خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در مراسم سومین همایش وقف و رسانه؛

ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۲۲

در سال جاری، اوقاف به کمک مردم و دولت، شاهد کمک ۷میلیاردی برای ساخت و ساز امامزادگان بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: امروزه ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی باقری، امروز پنج شنبه(۲۷آذر) با اشاره به برنامه‌های هفته وقف اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه دارای ۴حوزه کاری در زمینه موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره وری و اجرای نیات واقفین است.

حجت الاسلام باقری با بیان فراز و نشیب‌های تاریخی در حوزه موقوفات کشور افزود: در دوران حکومت‌های مختلف ایران، موقوفات کشور به انحاء مختلف دچار چالش‌های جدی بوده است و حکومت‌ها به نوعی در این امور دخیل بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه در صدد ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستیم، تصریح کرد: وقف در جامعه دارای اهمیت حائز اهمیت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در این راستا حوزه بقاء و امامزادگان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ۱۰۰امامزاده در این خصوص احیاء شده است.

وی میزان مرمت این بقاء و امامزادگان را با مشارکت مردم از ۳۰ تا ۱۰۰درصد عنوان کردو یادآورشد: در سالجاری اوقاف به کمک مردم ودولت شاهد کمک ۷میلیاردی برای ساخت وساز امامزادگان بوده است.

این مسئول در استان زنجان، این اقدامات را در راستای اجرای طرح مودت برشمرد و گفت: در حوزه قرآنی و برگزاری مسابقات قرانی برای توسعه وترویج فرهنگ قرانی اقدامات قابل توجه انجام گرفته است که این اقدامات بر اساس منویات مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام باقری در بخشی از سخنان خود، خبر از وجود ۶۱نفر حافظ قرآن در یکی از روستاهای زنجان به نام «اژدهاتو» داد و گفت: در منطقه خدابنده استان زنجان دارای ۱۱۰ مربی قرانی هستیم که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نیات واقفین در امور وقفی، افزود: ۹۰-۸۰درصد نیات واقفین در بحثتعزیه خوانی اجرایی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه سلامت وحوزه‌های علمیه و امور جنبی برای احیای موقوفات دارای اقدامات اساسی بودیم، افزود: رسانه‌ها دراین زمینه می‌توانند دارای نقش اساسی در اطلاع رسانی به جامعه داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در پایان سخنان خود خبر از پخش ۲هزار و ۲۷۲ دقیقه برنامه از صدا و سیمای مرکز زنجان دراین خصوص داد وگفت: خبرگزاریهای فعال در استان زنجان، ۶۷۰خبر در سایتهای و خبرگزاریهای خود داشتند و ۱۳۰ خبر در مطبوعات محلی دراین راستا بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز