خبرگزاری کار ایران

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران در همایش وقف و رسانه:

وقف اکسیری است که فانی را به باقی تبدیل می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۱۲

اگر ما بتوانیم ذائقه و سلیقه جامعه را به سمت وقف سوق دهیم به طور حتم می توانیم اثر گذاری خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

احمد مظفری در نخستین همایش وقف و رسانه که در سالن اجتماعات امام زاده عباس(ع) ساری به تولید ۳ هزار خبر از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و انتشار آن در رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: تولید این تعداد خبرنشاگر درک درست اوقاف از ظرفیت بالای رسانه هاست.

به گزارش ایلنا از ساری، وی از بهره مندی و تعامل اداره کل اوقاف مازندران با رسانه ها اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم این نگاه و تعامل در نهادهای اجتماعی حاکم شده و برای تحقق برنامه هایشان ازظرفیت خوب رسانه ها استفاده بهینه کنند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران با بیان اینکه کارکردهایی متعددی در حوزه شناخت و ادارک و هم تغییر سلیقه و تغییر ارزش برای رسانه ها تعریف شده است افزود: اگر ما بتوانیم ذائقه و سلیقه جامعه را به سمت وقف سوق دهیم به طور حتم می توانیم اثر گذاری خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارکرد رسانه زمان و مکان نمی شناسد به کارکرد نظارتی و مراقبتی، کارکرد آموزشی و انتقال فرهنگ در رسانه اشاره کرد و ابراز داشت: یکی دیگر کارکردهای رسانه ای کارکرد غنی سازی و اوقات فراغت است که جنبه سرگرمی دارد.

مظفری کرکرد نوگرایی و توسعه را کارکرد جذب مردم دانست و گفت: کارکرد همگن سازی یکی دیگر از کارکرد های رسانه هاست که در آن رسانه به دنبال نزدیکی سلیقه ها و خواسته ها و انتظارات ی است که جامعه و ارکان آنرا بهم پیوند می دهد.

وی افزود: رسانه می توانند در حوزه بسیار نقش آفرینی کنند و نگاه آحاد جامعه را به یک موضوع خاصی همگن سازند.
مظفری بیان داشت: در کارکرد حوزه آگاه سازی، رسانه ها به دنبال تشریح اخبار هستند و اطلاعات کامل تشریحی را به مردم ارائه می کنند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران یکی دیگر از کارکردهها را کارکرد پایگاه اجتماعی برای افراد اعلام نمود و گفت: خیلی از واقفین و یا نهادهای مشخص در این زمینه فعالیت دارند و اگر ما بتوانیم جایگاه واقفین را به جامعه معرفی کنیم موجب ایجاد انگیزه در افراد شده و زمینه توسعه وقف ارتقاء می یابد.

وی افزود: انتقال فرهنگ، کارکردهای آموزشی، انتقال میراثفرهنگی از جمله محورهایی است که می تواند در خدمت وقف قرار گیرد.

مظفری تببین راهکارها و روش های توسعه و ترویج وقف را، رسالت مهم رسانه ها دانست و اظهار داشت: رسانه ها می توانند با ارائه گزارشات و مقالات در حوزه وقف زمینه گسترش فرهنگ وقف را توسعه دهند.

وی تشریح جایگاه وقف را به عنوان سنت علوی بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: رسانه می توانند در محورهای مختلف اثرات و فواید وقف را با شناسایی موقوفات گسترش دهند.

مظفری به بهره گیری تکنیک رسانه ای برای اعتماد سازی در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: با روشن کردن افکار عمومی می توانیم به معرفی ابعاد و حوزه های مختلف وقف بپردازیم لذا با این کار می توانیم نیازهای روز جامعه را تأمین کنیم.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از اراضی مشهد مقدس موقوفه امام رضا(ع) است ابراز داشت: اگر رسانه ها تلاش کنند لذت وقف را به جامعه بجشانند، می توان به سهولت فرهنگ وقف را در سطح جامعه نهادینه کرد.

وی در ادامه افزود: اگر فرهنگ وقف در مسیر واقعی و حقیقی خود قرار گیرد بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

مظفری یکی از کارهای مهم رسانه ها را اعتماد سازی در حوزه وقف برشمرد و اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه باید با همکاری رسانه ها عملکرد شفاف خود را در اختیار مردم قرار دهد و نیات واقفین نباید نادیده گرفته شود.

مظفری در ادامه افزود: وقف اکسیری است که فانی را به باقی تبدیل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز