خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت‌ملی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

به روند جاری مذاکرات امیدوار هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۲۳

اعضای تیم مذاکره کننده و مقامات داخلی کشور نباید فراموش کنند که جریان مقابل ایران در منطقه و جهان با تمام قوا آمده تا منافع ملی ایران در مذاکرات هسته‌ای محقق نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی٬ رضایت عراقچی از مذاکره اخیر با وندی شرمن را امیدوارکننده ارزیابی کرد و در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج مذاکرات از مباحثهسته‌ای و ورود طرفین به مباحثتسلیحات موشکی ایران، گفت: ضمن احترام به همکاران، اعتقاد دارم حمایت از تیم مذاکره‌کننده یک مساله مهم و ضروری است چراکه این تیم وظیفه حفاظت از منافع ملی را بر عهده دارد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ رضایت عراقچی از مذاکرات اخیر با وندی شرمن را در کنار کارشکنی کشورهای منطقه به ویژه عربستان را یک معادله پیچیده در ادامه روند مذاکرات ارزیابی کرد و گفت: اگرچه پیشرفت‌های خوبی تاکنون از مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ حاصل شده ولی گام‌های پایانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که ایجاب می‌کند تا در این مسیر سخت و البته پیچیده٬ حرکت تیم مذاکره‌کننده بر اساس حفظ منافع ملی همچون گذشته برداشته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند جاری مذاکرات یک روند امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران باید مراقب کارشکنی‌هایی که در وین صورت گرفت٬ باشند چراکه این کارشکنی‌ها مجددا از سوی کشورهای منطقه تکرار خواهد شد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس در ادامه، تاکید کرد: ایران پس از مذاکرات وین و گفت‌و‌گو‌های صورت‌گرفته٬ گام‌های خوبی برای تقویت پایگاه بین‌المللی خود برداشت تا جایی که خیلی از کشور‌ها به ویژه برخی از کشورهای منطقه را به واکنش واداشت؛ واکنش‌هایی که حتی آنان را مجاب کرد تا این کشور‌ها هزینه‌های بالایی را برای نافرجامی مذاکرات پرداخت کنند.

نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده به عنوان حافظ منافع ملی ایران در جوامع بین‌الملل، تصریح کرد: اعضای تیم مذاکره‌کننده باید متوجه این مسیر سخت باشند و در عین توجه و حساسیت‌ها٬ به گونه‌ای عمل کنند که در عین تحقق مذاکرات٬ منافع ملی ایران حفظ شود.

منصوری آرانی کارشکنی کشورهای منطقه در مذاکرات اخیر وین را یک مانع جدید در مسیر مذاکرات هسته‌ای دانست و ادامه داد: طبیعی است که در مسیر مذاکرات این کارشکنی‌ها موجبات مانع تراشی را فراهم کند. اعضای تیم مذاکره‌کننده و مقامات داخلی کشور نباید فراموش کنند که جریان مقابل ایران در منطقه و جهان با تمام قوا آمده تا منافع ملی ایران در مذاکرات هسته‌ای محقق نشود.

وی در واکنش به اظهارات محمود نبویان مبنی بر خروج مذاکرات از مباحثهسته‌ای و ورود طرفین به مباحثتسلیحات موشکی ایران، ‌ گفت: ضمن احترام به همکاران، اعتقاد دارم حمایت از تیم مذاکره‌کننده یک مساله مهم و ضروری است چراکه این تیم وظیفه حفاظت از منافع ملی را بر عهده دارد. البته نمایندگان در اظهار نظر آزاد هستند و می‌توانند دغدغهٔ خود را بابت مسائل مختلف مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز