خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار سخنگوی فراکسیون سوسیال دموکرات آلمان:

توافق نهایی به نگاه واقع‌بینانه طرف‌ مقابل بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۶۴۶

افراطی‌گری و تروریسم که اکنون در منطقه شایع شده است٬ دارای ابعاد گسترده‌ای است که مبارزه با آن نیازمند هم‌فکری و هم‌اندیشی همه کشور‌ها و اتخاذ راهبردی همه‌جانبه می‌باشد.

نیلس آنن سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان با کاظم جلالی رئیس مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه، تاریخی و دیرینه دو ملت ایران و آلمان، افزود: پیشینه خوب مراودات دو ملت ظرفیت‌های وسیعی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های گوناگون فراهم کرده است که باید از آن‌ها به بهترین نحو در جهت تسهیل و تسریع در روابط دوستانه فی‌مابین استفاده کرد.

رئیس مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی منطقه و تهدیدات ناشی از تقویت گروه‌های تروریستی برای صلح و امنیت منطقه و جهان، گفت: افراطی‌گری و تروریسم که اکنون در منطقه شایع شده است٬ دارای ابعاد گسترده‌ای است که مبارزه با آن نیازمند هم‌فکری و هم‌اندیشی همه کشور‌ها و اتخاذ راهبردی همه‌جانبه می‌باشد.

جلالی در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱ + ۵، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود، همه سازوکارهای بین‌المللی موجود در این زمینه را رعایت کرده است و دستیابی به توافق نهایی به نگاه واقع‌بینانه طرف‌های مقابل بستگی دارد.

در ادامه نیلس آنن سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این دیدار با اشاره به استقبال مجلس آلمان از توسعه روابط دوستانه دوکشور، گفت: مجلس آلمان از توسعه روابط دوکشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: توافق هسته‌ای میان ایران و ۱ + ۵ می‌تواند موجب تسریع و تسهیل مناسبات دو کشور شود.

سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان، تصریح کرد: مجلس آلمان خواستار کوتاه شدن مسیر مذاکرات با ایران و رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات پیش رو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز