خبرگزاری کار ایران

تظاهرات نیروی کار بخش درمان در ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۸۷

«کارکنان بیمارستان‌ها با تشیع نمادین تابوت قربانیان بحران اقتصادی در برابر وزارت بهداشت ایتالیا، به تداوم کاهش بودجه این بخش و اخراج پزشکان و پرستاران اعتراض کردند.»

صد‌ها نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های شهر رم در اعتراض به تداوم سیاست سخت گیرانه اقتصادی دولت ایتالیا به ویژه در بخش بهداشت و درمان، تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر از رم، کارکنان بیمارستان‌ها با تشیع نمادین تابوت قربانیان بحران اقتصادی در برابر وزارت بهداشت ایتالیا، به تداوم کاهش بودجه این بخش و اخراج پزشکان و پرستاران اعتراض کردند.

یکی از معترضان گفت: «این تابوت‌ها، نمادی از مرگ بخش بهداشت و درمان در ایتالیا است. با وجودی که در بیمارستان ائورلیا هاسپیتال، سالیانه نزدیک به ۲۵ هزار بیمار فقط در بخش اورژانس پذیرفته می‌شود اما در سه سال گذشته نه فقط ۲۰ میلیون یورو از بودجه آن را کاهش داده‌اند بلکه هفته گذشته ده‌ها نفر از کارکنان این بیمارستان به ویژه پرستاران را اخراج کرده‌اند».

تظاهرکنندگان اعلام کردند ادامه سیاست‌های ریاضتی دولت در این زمینه موجب کاهش بیشتر خدمات به بیماران خواهد شد. یکی از پزشکان ایتالیایی نیز گفت: «واقعا شرم آور است که در آستانه جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی ۱۶۰ نفر را در سه بیمارستان شهر رم از کار اخراج کنند».

تداوم بحران دراز مدت اقتصادی در ایتالیا موجب بیکاری نزدیک به دو میلیون شاغل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز