خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به خشونت و نژادپرستی؛

تظاهرات‌کنندگان ۴ ساختمان اداری را در کالیفرنیا اشغال کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۲۷

شهروندان اوکلندی در اعتراض به حکم‌های صادر شده اخیر هیات‌های منصفه فرگوسن و نیویورک، خیابان‌های اصلی این شهر را بستند و چهار ساختمان اداری را اشغال کردند.

معترضان به حکم‌های صادرشده اخیر هیات‌های منصفه شهر «فرگوسن» در ایالت «میسوری» و ایالت نیویورک، برخی ساختمان‌های اداری را در شهر «اوکلند» واقع در ایالت کالیفرنیا اشغال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، صدها شهروند اوکلندی در اعتراض به حکم‌های صادر شده اخیر هیات‌های منصفه فرگوسن و نیویورک خیابان‌های اصلی این شهر را بستند و چهار ساختمان اداری را اشغال کردند.

ماموارن پلیس اوکلند در جریان درگیری با معترضان به حکم دادگاه، ۲۵ نفر را دستگیر و تلاش کردند تا مانع وارد شدن سایر مردم به داخل ساختمان‌ها شوند.

تظاهرات‌کنندگان پرچم‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی از جمله «به جنگ علیه سیاه‌پوستان پایان دهید» به چشم می‌خورد.

در تصاویر تلویزیونی ده‌ها نفر مشاهده می‌شوند که خیابان‌ ۸۸۰ واقع در مرکز خرید اوکلند را بسته‌اند.

هیات‌های منصفه فرگوسن و نیویورک در دو رای جداگانه حکم به تبرئه ماموران پلیس سفید‌پوستی دادند که در جریان درگیری با دو شهروند سیاه‌پوست و غیرمسلح آن‌ها را به قتل رساندند.

شهروندان آمریکایی اخیرا در ده‌ها شهر این کشور با برگزاری راه‌پیمایی‌های گسترده اعتراض خود را نسبت به رای صادر شده اعلام کردند و خواستار دادگاهی شدن ماموران پلیس و توقف خشونت و اقدام‌های نژادپرستانه دراین کشور شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز