خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهور در سمینار بهره‌مندی مردم از حقوق بشر:

تحقق حقوق بشر٬ مستلزم شناخت عوامل محرک آن است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۲۹

وضعیت بین المللی باید منطقا به گونه‌ای باشد که کشور هدف بتواند با کمک و همبستگی سایر اعضا در مقابل آثار منفی تحریم بر امنیت، توسعه و بهره‌مندی از حقوق بشر توسط اعضای خود مقاومت کند.

معاون حقوقی رییس جمهوری، اعمال تحریم علیه ملت ها از سوی دولت آمریکا را از جمله موارد نقض حقوق بشر خواند و افزود: سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی باید این توانایی را در خود ایجاد کنند که در صورت تحمیل تحریم غیرمشروع و سیاسی بر یک عضو خود، بتوانند فورا با کشور هدف تحریم، ابرازهمبستگی بین المللی نمایند.

به گزارش ایلنا، الهام امین زاده در سمینار بین المللی اثرات منفی تحریم های اقتصادی و مالی بر بهره مندی مردم از حقوق بشر، گفت: با تاسیس کمیسیون مستقل و دائمی حقوق بشرمی توان زمینه های جدیدی را در حوزه مقابله با تحریم های غیرقانونی و ضدبشری در سطح بین المللی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی در دوران نوین به حمله مسلحانه نظامی محدود نبوده، توضیح داد: تحریم های همه جانبه طولانی مدت علیه ملت ها یکی از مصادیق بارز اشکال جدید تهدید علیه امنیت جمعی است.

امین زاده تاکید کرد: مقابله با اشکال جدید تهدیدهای امنیتی و ضد حقوق بشر از جمله تحمیل تحریم های همه جانبه علیه حق تعیین سرنوشت ملت ها از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که آن را باید در زمره فعالیت های مهم این کمیسیون و تعهدات همه دولت ها دانست.

وی با طرح این سوال که فجایع ناشی از تحریم های فرسایشی علیه مردم بی گناه فلسطین، کوبا، عراق و سایر ملت ها درکجای نظام بین الملل قرار دارد؟، گفت: این سوالی است که باید توسط نهادهای مربوط به صلح و امنیت، توسعه و حقوق بشر در سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای بین المللی پاسخ داده شود.

معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: وضعیت بین المللی باید منطقا به گونه ای باشد که کشور هدف بتواند با کمک و همبستگی سایراعضا درمقابل آثار منفی تحریم مقاومت نماید.

وی در پایان این سمینار در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش انتشار یافته از وضعیت زندان گوانتانامو و وضعیت سیاه پوستان در آمریکا، گفت: کشورهایی که فشارهایی را با اتهام نقض حقوق بشر به سایر کشورها وارد می کنند هم درعرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی دارای کارنامه بسیار بدی در خصوص حقوق بشر هستند. ازجمله این کشورها آمریکا است که حقوق متهمین در آن رعایت نمی شود و دادرسی عادلانه ای وجود ندارد.

امین زاده با اعلام اینکه اقلیت سیاه پوست آمریکا نیاز به امنیت حقوقی و قضایی دارند و حقوق شهروندی آنها باید مورد احترام قرار بگیرد، تصریح کرد: آمریکا در عرصه بین المللی در زمینه حقوق بشر، کارنامه قابل قبولی ندارد.

معاون حقوقی رییس جمهوری اعمال تحریم به سایر ملت ها را از جمله نقض های حقوق بشری خواند که در صحنه بین المللی از سوی آمریکا اتفاق می افتد و افزود: ما نیاز به دموکراسی و حقوق بشر در عرصه بین المللی داریم. درهمایش امروزاین مسئله توسط کشورهای مختلف اسلامی اثبات شد که حقوق بشر با اعمال تحریم ها در حال نقض شدن است و باید نهادی وجود داشته باشد تا کشورهای ناقض حقوق بشر را به پاسخگوئی بطلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز