خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری با ظریف:

از تمدید مذاکرات حمایت می‌کنیم / تحریم ها علیه ایران نادرست است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۹۳

ما از قبل تلاش‌هایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات داشتیم که اگر به نتیجه رسیده بود دیگر نیازی به ادامه پیدا کردن این مذاکرات نبود اما با این حال همچنان از مذاکرات حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم که مذاکرات منتج به نتیجه می‌شود.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه ما همواره از حق فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم مذاکرات ایران با ۱ + ۵ منتج به نتیجه می‌شود از تمدید مذاکرات حمایت می‌کنیم و معقتدیم مواضع ایران درست بوده و تحریم‌ها را درست نمی‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مولود چاووش اوغلو در نشست خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه کشورمان که ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص چشم‌انداز روابط آتی ایران و ترکیه گفت: ما به روابط دوجانبه دو کشور دوست اهمیت می‌دهیم و نمی‌خواهیم برخی از مسائل در روابط ما تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ اظهار داشت: مذاکرات همواره مورد حمایت ما بوده و همیشه گفته‌ایم استفاده ایران از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای حق ایران است و همواره از این حق حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه ما مخالف استفاده نظامی و غیر صلح آمیز از فناوری هسته‌ای هستیم٬ تصریح کرد: ما از قبل تلاش‌هایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات داشتیم که اگر به نتیجه رسیده بود دیگر نیازی به ادامه پیدا کردن این مذاکرات نبود اما با این حال همچنان از مذاکرات حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم که مذاکرات منتج به نتیجه می‌شود.

چاووش اوغلو ادامه داد: از تمدید مذاکرات نیز حمایت می‌کنیم و فکر می‌کنم راهکاری که هماینک ادامه پیدا کرده است٬ راه و روش درستی است و باید بگویم که ما همیشه در این مذاکرات کنار ایران بوده‌ایم و مواضع ایران را درست می‌دانیم و تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران را درست نمی‌دانیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست‌های کشورش در روابط منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ما برای حل مشکلات منطقه خواستار ادامه پیداکردن مذاکره با کشور‌ها هستیم. طرح ما این است که حاکمیت آن کشور‌ها باید شامل همه اقوام و گروه‌های آن کشور شود که در عراق همه گروه‌ها و اقوام مشارکت داشته‌اند که سفر ابراهیم الجعفری به آنکارا و نخست وزیر ترکیه به بغداد نشانه این مسئله است.

وی افزود: همچنین آقای عبادی و ۱۵ وزیر دولت ایشان در ماه آینده به آنکارا خواهند آمد تا برای شورای روابط دو کشور در آنکارا تشکیل جلسه دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره نظر کشورش در خصوص سوریه ابراز داشت: معتقدیم رژیم اسد فاقد مشروعیت کافی در سوریه است و اگر در سوریه حاکمیتی باشد که تمامی مردم و گروه‌ها را شامل بشود٬ ما نیز با ایران هم نظریم چرا که ایجاد صلح و ثبات در منطقه مدنظر ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز