خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۷ ماه؛

مظنون بمب‌گذاری ماراتن بوستون امروز به دادگاه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۰۸

قرار است «جوهر سارنایف» مظنون اصلی بمب‌گذاری‌های آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان ماراتن شهر بوستون، امروز در دادگاه حاضر شود.

مظنون اصلی بمب‌گذاری ماراتن در شهر «بوستون» مرکز ایالت ماساچوست آمریکا امروز - پنجشنبه - پس از ۱۷ ماه انتظار به دادگاه می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، قرار است «جوهر سارنایف» مظنون اصلی بمب‌گذاری‌های آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان ماراتن شهر بوستون، امروز در دادگاه حاضر شود.

سارنایف متهم است که در جریان ماراتن سال ۲۰۱۳ در بوستون با حمل کردن دو بمب و قرار دادن آن‌ها در نزدیکی خط پایان، در انجام یک عملیات تروریستی همکاری داشته است.

سه نفر در بمب‌گذاری ماراتن بوستون کشته و بیش از ۲۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

«تیمورلنگ سارناییف» برادر بزرگ‌تر وی در یک درگیری با ماموران امنیتی که چهار روز پس از بمب‌گذاری ماراتن رخ داد، کشته شد.

سه نفر از دوستان سارناییف نیز به‌جرم انتقال مدارک مربوط به بمب‌گذاری از اتاق وی و ارائه اطلاعات اشتباه به ماموران فدرال آمریکا متهم شناخته شده‌اند.

مظنون بمب‌گذاری ماراتن بوستون ادعای بی‌گناهی کرده است، اما در صورت متهم شناخته شدن توسط هیات‌ منصفه محکوم به مرگ می‌شود.

متهم بمب‌گذاری‌ ماراتن بوستون در نخستین دادگاه خود که ۱۷ ماه قبل برگزار شد و آن‌ زمان ۱۹ سال داشت، با لهجه خاصی صحبت کرد که دوستان وی تا به حال از وی نشنیده بودند و از آن زمان تا کنون در یک سلول انفرادی در حدود ۶۰ کیلومتر دور‌تر از شهر بوستون زندانی بوده است و در طول ۱۷ ماه اخیر تنها برخی از دوستان بسیار نزدیک و همین‌طور دو خواهر بزرگ‌تر وی اجازه ملاقات پیدا کردند.

برخی مقام‌های قضایی اعلام کردند که روند دادگاهی سارنایف ممکن است تا ماه‌ها طول بکشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز