خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران در گفتگو با ایلنا:

کاهش ۳۵ درصدی تخمه ژاپنی در بازار

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۷۲

تجار عراقی امسال ۲ برابر سال گذشته از ایران تخمه ژاپنی خریده‌اند که همین امر باعثشده است تا با کاهش بین ۳۰ تا ۳۵ درصدی این محصول مواجه شویم.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان از کاهش ۳۵ درصدی تخمه ژاپنی در بازار و خرید ۲ برابری عراقی‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه آجیل به اندازه کافی در بازار موجود است و کمبودی احساس نمی‌شود، گفت: در بخش آجیل تفاوت قیمت چندانی نداشته‌ایم اما تقاضای داخلی برای خرید کم شده است.

وی افزود: در مقابل، تجار عراقی امسال ۲ برابر سال گذشته از ایران تخمه ژاپنی خریده‌اند که همین امر باعثشده تا با کاهش بین ۳۰ تا ۳۵ درصدی این محصول مواجه شویم.

احمدی ادامه داد: به نظر می‌رسد قیمت تخمه ژاپنی و پسته در یک ردیف قیمتی قرار گرفته و این موضوع تناسب قیمت‌ها را از بین برده، البته در برخی از موارد پسته در عمده فروشی‌ها هر کیلو ۲۵ هزار تومان هم به فروش می‌رسد!

وی در مورد تخمه آفتابگردان نیز گفت: زمانی که واردات این نوع تخمه آزاد شد کشاورزان نیز از کاشت این محصول دست کشیدند و همین موضوع باعثشد تا تخمه آفتابگردان وارداتی با ارز مبادله ای به قیمت ۵ هزار تومان و تخمه آفتابگردان داخلی به بهای ۱۰ هزار تومان برسد.

احمدی تصریح کرد: البته در خرده فروشی‌ها تخمه آفتابگردان با ۱۰ تا ۱۲ درصد سود و با فرآوری حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که به اعتقاد من نباید نرخ‌ها این گونه باشد تا همه مردم بتوانند خرید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز