خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی٬ توطئه‌ دشمنان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۹۳

یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران را تقویت روشنفکری دینی از طریق افزایش هم اندیشی و تعامل فکری میان دو نهاد حوزه و دانشگاه است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از محورهای اصلی توطئه‌‌های دشمنان اسلام، دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، صبح امروز طی سخنانی در جمع فرماندهان، دانشجویان و اساتید مرکز آموزش ۰۱ نیروی زمینی ارتش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ۲۸صفر سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و سبط رسول اکرم(ص) حضرت امام حسن مجتبی(ع)، فرارسیدن۲۷آذر ماه سالروز شهادت دکتر آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با اشاره به تلاش استعمارگران برای مسخ کردن نسل جوان در کشورهای اسلامی گفت: استعمارگران برای دور کردن جوانان از اسلام ناب و بیگانه کردن آنان از تعالم اسلام و روحیه دینی و علمی، توطئه‌ها و ترفندهای گوناگونی را شکل دادند اما آنان برای اجرای نقشه‌های خود به مانع بزرگی برخورد کردند و آن اعتقادات اسلامی ملت‌های مسلمان سراسر جهان بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در گذشته اولین تحصیل کردگان ایرانی در غرب عمدتاً کسانی بودند که بخاطر ضعف نفس و فقدان شناخت کافی از مبانی و تعالیم اسلام ناب، نسبت به دین احساس بیگانگی می‌کردند، در آن دوران دانشگاه که می‌بایست برای پیشرفت‌های علمی در خدمت مردم قرار می‌گرفت در مسیر جدایی از دین حرکت می‌کرد و نه تنها نسبت به دین بی‌اعتنا بود بلکه به مقابله با دین نیز می‌پرداخت و این‌‌ همان فرهنگی بودکه استعمارگران در دانشگاه‌ها ایجاد کرده بودند تا حوزه‌های علمیه از پیشرفت‌های علمی روز به اندازه کافی مطلع نباشند و این در حالی بود که ملت ایران همواره پیشرفت‌های علمی را در پرتو باورهای دینی خود به دست آورده است.

حجت الاسلام آل هاشم یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران را تقویت روشنفکری دینی از طریق افزایش هم اندیشی و تعامل فکری میان دو نهاد حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: طرح مسئله وحدت میان حوزه و دانشگاه توسط امام راحل را می‌توان از آثار پر برکت انقلاب اسلامی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام(رضوان الله تعالی علیه) انجام گرفت.

وی دراین باره خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با آگاهی کامل نسبت به واقعیت‌های اجتماعی، راه حل مشکلات کشور را وحدت روشنفکران و تحصیل کردگان جدید با دین و آشنا کردن روحانیون با پیشرفت‌های علمی جهان می‌دانستند تا هم روشنفکران با دین بیشتر آشنا شوند و هم روحانیون با پیشرفت‌های علمی جهان.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: آیت الله دکتر مفتح یکی از شاگردان برجسته حضرت امام راحل از جمله افرادی بودند که توطئه جدا نگه داشتن دو قشر روحانیون و دانشگاهیان را با تمام وجود احساس کرده بودند و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم، تلاش و مجاهدات‌های بسیار مهمی انجام دادند.

حجت الاسلام آل هاشم تأکیدکرد: شهید دکترآیت الله مفتح اندیشمندی بزرگ و عالمی متعهد بودند که در تحصیلات حوزوی و دانشگاهی به درجات عالیه رسیده بودند، وی در زمان طاغوت نیز درکنار مردم به مبارزه می‌پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب نیز نقش ارزشمندی را در راه به ثمر نشستن انقلاب ایفا کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وحدت مورد نظر حضرت امام خمینی(ره) میان حوزه و دانشگاه را یک راهبرد اساسی برای تحقق اسلام ناب و دستیابی به یک جامعه اسلامی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: شکل گیری این وحدت تنها یک شعار نبود بلکه وحدت میان این دو قشر به عنوان دو پایگاه مهم جامعه برای حرکت در مسیر پیشرفت از اهمیت بسیار زیادی برخودار بوده است و جا دارد برای مقابله با تهاجم فرهنگی و محدودیت‌های علمی همه آگاهی داشته باشند که وحدت و همکاری میان این دو نهاد نه یک وحدت شکلی بلکه همفکری در مبانی معرفت‌شناختی ارزش‌های فرهنگی و حرکتی جهت رفع نیاز‌های علمی جامعه است.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه را در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن ملت و کشور تعیین و تعریف فرمودند گفت: ایشان حرکت حوزه و دانشگاه را در دو مسیر متفاوت اما موازی با یکدیگر و برای رسیدن به یک هدف که‌‌ همان ساختن یک کشور و ملت است تشریح فرمودند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی که کشور عزیزمان از یک سو مورد تهاجم گسترده فرهنگی قرار دارد و شبانه روز هزاران سایت اصلی و صد‌ها سایت فرعی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی می‌کند و از سوی دیگر در اقدامی ظالمانه و متکبرانه کشور با تحریم‌ها و محدودیت‌های علمی مواجه شده است، وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند ضمن سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های علمی، حرکت جامعه علمی کشور را معنا و جهت ببخشد و باید این وحدت روز به روز گشترش پیدا کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: روحانیون و دانشگاهیان باید در حوزه‌های مختلف علمی و دینی با یکدیگر هم اندیشی داشته باشند و در این بین وحدت علمای دینی نیز می‌تواند انگیزه‌های لازم را این حرکت تقویت نماید.

وی درپایان تصریح کرد: بحمدالله امروز حوزویان و دانشگاهیان به خوبی به اهمیت وحدت میان خود آگاهی کافی دارند و در این راه نیز اقدامات اثربخش زیادی را انجام داده‌اند که انشاءالله امیدواریم با وحدت بیشتر میان این دو نهاد شاهد تحقق آرمان‌های ارزشمند امام راحل و منویات حکیمانه رهبرفرزانه انقلاب باشیم تا کشور از آثار و برکت این حرکت مهم بهره‌مند شود و بسوی قله‌های پیشرفت حرکت کند و ما این روز را به کلیه حوزویان ودانشگاهیان تبریک می‌گوئیم.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین باشگوه اربعین حسینی در کربلا تصریح کرد: البته همه ساله در آستانه فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین(ع) مشتاقان زیادی به کربلا می‌رفتند اما اربعین امسال با توجه به تهدیدات از معنای خاصی برخوردارد بود و بسیار پرمغز و پرمعنا بود.

وی زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا را نیاز امروز جهان اسلام برشمرد و برپایی عزاداری، تشرف به زیارت، یادکردن امام حسین(ع) هنگام نوشیدن آب، شعرگویی و شعر خوانی در وصف آنان امام، و تعطیل کردن کسب و کار در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را از جمله راهکار‌های زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز