خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

دانشگاهها باید در زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان را مهیا کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۷۲

رویکرد دانشگاه ما باید کارآفرینی و آموزش مهارتها به دانشجویان باشد تا آنان بتوانند به راحتی در صحنه کار و تلاش و مهارت حضور یابند.

استاندار مازندران از پیوستن دانشگاه آزاد اسلامی بین المللی آیت الله آملی به سازمان D۸و راه اندازی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، ربیع فلاح جلودار با اشاره به امکانات و تجهیزات این واحد دانشگاهی گفت: بسیار خوشحالم که از بین تمامی دانشگاههای دولتی و آزاد این واحد دانشگاهی که مزین بنام یکی از چهره های فرهیخته و ماندگار دیار علویان است با مجوز وزارت امور خارجه و مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به مجموعه دانشگاههای بین المللی D۸ پیوست و این یک افتخار بزرگ برای مازندران و جامعه دانشگاهی استان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی گفت: فعالیتها و اقدامات انجام شده در این دانشگاه بی نظیر است و انتظار داریم تا با همت و همکاری همه مدیران و اساتید دانشگاه و مسئولین دستگاههای اجرایی این دانشگاه بتواند به عنوان یک دانشگاه بین المللی، میزبانی خوبی برای دانشجویان سایر کشورهای مسلمان باشد.

ربیع فلاح، هفته پژوهش را تبریک گفت و افزود: امروز دانایی سرمایه اصلی هر کشور است و در تمام زمینه ها باید دانایی، محور فعالیتها قرار گیرد و نیروی انسانی فرهیخته، با تجربه و کاردان مهمترین عامل توسعه و پیشرفت جامعه است

وی، یکی از چالشهای مهم استان را قشر تحصیل کرده بیکار خواند و گفت: رویکرد دانشگاه ما باید کارآفرینی و آموزش مهارتها به دانشجویان باشد تا آنان بتوانند به راحتی در صحنه کار و تلاش و مهارت حضور یابند.

استاندار مازندران با اشاره به بازدید از مرکز رشد این دانشگاه گفت: مرکز رشد می تواند ایده ها را به پدیده تبدیل کند و زمینه تجاری سازی علم را فراهم نمایند.

مقام عالی دولت در استان بر ارتباط مستمر دانشگاه با جامعه و صنعت تاکید کرد و گفت: دانشگاهها باید به نیازهای جامعه توجه کنند و زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان را مهیا کنند.

درادامه این نشست رییس دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی پیوستن این دانشگاه را به سازمان D۸ افتخار و اعتباری بزرگ دانست و از حمایت ها و پیگیری استاندار مازندران برای تحقق این امر مهم تقدیر و تشکر نمود

وی گفت: استاندار مازندران مدیری محبوب، توانا و فرهیخته و از سرمایه های ارشمند نظام است و استاندار مازندران با حمایت های همه جانبه در بین المللی شدن این دانشگاه نقش کلیدی داشتند.

فاضل لاریجانی با بیان که دانشگاه های مختلفی نامزد میزبانی این دانشگاه بودند اما در نهایت وزارت امور خارجه این واحد دانشگاهی را حایز جمیع ابعاد لازم برای دانشگاه D۸ دانست اظهار کرد: خوشبختانه در نودوپنجمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دوره های آموزشی سازمان D۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تصویب شد که لازم است از حسن نظروحمایت های دکتر میرزاده و استاندار محترم مازندران دکتر ربیع فلاح، دکتر انگجی معاونت بین الملل، دکتر کاردار معاونت دانشجویی و دکتر واشقانی معاونت پژوهشی تشکر نمایم.

رییس واحد آیت الله آملی تصریح کرد با توجه به اینکه کشورهای عضو D۸ با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر و نیروى کارى معادل ۴۰۰ میلیون نفر در و نیز منابع عظیم انرژی که می تواند پتانسیل قابل توجهی براى تبدیل‌شدن به قطبى نیرومند در سطح معادلات بین‌المللی بهره‌مند باشد.

این استاد دانشگاه راه اندازی دانشگاه D۸ در آمل افتخاری برای همه مردم مازندران است، افزود: گروه هشت کشور مسلمان درحال‌توسعه که اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در آن عضویت دارند، ازجمله پیمان‌هایی است که به‌منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی و برقراری گفت‌وگو با کشورهای صنعتی تشکیل شده است.

وی افزود: پیوستن این دانشگاه به مجموعه دانشگاه های بین المللی D۸ دروازه ورود به تعامل با جامعه جهانی خواهد بود.

لاریجانی همچنین تصریح نمود: امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی توسط اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی در حداقل ۸ رشته تحصیلی مورد نظر وزارت امور خارجه از جمله داروسازی، حقوق بین‌الملل، علوم سیاسی، IT، صنایع غذایی، فیزیک، شیمی، آموزش زبان انگلیسی وجود دارد.

وزارت امور خارجه در نامه رسمی خود از بین دانشگاه های دولتی و آزاد سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی را برای میزبانی دانشگاه بین المللی D۸ مورد تایید قرار داد و در این راستا در نود و پنجمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دوره های آموزشی سازمان D۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تصویب شد.

در این بازدید علاوه بر استاندار مازندران، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، ائمه جمعه آمل و دابودشت، معاون استاندار وفرماندارویژه آمل، دادستان آمل، مدیرکل آموزش وپژوهش، مدیرکل روابط عمومی استانداری، شهردار آمل وجمعی از روسای دستگاه های اجرایی شهرستانی حضورداشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز