خبرگزاری کار ایران

کی‌روش باید جوابگوی نواقص باشد؛

مهاجرانی: مقابل کره‌، ژاپن و استرالیا مشکل داریم / رقبا بیکار ننشسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۰۰

ما با قطر و امارات و بحرین مشکل نداریم هر چند که آنها از نظر بازی‌های تدارکاتی جلوتر از ما هستند اما از نظر نیروی انسانی بهتر از آنها هستیم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است هر چند تیم کی‌روش از نظر بازی‌های تدارکاتی نسبت به حریفانش عقب است، اما اگر این تیم از نظر روحی و بدنی آماده باشد، شانس موفقیت در جام ملت‌های آسیا را خواهد داشت.

گفت‌وگوی حشمت مهاجرانی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* اردوی تیم‌ملی در آفریقای‌جنوبی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
قبل از هر اردویی، سرمربی یا کمک‌هایش از محل اردو بازدید می‌کنند تا امکانات را ارزیابی کنند. حتما کی‌روش هم امکانات محل‌اردو را دیده، هر چند محل اردوی تیم‌ملی از کشورمان دور است، اما هدف از اردو چه‌چیزی است؟ هدف از اردو هماهنگی و آمادگی بازیکنان و انجام بازی‌های تدارکاتی برای حضور قدرتمند در جام ملت‌هاست و اینکه فقط دور هم جمع شوند و تمرین کنند. اگر در این اردو نواقصی باشد خود کی‌روش باید جوابگو باشد و به نظرم غیر از بازی‌های‌تدارکاتی بقیه مسائل این اردو هماهنگ شده است.

* بازیکنان‌اصلی تیم‌ملی در این اردو حضور ندارند. با توجه به فاصله‌زمانی تا جام‌ملت‌ها این اردو مفید است؟
باید ببینیم در حال‌حاضر بازیکنان‌اصلی که لژیونر هستند، در چه شرایطی به سر می‌برند. در حال‌حاضر لژیونرهای ما مشغول تمرین و در جریان مسابقات هستند. کی‌روش بازیکنان‌حاضر در اردو را به هماهنگی می‌رساند و لژیونرها هم به موقع به تیم اضافه می‌شوند. اینها ایراد نیست، اما از نظر بازی‌های تدارکاتی از حریفان عقب هستیم.

* گروه‌ایران در جام‌ملت‌های آسیا را چطور می‌بینید؟
اگر در گروه‌مان قهرمان شویم بازی پلی‌آف را می‌بریم و تا رسیدن به جمع ۴ تیم کار سختی نداریم، اما وقتی به کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا بخوریم، مشکل داریم. ما با قطر و امارات و بحرین مشکل نداریم، هر چند آنها از نظر بازی‌های تدارکاتی جلوتر از ما هستند، اما از نظر نیروی‌انسانی بهتر از آنها هستیم.

* در نظرسنجی برنامه ۹۰ اکثر مردم تیم‌ملی را فینالیست جام ملت‌ها دانستند، این توقع منطقی است؟
در این موارد نه باید بدبین بود و نه خوش‌بین، بلکه باید حقیقت‌بین باشید. ما از نظر بازی‌های‌تدارکاتی ضعیف هستیم و حریفان هم بیکار ننشسته‌اند که ما قهرمان شویم. آنها به خوبی تدارک شده‌اند و مشغول فعالیت هستند و کارشان را زودتر از ما شروع کرده‌اند.

* به عنوان سرمربی‌سابق تیم‌ملی که قهرمان‌آسیا شده‌اید. چه توصیه‌ای برای کی‌روش دارید؟
الان نه باید انتقاد کنیم و نه کمبودها را در نظر بگیریم. در حال حاضر باید همه چیز را به فراموشی بسپاریم و بستر را برای قهرمانی تیم‌ملی آماده کنیم. کی‌روش مربی باتجربه‌ای است و نقاط ضعف و قوت تیمش را می‌داند و اگر از نظر روحی و بدنی آماده باشند شانس موفقیت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز