خبرگزاری کار ایران

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید کنیا به ظریف

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۶۵

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پدیده تروریسم و افراط‌گرایی بعنوان بزرگ‌ترین تهدید نظام بین‌الملل، بر لزوم همفکری و همکاری کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه کشورهای اسلامی تأکید ورزید.

سفیر جدید کنیا در تهران روز چهارشنبه رونوشت استوارنامه خود را به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پدیده تروریسم و افراط‌گرایی بعنوان بزرگ‌ترین تهدید نظام بین‌الملل، بر لزوم همفکری و همکاری کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه کشورهای اسلامی تأکید ورزید و آفریقا را به‌خاطر حضور شبکه‌های تروریستی نظیر الشباب، بوکوحرام و القاعده در این قاره، یکی از قربانیان تروریسم و افراط‌گری برشمرد.

ظریف در این دیدار، با اشاره به برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مردادماه گذشته در تهران، بر اجرای توافقات انجام شده در جهت رشد و توسعه روابط دوجانبه تأکید ورزید.

رقیه احمد سوبو سفیر جدید کنیا نیز ضمن ابراز خرسندی از مأموریت جدید خود، اهتمام ویژه کنیا به تقویت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به سابقه فعالیت‌های خویش در حوزه‌های انسانی و بشر دوستانه، ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری سفارتخانه‌های دو کشور، مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کنیا در تمامی ابعاد بویژه در زمینه‌های بشر دوستانه نظیر بهداشت، کار و… توسعه و ارتقاء یابد.

سفیر جدید کنیا در تهران همچنین با اشاره به گرفتار شدن جوانان و حتی نوجونان زیر ۱۲ سال مسلمان در دام شبکه‌های وسیع گروه‌های تروریستی، بر لزوم توجه مضاعف نظام بین‌الملل بویژه کشورهای اسلامی به این مسئله تأکید کرد.

وی از اینکه به‌عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران با مظاهر اسلامی و تمدن بسیار غنی بسر می‌برد، ابراز خرسندی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز