خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

۹۰ درصد بودجه ۹۴ به نفت وابسته است / شعارهای دولت در لایحه بودجه عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۳۹

برخی افزایش مالیات را عاملی برای جبران کسری بودجه می دانند اما مگر می‌شود هر روز مالیات مردم را افزایش دهیم! ما باید به مردم خدمات ارائه کنیم. مالیاتی که مردم باید پرداخت کنند وابسته به نفت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری حذف یارانه افراد پردرآمد توسط استان‌ها و تخصیص منابع حاصل از آن به استان‌ها گفت: این حرکت دولت٬ یک جور دفع شر است که آقایان دولتی از خود دور کردند.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا افزود: بهتر این بود که حذف یارانه‌ها به صورت متمرکز صورت می‌گرفت زیرا به طور قطع برای استان‌ها مشکلاتی پیش می‌آید. آن موفقیتی که ستاد کشور می‌توانست در حذف دهک‌های پردرآمد داشته باشد٬ شهرستان‌ها نمی‌توانند داشته باشند.

وی درباره بودجه سال ۹۴ گفت: بودجه سال ۹۴ هیچ فرقی با بودجه‌های سال‌های گذشته نمی‌کند. بودجه دلبخواهی است و خیلی هم کار‌شناسی شده نیست. ‌‌ همان بودجه سال گذشته است که ردیف‌هایش نیز همانند سال گذشته است. دولت کلی شعار داشت که ما بودجه را واقعی و کاربردی می‌کنیم که هیچ کدام در بودجه عمل نشد.

یوسفیان ملا درباره کاهش وابستگی به نفت در بودجه سال ۹۴ گفت: اصلا اینگونه نیست. آقایان می‌گویند ۳۳ درصد بودجه را پول نفت تامین می‌کند که این قابل قبول نیست. چه چیزی وجود دارد که بتواند جبران بودجه حاصل از نفت باشد. برخی افزایش مالیات را عاملی برای جبران کسری بودجه می‌دانند اما مگر می‌شود هر روز مالیات مردم را افزایش دهیم! ما باید به مردم خدمات ارائه کنیم. مالیاتی که مردم باید پرداخت کنند وابسته به نفت است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران تا دلار نفتی نداشته باشند نمی‌توانند صادرات و واردات انجام دهند، گفت: باید نفت فروخته شود تا دلار در کشور وجود داشته باشد. بنابراین مطمئن باشید تا چیزی تولید نشود کسی نمی‌تواند مالیات پرداخت کند. وقتی کسی نتواند کالا وارد کند توانایی پرداخت کمرگ و عوراض را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۹۰ درصد اقتصاد و لایحه بودجه ۹۴ به نفت وابسته است اگرچه اسم ۳۳ درصد را بر روی آن گذاشتند. چون آن بخشی‌هایی که در سایر درآمد‌ها گفتند کارآمد نیست. مثلادر بخش سایر درآمد‌ها نوشته شده واردات خودرو، وقتی در کشور دلار نفتی وجود نداشته باشد چطوری می‌خواهید خودرو وارد کنید.

عزت الله یوسفیان ملا افزود: ما که به اقتصاد مقاومتی عمل نکردیم که از خارج کشور بی‌نیاز باشیم. در بحثاقتصاد مقاومتی نیز فقط شعار داده شده است بنابراین واحدهای تولیدی ما برای تولید نیاز به دلار، یورو و ین دارند که بتوانند کالا وارد کنند، تولید کنند. اگر تولیدی صورت نگیرد، درآمد ایجاد نمی‌شود و توانایی برای پرداخت مالیات نیز وجود ندارد بنابراین همه چیز وابسته به نفت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز