خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان:

مدال آوری زنان برای ما افتخار نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۰۵

دست مدعیان دموکراسی روی ماشه بمب اتمشان است و جریان‌های بین المللی نیز نمی‌توانند جلوی آن‌ها را بگیرند پس امیدی به آن‌ها نیست.

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان، با اشاره به این نکته تنها اسلام است که توان اداره و مدیریت جهان را دارد، اظهارداشتند: ظرفیت بالای اسلام است که در اربعین ۲۰میلیون جمعیت را در حول محور امامت جمع می‌کند، زیرا نیت این مردم خدایی بود.

به گزارش ایلنا؛ جوادی آملی با ذکر این مطلب که تمدن غربی که خود را مدیر دنیا می‌داند با دو جنگ جهانی ۷۰میلیون کشتار را روی دست جامعه جهانی گذاشته است، افزود: فساد در دنیا به دلیل همین دوری از معرفت اسلامی است و همین امروز نیز غربی‌ها به دلیل اینکه از فسادهای خود خسته شده‌اند به دموکراسی روی آوردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دست مدعیان دموکراسی روی ماشه بمب اتمشان است و جریان‌های بین المللی نیز نمی‌توانند جلوی آن‌ها را بگیرند پس امیدی به آن‌ها نیست.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: چگونه بپذیریم در کشوری که دانش هسته‌ای دارد موش و سایر موجودات را هم می‌پرستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در اسلام، تصریح کردند: اسلام بهترین جایگاه را برای زنان در نظر گرفته است و نیازی نداریم که به الگوی غربی برای زنان دست بیازیم.

وی افزود: نباید در حوزه زنان و اهمیت و جایگاه زنان دنباله روی غربی‌ها باشیم که مثل آن‌ها در مسابقات ورزشی برای ما مدال بیاورند؛ زیرا مدال آوردن برای زنان عامل افتخاز نیست بلکه اسلام بالا‌ترین جایگاه را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که نیمی از جامعه ایران را زنان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در هر جامعه‌ای تا زنان جامعه به خوبی ساخته نشوند و شخصیتشان شکل نگیرد نمی‌توانیم انتظار جامعه‌ای سالم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نقش زنان در اسلام، مدیریت خانواده است؛ مرد در اسلام وظیفه تامین زندگی و مسکن را به عهده دارد و زن آرامش را به خانه می‌آورد؛ از منظر اسلام زنان مجرای فیض الهی بوده و این فیض را به فرزندان در رحم هم منتقل می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این مقام و جایگاه رفیعی که زنان از آن برخوردارند در دنیای غرب به صنعت و فناوری تقدیم شده است و این چیزی نیست که اسلام آن را بپذیرد.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که مودت و محبت به عنوان اصول محوری تشکیل خانواده سالم در اسلام است، گفت: ملت ما به برکت همین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به آقایی رسیده است؛ آقایی که باید در مذاکراتمان هم به طرف آمریکایی به رخ کشیده شود.

آیت‌الله جوادی آملی یادآورشد: ایران اسلامی و ملت ایران نه به بیراهه رفته‌است و نه کسی را به بیراهه کشانده است زیرا بر اساس منطق اسلام حرکت می‌کند؛ اسلام ما را از رفتن به سمت دنیا بازداشته است زیرا نمی‌خواهند که ما اسیر این دنیا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز