خبرگزاری کار ایران

فرماندار مهاباد از چغندرکاران عذرخواهی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۳۲

«برخی سیاست‌های نادرست در زمینه تحویل چغندرقند در این شهرستان و سایر نقاط استان موجب شده تا حجم زیادی از تولیدات این کشاورزان روی دست آن‌ها بلااستفاده باقی مانده و در مزارع و کنار جاده‌ها زیر بارش برف و باران دپو شده و از بین برود.»

فرماندار ویژه مهاباد گفت: به عنوان فرماندار این شهرستان از همه کشاورزان به دلیل وضعیت نابسامانی که در بخش چغندرقند به وجود آمده است عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش ایلنا، جعفر کتانی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت آب این شهرستان افزود: برخی سیاست‌های نادرست در زمینه تحویل چغندرقند در این شهرستان و سایر نقاط استان موجب شده تا حجم زیادی از تولیدات این کشاورزان روی دست آن‌ها بلااستفاده باقی مانده و در مزارع و کنار جاده‌ها زیر بارش برف و باران دپو شده و از بین برود.

وی گفت: عدم صدور مجوز خروج محصول چغندرقند از استان به دیگر استان‌های کشور و از سویی دیگر کارشکنی کارخانه‌های قند منطقه که به صورت ناعادلانه فعالیت می‌کنند مشکلات زیادی را برای چغندرکاران این شهرستان به وجود آورده است.

کتانی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده و مساعدت استاندار آذربایجان غربی این مشکل کشاورزان مرتفع شده و آنان می‌توانند محصولات چغندرقند تولیدی خود را که کارخانه‌های قند منطقه قادر به جذب آن نیستند را به دیگر استان‌های کشور تحویل دهند.

وی افزود: کشاورزان این شهرستان جزو توانمند‌ترین کشاورزان کشور هستند که باید مورد حمایت مسوولان قرار گرفته و تلاش شود تا مشکلی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: کشاورزان ما تمام تونایی خود را برای افزایش تولید محصول و بالابردن کیفیت آن بکار گرفته‌اند ولی عدم وجود مدیریت و نبود برنامه‌ای منسجم در این بخش موجب شده تا کشاورزان با مشکلات افزایش تولید مواجه شوند.

وی گفت: تمام تلاش مسوولان باید کاهش هزینه‌های تولید و بالا بردن میزان درآمد کشاورزان باشد تا بدینوسیله زمینه ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها را فراهم کرده و حتی کسانی را که به شهر‌ها نیز مهاجرت کرده‌اند تشویق کرده تا به روستا‌ها بازگردند.

به گفته مسوولان جهاد کشاورزی مهاباد در سال زراعی جاری یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت چغندرقند رفته بود که از این میزان اراضی زیرکشت افزون بر ۸۵ هزار تن محصول تولید شده است که بیش از ۳۰ هزار تن آن هنوز توسط کارخانه‌های قند منطقه جذب نشده است.

در استان آذربایجان غربی در مجموع پنج کارخانه قند وجود دارد که از این تعداد سه کارخانه در شهرهای می‌اندوآب، نقده و پیرانشهر واقع شده است که عمده کشاورزان محصولات خود را تحویل این کارخانه‌ها می‌دهند.

شهرستان مهاباد با بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز