خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شد؛

اخذ حداقل شهریه برای تحصیل اتباع خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۱۱

بر اساس شیوه نامه ثبت نام اتباع خارجی، کلیه مدارس ثبت نام کننده از این دانش آموزان می توانند با توجه به وضعیت مالی والدین دانش آموزان و مصوبات شورای آموزش و پرورش میزان شهریه برای تحصیل در مدارس را تعیین کنند.

تقی شفیعی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد به تشریح گزارش دستور کار در خصوص تعیین شهریه مدرسه برای دانش آموزان اتباع خارجی پرداخت.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه ۸۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در مقاطع مختلف در استان مازندران تحصیل می کنند اظهار داشت: بر اساس مصوبه مرکز حقوق بین اللمل در جلسه کمیته دائمی پناهندگان، کلیه مدارس می توانند از دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبرثبت نام کنند.

مدیر کل اتباع استانداری مازندران افزود: مدارس ثبت نام کننده با توجه به وضعیت مالی و رضایت ولی دانش اموز و مصوبات شورای اموزش و پرورش استان نسبت به اخذ شهریه برای ثبت نام و تحصیل در مدرسه اقدام کنند.
شفیعی با بیان اینکه درصد زیادی ازمادران اتباع خارجی ایرانی هستند گفت: بیشتر خانواده های این دانش آموزان از فقر فرهنگی، اجتماعی زیادی برخوردار هستند.

وی ابراز داشت: دانش آموزان دارنده دفترچه پناهندگی معتبر بر اساس گواهی نیروی انتظامی، دانش آموزانی که اعضای درجه یک خانواده های شهدا و جانبازان جنگی تحمیلی باشند، فرزندان زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی با مدارک معتبر، دانش آموزانی که خود یا اعضای درجه یک آنها دچار بیماری خاص باشد، فرزندان طلاب و روحانیون دارنده گذرنامه و دارای اقامت معتب تحت جامع المصطفی، مددجویانی که در مراکز بهزیستی زندگی می کنند، فرزندان دیپلمات خارجی ایران واز پرداخت شهریه به مدارس معاف هستند.

شفیعی در ادامه افزود: پیشنهاد ما این است شهریه دانش آموزان دوره اول تا ششم ابتدایی حداقل ۱۲۰ و حداکثر ۳۰۰ تومان ازاتباع خارجی اخذ شود.

وی در ادامه برای دانش آموزان اول متوسطه از ۱۴۴ هزار تا ۳۳۶ هزار تومان و برای دوم متوسطه از ۱۸۰ تا ۳۶۰ هزار تومان شهریه پیشنهادی شورای آموزش و پرورش پیشنهاد کرد.

شفیعی با بیان اینکه دو گروه از اتباع افغانی در مازندران حضور دارند که یک گروه از آنها غیرقانونی هستنداظهار داشت: گروه دوم کسانی هستند که مادر ایرانی دارند و بخشنامه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مازندران صرفا برای اتباع افغانی است که مادر ایرانی دارند.

مدیر کل اتباع خارجی استانداری مازندران افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزی که از اداره کل اتباع، نامه ننداشته باشند از نظر ما خلاف قانون است.

در ادامه علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش با توجه به طرح ارائه شده و و میزان مبلغ پیشنهادی در خصوص اخذ شهریه از دانش آموزان اتباع خارجی اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه ثبت نام اتباع خارجی، کلیه مدارس ثبت نام کننده از این دانش آموزان می توانند با توجه به وضعیت مالی والدین دانش آموزان و مصوبات شورای آموزش و پرورش میزان شهریه برای تحصیل در مدارس را تعیین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز