خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا اقدام‌های خشونت‌آمیز علیه زندانیان را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۲۴

باید بدانیم که اتحادیه اروپا هرگونه شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان را در هر شرایطی محکوم می‌کند، زیرا این موضوع بخشی از سیاست حقوق‌بشر ما است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز - چهارشنبه - هرگونه شکنجه و اعمال خشونت علیه زندانیان را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ائوروپاپرس، «فدریکا موگرینی» امروز هرگونه اقدام خشونت‌آمیز علیه زندانیان از جمله مظنونان به انجام عملیات تروریستی را محکوم کرد.

در همین راستا، موگرینی تاکید کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که کشورهای اروپایی در شکنجه‌های زندانیان مظنون به عملیات تروریستی دخالت داشته باشند.

«کا‌ترین ری» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «باید بدانیم که اتحادیه اروپا هرگونه شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان را در هر شرایطی محکوم می‌کند، زیرا این موضوع بخشی از سیاست حقوق‌بشر ما است.»

وی ادامه داد که گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه‌های مظنونان عملیات تروریستی به‌ویژه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مسائل جدی و مهمی را درباره رعایت حقوق‌بشر در این کشور مطرح می‌کند.

شرح بازجویی‌های مظنونان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بار‌ها به‌دلایل مختلف به تعویق افتاد و این‌بار نیز از شش هزار و ۲۰۰ صفحه شرح بازجویی‌ها تنها ۴۸۰ صفحه آن درباره ۱۰۰ مظنون به انجام عملیات تروریستی طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ منتشر می‌شود و متن کامل گزارش در سنای آمریکا به‌صورت محرمانه باقی می‌ماند.

برخی مقام‌های آمریکایی تصریح کردند که بازجویی‌های شدید علیه مظنونان به اقدام‌های تروریستی نتیجه‌ای در بر نداشته است.

مسئولان سازمان جاسوسی آمریکا پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تلاش کردند تا با انجام شکنجه‌هایی مانند غرق مصنوعی با آب، شرایط سخت و مختل‌کننده فکر و بسیاری روش‌های دیگر مظنونان را وادار به اعتراف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز