خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص):

دشمنان ظرفیت‌های لازم برای مقابله با ما را ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۴۲

آمریکایی‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند٬ هر جا وارد می‌شوند یک گروه تروریستی شکل می‌گیرد که این اتفاق تصادفی نیست و هنوز هم نگاه آمریکا و برخی کشور‌ها به گروه‌های تروریستی نگاهی تاکتیکی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه همیشه در اجرای ماموریت‌ها روحیه دریادلی داشته و جریان مورد اعتماد کشور است.

به گزارش ایلنا؛ دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دومین روز برگزاری یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: سپاه همیشه روحیه دریا دلی در انجام ماموریت‌ها داشته و ایثارگری، گذشت و مجاهدت٬ موجب اوج‌گیری این نهاد انقلابی شده است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی سپاه در عرصه‌های مختلف جنگ سخت و نیمه‌سخت٬ گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درک صحیحی که از حوادثداشت با اراده قوی این درک را به نتیجه رساند و در صیانت از انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: زمانی که موضوع تشکیل قرارگاه مطرح شد٬ تردیدهایی در سیستم دیوانی کشور وجود داشت که آیا از پس کار بر می‌آیند یا خیر، اما سپاه با درایت و پشتکار از این مرحله عبور کرد و امروز هیچ کس تردیدی در بالندگی قرارگاه ندارد.

وی با برشمردن مصادیقی از کارآمدی سپاه در عرصه سازندگی٬ گفت: کار خوبی که سپاه انجام داد٬ بخش‌های خصوصی و پیمانکاران را به کار گرفت و از ظرفیت موجود به درستی استفاده کرد.

لاریجانی تاکید کرد: با شهامت و روحیه مجاهدتی که در سپاه تبلور داشت٬ کارهای سخت زیادی در کشور سامان یافت.

وی خاطر نشان کرد: تردیدی نیست کشورهایی که روزگاری رویکرد مقابله نظامی با انقلاب اسلامی را در پیش می‌گرفتند امروز با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از به کار گیری این گزینه نظامی نا‌امید شده و به گزینه‌های دیگری روی آورده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان ما ممکن است غرش‌های سیاسی کنند و در تبلیغات بحثتمامی گزینه‌های روی میز را مطرح کنند اما مشخص است ظرفیت‌های لازم را برای مقابله با ما ندارند.

وی تفرقه‌افکنی و دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی را از جمله راهبردهای دشمن به منظور ایجاد اختلاف در منطقه برشمرد و گفت: برخی کشورهای منطقه آگاهند٬ برخی را نیز باید آگاه کرد؛ جمهوری اسلامی ایران نظر سویی به هیچ کشور منطقه نداشته و ندارد بلکه استراتژی بزرگتری به نام وحدت امت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

لاریجانی یکی از راهبردهای دشمن را ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه دانست و اظهار داشت: پشت جریان‌های تروریستی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بزرگ و برخی کشورهای کوچک منطقه هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند٬ هر جا وارد می‌شوند یک گروه تروریستی شکل می‌گیرد که این اتفاق تصادفی نیست و هنوز هم نگاه آمریکا و برخی کشور‌ها به گروه‌های تروریستی نگاهی تاکتیکی است.

رییس مجلس شورای اسلامی راهبرد دیگر دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران را پرداختن به مسائل اقتصادی عنوان و تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی که پس از پیروزی انقلاب همواره با آن مواجه بوده‌ایم٬ از چند سال پیش کاملا مکشوف شد.

وی افزود: دشمنان به خیال خودشان تحریم‌های متنوع گزنده و تاثیرگذاری را بر علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بسته‌اند اما اهدافشان از این تحریم‌ها محقق نشد و به همین خاطر مضطرب‌اند و رو به مذاکره آوردند.

لاریجانی اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مساله‌ای که دشمن دنبال می‌کند٬ مسائل اقتصادی است که روحیه سازندگی و سیاست‌های جامع و نجات بخش اقتصاد مقاومتی در این عرصه راهگشاست.

وی افزود: اکنون زمان ایستادن روی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است ما از رفتار اقتصاد دولتی ضرر کرده‌ایم بنابراین باید کار‌ها مردمی شده تا بهره‌وری بالا رفته و شکوفایی حاصل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولیت قرارگاه سازندگی‌خاتم الانبیا(ص) در مقطع کنونی بیش از گذشته است و با تجربیات موفقی که قرارگاه دارد ما وظیفه خود می‌دانیم کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس علاقه‌مند است پیشنهادهای قرارگاه را در خصوص جبران کمبود بودجه‌های عمرانی بشنود، از خلق منابع جدید، احیای معادن، در اختیار گرفتن پروژه‌های نیمه تمام به عنوان راهکار نام برد.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در عرصه فعالیت‌های عمرانی و سازندگی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) جریان مورد اعتماد کشور هستند که می‌توان کار را به آن‌ها سپرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تقدیر از خدمات سپاه در عرصه سازندگی کشور اظهار امیدواری کرد با روحیه شاداب و اراده‌ای قوی از این پیچ تاریخی نیز عبور کرده و به شکوفایی و پویایی اقتصاد دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز