خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه و ارتقاء شبکه ریلی گفت:

معتقدم که راه‌آهن و فرودگاه باید با مترو در ارتباط باشند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۷۱

معتقدم در ایران که تمام ایستگاههای راه آهن باید به ایستگاه‌های مترو و فرودگاههای تهران در ارتباط باشند، همچنین تهران به چیزی بیش از یک ایستگاه راه آهن نیاز دارد و باید ایستگاه‌های راه آهن در غرب، شرق و جنوب غربی تهران هم راه اندازی شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مگر چندجاده بین کرج و تهران با توجه به رشد نرخ وسایل نقلیه می‌توانیم ایجاد کنیم مشکل ترافیک شهری و راه‌های خروجی از تهران حل نمی شود مگر این که این بخش از ترافیک را بر روی ریل ببریم.

به گزارش خبرنگارایلنا، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل در ساختمان راه آهن با بیان اینکه تقریبا تمام راههای خروجی تهران بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد زیر بار ترافیک هستندگفت: روزانه درمسیر تهرا ن قم ۵۲ هزار خودرو تردد میکند همچنین در مسیر تهران – کرج – قزوین این میزان تردد وسایل نقلیه به ۱۱۰ هزار تردد رسیده است. که این ارقام رقم های وحشتناکی برای تردد های جاده ای هستند.

وی ادامه داد: این ارقام نشان می دهد که سطح سرویسی که در جاده های خروجی تهران ارایه می شود مازاد بر ظرفیت این جاده ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد وسیله نقلیه شهری غیرقابل کنترل است تاکید کرد: قطعا نمی توانیم به اندازه میزان رشدوسایل نقلیه جادههای کشور را افزایش دهیم و از طرفی دیگر افزایش تعداد وسایل نقلیه به هیچ وجه قابل کنترل نیست و نخواهد هم بودچنانچه در اروپا هم این مساله را نتوانستند کنترل کنند.

آخوندی با تاکید بر اینکه حمل ونقل ریلی باید جایگزین حمل شخصی در شهر شود گفت: باید بخش عمده ای از جابجایی ها که چه در بخش بار و چه در بخش مسافر به سمت حمل ونقل ریلی هدایت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مگر چندجاده بین کرج و تهران با توجه به رشد نرخ وسایل نقلیه می توانیم ایجاد کنیم مشکل ترافیک شهری و راههای خروجی از تهران حل نمی شود مگر این که این بخش از ترافیک را بر روی ریل ببریم.

آخوندی تاکید کرد: برای مسافر و تاجران اولین گزینه باید ریل باشد.

وزیر راه وشهرسازی بااشاره به سیستم حمل و نقل شهری در کشور انگستان گفت: زمانی که در این کشور مشغول به تحصیل بودم هیچ گزینه بهتراز حمل ونقل ریلی را نمی توانستیم انتخاب کنیم و تنها بایک کارت حمل و نقلی می توانستی از چندین سیستم حمل ونقلی عمومی استفاده کنیم.

آخوندی تاکید کرد: با هیچ برنامه ای نمی توان مشکلات حمل و نقل ریلی حل شود مگر این که اقدمات در نهایت به کارآمدی و کاریابی منجرشود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بخش راه آهن وجوددارد وباعثشده ریل در سفرهای مردم نقش بسیار کمی داشته باشد گفت: در طرحی قرار بود راه آهن تهران و اصفهان وقم به صورت سریع السیر ایجاد شود و سرعت آن به ۲۵۰ تا ۳۰۰کیلومتر در ساعت افزایش یابد اما مشکلی که وجودداشت این است که ایستگاه این راه آهن در تهران در شهر آفتاب نزدیک بهشت زهرا ایستگاه قم در ۳۰ کیلومتر این شهر و ایستگاه اصفهان هم فاصله بسیار زیادی از شهر دارد بنابراین شاید مسیر تهران – قم – اصفهان در مدت زمان کمتری طی شود ولی از طرف دیگر زمان سفر تا رسیدن به ایستگاههای قطار سفر را تا سه ساعت افزایش می داد.

وی بااشاره به سیستم حمل ونقلی در کشور کره جنوبی ادامه داد: در سفر اخیری که به کره جنوبی داشتم دربازدید از ایستگاه راه آهن دیدیم که بار مسافران برای فرودگاه اینچئون از ایستگاه راه آهن استفاده می شود این نشانگر هماهنگی بسیار بالا حمل ونقل ریلی و هوایی آن است.

وی گفت: معتقدم در ایران هم شبکه حمل ونقلی چنین تعریف داشته باشد یعنی تمام ایستگاههای راه آهن به ایستگاههای مترو و فرودگاههای تهران در ارتباط باشند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: تهران به چیزی بیش از یک ایستگاه راه آهن نیاز دارد و باید ایستگاههای راه آهن در غرب تهران در شرق تهران ودر جنوب غربی تهران هم راه اندازی و همچنین ایستگاه‌ها باید دردرون شهر ساخته شوند ونه بیرون شهر.

آخوندی ادامه داد: ایجاد دنیای مدرن و توسعه شهر و افزایش کیفیت زندگی شهری بدون حمل ونقلی امکانپذیر نیست.

آخوندی افزود: در حالی که مجموعه شهری تهران درحال حاضر بیش از۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد مشکلات زیادی در شبکه حمل ونقلی این شهر وجوددارد.

روزانه چندین میلیون مسافر شهری در این مسیرها جابجا می شود و امکان جابجایی در این مسیرها ممکن نیست مگر اینکه حمل ونقل عمومی رابه سمت حمل ونقل ریلی هدایت کنیم.

وزیر و راه شهرسازی با اشاره به لزوم ایجاد حمل و نقل چند وجهی و ترکیبی در شهر گفت: من از ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه و ترابری استفاده می کنم ومعتقدم این بزرگترین فرصتی است که در شبکه حمل و نقلی در شهرسازی آشتی دهم.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر ۳۳ هزار کیلومتر شریان اصلی در سراسر جاده های کشور وجوددارد که ۴۰ درصد در وضعیت بد وبسیار بدقرار دارند. بنابراین برای ارتقای شبکه جاده ای هم که شده باید به شکه ریلی توجه کنیم.

آخوندی در پایان با اشاره به پیشنهاددولت در سال بودجه ۹۴ گفت: یکی ازپیشنهادات بسیار خوبی که درسال ۹۴ مطرح و به نمایندگان مجلس تقدیم شده است این است که دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی درتمام شقوق حمل ونقلی تضمین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز