجام دهد.

وی نمونه دیگری را نیز عنوان کرد و گفت: هنگام رمضان در آنکارا بودم. صف طولانی تشکیل شده بود و می‌گفتند افطاری رایگان است! از اعتقادات و حجاب سوال نمی‌کردند و حتی به خانم‌های بی‌حجاب هم افطاری می‌دادند ولی برخی امروز تقواسنج و تفتیش سنج دارند!

نقویان به رفتار امیرالمومنین هم در این رابطه اشاره کرد و گفت: حضرت افطار خود را به اسیری که معلوم نبود چه آیینی دارد، بدون پرسش بخشید.

حجت الاسلام نقویان در بخش دیگری از سخنانش به زمان ظهور ولیعصر اشاره کرد و گفت: با آمدن حضرت ولیعصر، ماکت بهشت در دنیا رونمایی می‌شود؛ نجابت، پاکی و درستی در جامعه گسترده می‌شود و مردم آن را لمس می‌کنند.

وی نمونه بارز این رفتار با صداقت را حاج سید جواد حیدری عنوان کرد و گفت: وقتی آن مرد به رحمت خدا رفت، هیجان و ولوله در مردم یزد افتاد، مردمی که نه برای پول گرفتن بلکه برای دیدار به سراغش می‌رفتند.

ناصر نقویان در پایان گفت: دنیا، عروس ۷۰ سالهٔ بزک شده است، در حالیکه ما از این غافل هستیم واگر روی واقعی او را ببینیم از دنیا روی بر می‌گردانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز