خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل رجا در مراسم گرامیداشت حمل و نقل:

نمی‌توان تمام هزینه‌ها از طریق بلیت از مردم گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۲۹

معتقدم علت عدم سرمایه‌گذاری در بخش ریلی این است که ضمانت کافی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه حجم زیادی می‌خواهد و بازگشت سرمایه بسیار طولانی است.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل با بیان اینکه بخش حمل و نقل ریلی با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: صنعت حمل و نقل ریلی به حمایت‌های جدی نیاز دارد و نمی‌توان سرمایه و هزینه‌های موجود در این بخش را از طریق بلیت از مردم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن موسوی‌نژاد در همایش گرامیداشت حمل و نقل با بیان اینکه سرمایه گذاری جدی‌ای در بخش ریلی انجام نشده است، گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل ریلی طوری که هدف گذاری شده بود، انجام نشد.

وی ادامه داد: معتقدم علت عدم سرمایه گذاری در بخش ریلی این است که ضمانت کافی برای سرمایه گذاران وجود ندارد و سرمایه گذاری در این حوزه حجم زیادی می‌خواهد و بازگشت سرمایه بسیار طولانی است از طرفی دیگر آیین نامه و مقررات مربوط به این حوزه موقت است و ما نیاز به آیین نامه‌ها و ضوابط دائم داریم.

مدیر عامل رجا ادامه داد: دارایی سرمایه گذاران حوزه ریلی کاملا تحت نظر راه آهن است و سرمایه گذار نمی‌تواند واگن و لوکومتیو خود را در جای دیگیر استفاده کند بنابراین این سرمایه گذاران برای ادامه سرمایه گذاری در دراز مدت به تضمین کافی نیازدارد.

موسوی‌نژاد با اشاره به بند ق قانون که طبق این بند بخشی از درآمد صرفه جویی حاصل از سوخت به سرمایه گذاران راه آهن اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: چیزی که در این باره شفاف سازی شده این است که این تسهیلات حاصل از صرفه جویی در سوخت در کوتاه مدت به دست سرمایه گذار بخش خصوصی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها امکان پرداخت بدهی انباشته شرکت‌ها و مطالبات را در مدت زمان کوتاه ندارد و در حال حاضر چک‌های برخی از شرکت‌ها برگشت خورده و تحت فشار بسیار بالایی هستند.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه بعد از واگذاری ساختار شرکت‌ها تغییر نکرده است، گفت: هر چند تصدی‌گری شرکت به بخش خصوصی واگذار شده اما ساختار همچنان مانند روال قبل باقی مانده و همچنان علاقه دارد کار اجرایی کند.

مدیر عامل رجا گفت: در حال حال حاضر یک پنجم نیروهای موجود در راه آهن نیروی مازاد هستند که این نیروهای مازاد یا وقت آقایان را می‌گیند و یا وقت بخش خصوصی را.

موسوی‌نژاد با اشاره به مشکلات موجود شرکت هیا حمل و نقل ریلی ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی در بخش نگهداری و تحریم‌ها با آن‌ها روبه رو هستیم، در بخش واردات قطعات هم مشکلات زیادی را داریم اگر قرار است از بخش حمل و نقل ریلی حمایت شود باید واردات قطعات برای شرکت‌ها تسهیل شود.

وی ادامه داد: اعتبارات حمل و نقل ریلی از محل اعتبارات عمومی تامین می‌شود به طوری که در سال ۹۰ از محل اعتبارات عمومی ۱۶۰ میلیارد تومان و از محل یارانه‌ها ۷۵ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی تاکید کرد: نمی‌توان تامین هزینه هی مورد نیاز را از طریق بلیت از مردم گرفت این بخش به حمایت جدی نیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز