خبرگزاری کار ایران

امید باید از ۴۰سال‌قبل اولویت ما می‌بود؛

قاسمپور: خاکپور‌ به‌ سرنوشت دایی دچار می‌شود / آیت‌اللهی مدیر بود اوضاع فوتبال‌ فارس این نبود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۶۹

دایی تجربه کافی برای هدایت تیم‌ملی را نداشت و نمی‌توانست بلافاصله پس از پایان دوران بازیگری سرمربی تیم ملی شود که وقتی نتیجه نمی‌گیرند، سریع آنها را نابود کنند…

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است نباید ستاره‌های ملی را خیلی زود بسوزانیم، بلکه آنها باید پله‌پله جلو بروند و مدارج ترقی را در مربیگری طی کنند. به اعتقاد این مربی مدیران فوتبال ایران همان کاری که با علی دایی در تیم ملی بزرگسالان کردند را در حال حاضر با محمد خاکپور در تیم ملی امید انجام داده اند.

گفت‌وگوی ابراهیم قاسمپور با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد. در این رابطه چه نظری دارید؟
نظر خاصی ندارم. خاکپور را به عنوان بازیکنی که از نظر فنی و اخلاقی خوب بود و می تواند الگوی بازیکنان جوان ما باشد، قبول دارم و ایشان صلاحیت اخلاقی دارد و در سطح اول فوتبال مملکت بازی کرده است و دوستش دارم اما هنوز زود بود که سرمربی تیم ملی شود. البته خاکپور می تواند دستیاران خوبی بیاورد اما برای خودش زود بود سرمربی تیم امید شود.

چرا چنین تفکری دارید؟
ببنید ما ستاره هایی مثل علی دایی را سریع به تیم ملی می آوریم و نه از آنها حمایت می کنیم و نه به آنها فرصت می دهیم. دایی تجربه کافی برای هدایت تیم ملی را نداشت و نمی توانست سریع و پس از دوران بازیگری اش سرمربی تیم ملی شود چون شرایط تیم ملی سخت است و یک سری مسائل و ریزه کاری ها دارد و وقتی هم که نتیجه نمی گیرند، سریع آنها را نابود می کنند. با علی دایی همین رفتار را کردند و الان هم با خاکپور همین کار را می کنند.

در این ماجرا چه کسانی مقصر هستند؟
کسانی که از فوتبال شناخت ندارند را به زور وارد فوتبال کرده اند و این اتفاقات می افتد. این افراد غیر فوتبالی اگر تصمیمات اشتباه می گیرند، حداقل اشتباهات شان را با حمایت از شخصی که گذاشته اند، جبران کنند نه اینکه با نابود کردن طرف، خودشان را تبرئه کنند. الان که خاکپور را آورده اند، اگر خدای ناکرده نتیجه گرفت، ‌ او را حمایت کنند نه اینکه نابودش کنند.

مجید صالح به عنوان دستیار خاکپور معرفی شد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
این حرف ها تکراری است که بگوییم انتخاب خوب یا بدی بود. همه باید حمایت کنند چون بحثنفر نیست و بحثفوتبال مملکت است و باید کمک کنیم و از این تیم حمایت شود تا بعد از ۴۰ سال این بار به مقصد برسد. البته وقتی به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم که منصوریان را آوردند اما از او حمایت نکردند، در انتخاب های فعلی هم کسانی را انتخاب کنند که حداقل در سطح اول مملکت فوتبال بازی کرده باشند نه اینکه در سطح پایین فوتبال بازی کرده یا اصلا بازی نکرده باشند. انشاءالله که خاکپور و صالح نتیجه بگیرند و آنها باید از تجربه آدم های با تجربه کمک بگیرند.

هادی آیت‌اللهی اعلام کرده بعد از جام ملت‌ها اولویت آنها تیم ملی امید است. نباید از ۴ سال قبل که حذف شدیم اولویت ما تیم ملی امید می‌بود؟
به نظرم از ۴۰ سال گذشته باید اولویت ما تیم ملی امید می‌بود، چون تغذیه‌کننده و پایه و اساس تیم ملی بزرگسالان است. برخی از این آقایان فوتبالی نبودند و به زور وارد فوتبال شدند و این حرف‌ها را می‌زنند. باید در تیم‌های پایه بیشتر تلاش و هزینه کنند و مربیان بهتری بیاورند تا پایه و اساس فوتبال ما درست شود. الان چه در باشگاه‌ها و چه در تیم‌های ملی، تیم‌های پایه خوب نداریم و می‌بینید تیم ملی بزرگسالان ما چه فوتبالی بازی می‌کند. من از این آقا می‌پرسم که استان فارس به آن بزرگی ۲ تا تیم لیگ‌برتری داشت و شما که مدیریت بلد هستید، چرا الان فوتبال استان فارس به این روز افتاده؟ چرا در استان خودتان موفق نبودید و حالا می‌خواهید در سطح‌ کلان مملکت مدیریت کنید؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز