خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ژاپن اصلاحات اقتصادی خود را به همه‌پرسی گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۶۱

نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن امروز اصلاحات اقتصادی پیشنهادی خود را به‌ همه‌پرسی گذاشت که در صورت تایید توسط مردم ژاپن، وی را قادر می‌سازد تا قوانین جدیدی را برای احیای اقتصاد تورم‌زده این کشور صادر کند.

نخست‌وزیر ژاپن امیدوار است تا حمایت شهروندان را در همه‌پرسی اصلاحات اقتصادی خود به‌دست آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «شینزو آبه» نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن امروز - یکشنبه - اصلاحات اقتصادی پیشنهادی خود را به‌ همه‌پرسی گذاشت که در صورت تایید توسط مردم ژاپن، وی را قادر می‌کند تا قوانین جدیدی را برای احیای اقتصاد تورم‌زده این کشور صادر کند.

همه‌پرسی از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی آغاز شده است و تا ساعت هشت بعدازظهر(۱۱ شب به وقت گرینویچ) ادامه می‌یابد.

تحلیل‌گران تاکید کردند که آبه به‌عنوان طرفدار حزب دموکرات لیبرال می‌تواند بیش از ۳۰۰ کرسی از ۴۷۵ کرسی را در پارلمان این کشور در اختیار بگیرد و به‌ این ترتیب بزرگ‌ترین پیروزی این حزب در شش دهه اخیر را از َآن خود کند.

در عین حال، متخصصان اعلام کردند که هر حکمی از آبه می‌تواند اثر کمتری نسبت به گذشته داشته باشد، زیرا تعداد شهروندانی که حاضر به رای‌دادن نیستند روز‌به‌روز افزایش می‌یابد.

آبه در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان نخست‌وزیر ژاپن انتخاب شد و وعده داد تا اقتصاد نابه‌سامان این کشور را بار دیگر شکوفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز