خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور در همایش گرامیداشت حمل و نقل:

رانندگان احتمال فاجعه انسانی در اربعین حسینی را مهار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۳۶

اتفاقاتی که نیفتاده قابل مقایسه نیست اما اگر زحمات رانندگان نبود امکان بروز فاجعه انسانی در تردد زائران اربعین حسینی وجود داشت.

رییس پلیس راهور کشور گفت: اگر بسیج رانندگان اتوبوسی در جابه جایی زائران اربعینی وجود نداشت قطعا اربعین حسینی امسال با فاجعه انسانی همراه می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرداراسکندر مومنی با بیان اینکه جابه جایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر زمین پایه است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد از حجم بار و مسافر از طریق هوا، ریل و دریا انجام می‌شود و ۹۰ درصد جابه جایی در کشور بر عهده رانندگان است.

وی با قدرانی از زحمات رانندگان در ایام اربعین حسینی تاکید کرد: اگر تلاش جهادگونه حمل و نقل و بسیج اتوبوس‌ها و رانندگان نبود در انتقال زائران به کربلا با فاجعه انسانی روبه رو می‌شدیم.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه رانندگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را تنها از یک نقطه جابه جا کردند، گفت: ۷۵ درصد تردد زائران از نقطه مهران بود که این رقم برای عبور و مرور تنها از یک نقطه عدد بسیار بزرگی است.

مومنی ادامه داد: اتفاقاتی که نیفتاده قابل مقایسه نیست اما اگر زحمات رانندگان نبود امکان بروز فاجعه انسانی در تردد زائران اربعین حسینی وجود داشت.

وی گفت: از سال گذشته ۱۰۰۰ نفر انسان کمتر در جاده‌های کشور کشته شدند و در ابتدا طبق مطالعات و محاسباتی که انجام شده بود، پیش بینی کاهش تلفات ۲ درصدی را داشتیم اما امروز درکاهش تلفات ناشی از تصادفات جادهی ا یبه ۳ درصد رسیده‌ایم.

مومنی با بیان اینکه تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای حدود ۷.۵ کاهش داشته گفت: با هر شاخصی که اندازه بگیریم در بحثکاهش تلفات جاده‌ای پیشرفت قابل توجهی داشتیم این در حالی است که به تعداد خودروهای کشور چیزی حدود یک میلیون دستگاه اضافه شده است.

رییس پلیس راهور ادامه داد: در حالی که تعداد خودروهای کشورمان به چیزی خدود ۱۷ میلیون رسیده تلفات جاده‌ای از ۱۸ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است اما ما به این درصد کاهش راضی نیستیم و باید این عدد را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: در حالی که ۵۰ درصد تعداد کشته‌ها بعد از سر صحنه بود در حال حاضر این درصد به۴۹.۷ درصد رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز