خبرگزاری کار ایران

در برابر فرمانداری خرمشهر انجام شد؛

تجمع مجدد کارگران یاس خرمشهر: کسی از ما نمی‌پرسد چرا فریاد می‌زنید

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۶۶

«ما در طول ماه جاری بیش از ۱۰ بار مقابل فرمانداری خرمشهر جمع شده‌ایم. متاسفانه حتی برای دلگرمی هم که شده کسی از ما نمی‌پرسد برای چه اینجا آمده‌اید و فریاد می‌زنید.»

شماری از کارگران کارخانه «صنایع بهداشتی یاس خرمشهر» به دلیل آنچه «تداوم بی‌توجهی‌ کارفرما به پرداخت مطالبات صنفی‌شان» خوانده‌اند، صبح امروز بار دیگر مقابل ساختمان‌ فرمانداری خرمشهر تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به خبرنگار ایلنا گفته‌ است «در شرایطی که مسئولان استانی و شهرمان از مشکلات صنفی ما مطلع‌اند، هیچ تلاشی برای پرداخت مطالبات مزدی و بازگشایی کارخانه انجام نمی‌دهند.»

او گفت: «کارگران کارخانه یاس خرمشهر خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین از سر گیری فعالیت کارخانه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد.»

به گفته این کارگر، در حال حاضر با وجود آنکه کارفرما تولید در کارخانه را از ابتدای سال ۹۱ متوقف کرده هیچ تلاشی برای راه اندازی آن نمی‌کند و کارگران همچنان‌‌ رها شده‌اند.

کارگر دیگری که در تجمع امروز حضور یافته بود گفت: از زمانی که کارخانه تعطیل شد علاوه بر تعویق یک سال و نیم حقوق، دو سال است که بیمه کارگران این واحد به تامین اجتماعی پرداخت نشده است و مشکلات ناشی ازتمدید نشدن دفترچه‌های درمانیخانواده‌هایشان نیز به مشکلات معیشتی‌شان افزوده شده است.

این کارگر با اشاره به سوابق ۲۰ سال کار تعدادی از کارگران یاس خرمشهر در مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت که آنان اکنون در آستانه بازنشستگی قرار دارند اما به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرما، امکان بازنشستگی برای‌شان وجود ندارد.

او با بیان اینکه این کارخانه برای راه اندازی مجدد و تولید هیچ مشکلی ندارد، مدعی شد: کارفرمای این کارخانه از دو سال بیش این واحد تولیدی را که مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز دنیاست به همراه کارگران‌‌ رها کرده است.

این کارگر با اشاره به آلودگی شهر خرمشهر؛ فقدان حمایت‌های بیمه‌ای را باعثوارد آمدن صدمات جبران ناپذیری برای خانواده‌های کارگری دانست.

او همچنین گفت: با استناد به ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه از حقوق کارگران تعلل کند شخصا مسئول پرداخت آن خواهد بود، اما اداره تامین اجتماعی خرمشهر با بی‌توجه‌ای به قصور کارفرما، دفترچه‌های درمانی کارگران را با ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی تمدید نمی‌کند.

او با بیان اینکه تنها خواسته او و سایر همکارانش احیاء کارخانه و بازگشت به کار است، اظهار داشت: ما در طول ماه جاری بیش از ۱۰ بارمقابل فرمانداری خرمشهر جمع شده‌ایم. متاسفانه حتی برای دلگرمی هم که شده کسی از ما نمی‌پرسد برای چه اینجا آمده‌اید و فریاد می‌زنید.

این کارگر صنایع بهداشتی یاس خرمشهر وضعیت زندگی و تامین معاش کارگران بیکار شده کارخانه را نامناسب توصیف کرد و در خاتمه گفت: کارگران این واحد بیش از این تحمل بی‌کاری و بی پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

گفتنی است کارخانه صنایع بهداشتی یاس تولید کننده گلیسرین، انواع صابون‌های جامد و سایر مواد شوینده، زیر مجموعه صنایع بهداشتی داروگر(کف) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز