خبرگزاری کار ایران

موسوی خلخالی در گفت‌وگو با ایلنا:

داعش درصورت استفاده از سلاح شیمیایی به خود تیر خلاص زده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۵۱

استفاده از سلاح شیمیایی نه تنها برای حریفان و کسی که داعش آنها را دشمن می‌داند مضرر و خطرناک است، بلکه به خود آنا هم ضربه و لطماتی را وارد خواهد ساخت و به نوعی شلیک تیر خلاص به خود محسوب می‌شود.

یک کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به تصرف کارخانه فسفات و مواد شیمیایی در «القائم» عراق توسط شبه‌نظامیان داعش، گفت که اگر این گروه اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کند، به نوعی به خود تیر خلاص زده است.

«مرتضی موسوی خلخالی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: داعش در عراق متحمل ضربات مهلک و سختی شده است که این ضربات هم توسط ارتش عراق و هم توسط ایران و نیروهای مردمی عراق به این گروهک تروریستی وارد شد که البته حضور مردم در اربعین با این ضربات همراه شد و توانست موجی برای عقب راندن داعش از عراق به وجود آورد.

وی با اشاره به امکان دستیابی گروهک تروریستی داعش به سلاح‌های شیمیایی گفت: بعثی‌هایی که در گروه داعش فعالیت دارند، به نوعی در این موضوع دخیل هستند چرا که اینها در زمان صدام دیکتاتور عراق آموزش‌های نظامی را به خوبی فرا گرفته‌اند و این مسائل را به خوبی می‌دانند اما باید مد نظر داشت که استفاده از سلاح شیمیایی نه تنها برای حریفان و کسی که داعش آنها را دشمن می‌داند مضرر و خطرناک است، بلکه به خود آنها هم ضربه و لطماتی را وارد خواهد کذپ و به نوعی شلیک تیر خلاص به خود محسوب می‌شود.

موسوی خلخالی در پایان درباره تاثیر راهپیمایی روز اربعین و حضور ۲۰ میلیونی مردم از سراسر جهان در این راهپیمایی گفت: حضور همین تعداد از مردم در عراق به نوعی یک سیل عظیم در مقابله با داعش را به راه انداخت به طوری که دیده شد وضعیت امنیتی در مکان‌های مقدس بسیار خوب و پایدار بود و اینها همه حکایت از این دارند که داعش تا حد بسیار زیادی تضعیف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز