خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد:

طرح بصیرت عاشورایی از محل نیات واقفین اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۲۸

۲ هزار و ۴۰۰ موقوفه در استان زنجان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: در ۷۸ بقعه استان زنجان طرح بصیرت عاشورایی از محل نیات واقفین اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز، پنج شنبه(۲۷ آذر) در دیدار با امام جمعه زنجان با تسلیت رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(علیه السلام) اظهار کرد: همزمان با رحلت این بزرگوار هفته وقف آغاز می‌شود که در این راستا برنامه‌های متعددی در استان زنجان پیش بینی شده است.

وی به تاکیدات دین اسلام در خصوص سنت حسنه وقف اشاره کرد و یادآور شد: احادیثو روایات متعددی در رابطه با این سنت نقل شده است که بیانگر اهمیت این مساله است.

این مقام مسئول به تاریخ وقف در کشور اشاره کرد و افزود: دوران صفوی اوج دوران وقف در کشور بوده است چرا که در این دوران روحانیون فرصت مناسبی برای ترویج سنت حسنه وقف داشتند.

حجت الاسلام باقری از دوران نادرشاه و پهلوی به عنوان دورانی که مردم نسبت به وقف بی‌اعتماد شدند، یادکرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سنت وقف در کشور احیاء شد و مردم دوباره به اوقاف اعتماد کردند.

وی با اشاره به اینکه از محل اوقاف ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان سرمایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۲ هزار و ۴۰۰ موقوفه وجود دارد.

این مقام مسئول تعداد نیات موقوفات را ۳۸۷ هزار مورد عنوان کرد و افزود: در ۷۸ بقعه استان زنجان طرح بصیرت عاشورایی از محل نیات واقفین اجرا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز