خبرگزاری کار ایران

در عسلویه:

نقاشان اخراجی تأسیسات نفتی به شیوه محاسبه مزد معوقه‌شان معترض‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۸۸

«کارگران می‌گویند در روزهای اخیر مبالغی که از ۴۵ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر بوده است به حساب‌های بانکی آن‌ها ریخته شده است.»

کارگران نقاشی که چندی پیش به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خودتوسط یکی از پیمانکاران منطقه ویژه عسلویه اخراج شده بودند؛ از پرداخت متفاوت بخشی از مطالبات مزدی خود خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، کارگران می‌گویند در روزهای اخیر مبالغی که از ۴۵ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر بوده است به حساب‌های بانکی آن‌ها ریخته شده است.

یکی از این کارگران گفت: به حساب بانکی من مبلغ ۸۰۰ هزار تومان واریز شده بود که پس از پیگیری‌های تلفنی از پیمانکار مشخص شد که این مبلغ بابت دستمزد شهریور ماه بوده است.

در عین حال یکی دیگر از این کارگران گفت که بابت دستمزد به همه کارگران مبلغ برابری پرداخت نشده است چنانچه بابت دستمزد شهریور برای او مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای یکی دیگر از کارگران نیز مبلغ ۴۵ هزار تومان واریز شده‌ است.

این کارگران نقاش که تعداد آن‌ها در حدود ۲۰ نفر است در خصوص دلیل اختلاف فاحشی که میان دستمزدهای دریافتی آن‌ها وجود دارد می‌گویند: طبق قرارداد قرار بود بابت ۲۴ روز کاری در ماه مبلغ ۹۰۰ هزار تومان دستمزد بگیریم اما از قرار معلوم ملاک محاسبه این دستمزد، آمار ثبت شده در دستگاه حضور و غیاب بوده است.

این کارگران که به ترتیب از خرداد تا مرداد ماه سال جاری به عنوان نقاش خطوط و تاسیسات نفتی در پروژه‌های فازهای ۱۷ و ۱۸ منطقه ویژه عسلویه استخدام شده‌اند؛ مدعی‌اند که بعد از استخدام تا چندین روز برای آن‌ها کارت حضور و غیاب صادر نشده بود اما آن‌ها طبق قرارداد در محل پروژه مشغول کار بودند و به نظر می‌رسد که کارفرما و پیمانکار در محاسبه پرداخت دستمزد شهریور این قسمت از فعالیت شغلی آن‌ها را نادیده گرفته‌اند.

این کارگران در عین حال تاکید داردند که بغیر از آنکه دستمزهای شهریور ماه آن‌ها بصورت کامل پرداخت نشده است؛ کارفرما و پیمانکار دست کم بابت سه ماه دستمزد معوقه به آن‌ها بدهکارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز