خبرگزاری کار ایران

سرمدی در دیدار خداحافظی سفیر سنگاپور:

ایران نقش کلیدی در ثبات و امنیت منطقه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۷۶

قائم مقام وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد گسترش مناسبات با همت و تلاش طرفین خصوصا سفرای دو کشور باشیم.

سفیر سنگاپور در پایان ماموریت خود در تهران با قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای مناسبات فی مابین در زمینه‌های مختلف قدردانی و با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در مناسبات تجاری دو کشور افزود: طرفین در بروز موانع نقشی نداشته‌اند و لذا می‌شود در حوزه‌هائی دیگر مانند موضوعات تکنیکی و فنی همکاری ها را گسترش داد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد گسترش مناسبات با همت و تلاش طرفین خصوصا سفرای دو کشور باشیم.

سرمدی ایران را از جمله کشورهای با ثبات منطقه نامید و افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در ثبات و امنیت منطقه داشته و به طور مستمر درجهت مقابله با افراط‌گرائی و تروریسم تلاش نموده است.

چئوتای سو نیز از ماموریت خود در تهران با خاطرات خوش یاد کرد و گزارشی از فعالیت چهار ساله خود خصوصا تبادل هیات‌ها سیاسی و پارلمانی از جمله دیدار رسمی وزیر خارجه و رئیس مجلس سنگاپور از ایران و سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به سنگاپور ارائه کرد.

وی بار دیگر دعوت وزیر خارجه دولت متبوع خود از محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان را تجدید کرد.

چئوتای سو گفت: به دلیل برخی موانع و شرایط بین‌المللی روابط تجاری با کاهش رو به رو شده اما در کنار آن روابط بین مردم و مناسبات فرهنگی رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: روند سازنده مذاکرات ایران و طرف‌های غربی بر اساس موازین حقوق و قواعد بین‌المللی ادامه داشته و نتایج آن زمینه ارتقای مناسبات تجاری را بیش از گذشته فراهم آورد.

چئوتای سو افزود: قرار است نشست مشورتی سیاسی ایران و سنگاپور به زودی در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور در تهران برگزار شود.

وی گفت کشور متبوعش، همیشه بر روی نقش سازنده ایران در مقابله با تروریسم حساب می‌کند.

سرمدی در پایان این دیدار گفت: تجدید دعوت وزیر خارجه سنگاپور را به اطلاع دکتر ظریف خواهم رساند.

وی بار دیگر از زحمات سفیر سنگاپور در تهران در طول دوران ماموریت قدردانی و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز