خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

نظر یک نماینده٬ نظر کل مجلس نیست / رشد بودجه همه نهاد‌ها٬ متناسب با سایر دستگاه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۳۵

مجلس می‌تواند اعداد و ارقام را هر قدر که می‌خواهد کم و زیاد کند اما کار جدی انجام می‌شود اینکه یک نماینده‌ از میان ۳۰۰ نفر در مجلس حرفی بزند یا بگوید این لایحه بودجه شوخی است نباید آن را به کل مجلس نسبت داد.

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت، گفت: اینکه یک نماینده ای از میان ۳۰۰ نفر در مجلس حرفی بزند یا بگوید این لایحه بودجه شوخی است نباید آن را به کل مجلس نسبت داد. نظر یک نماینده که نظر کل مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه جزییات بازداشت ۲۰ مدیر دولتی که توسط وزیر اطلاعات بیان شد٬ چیست٬ گفت: اطلاعات این موضوع نزد من نیست ضمن اینکه سخنگو هم نباید در این خصوص اطلاعاتی بدهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان هماهنگی بین دولت و مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه وجود دارد گفت: طبق ماده یک بودجه٬ در اصل پیش‌بینی از منابع و مصارف برای نیل به اهداف و سیاست‌ها در یک سال مالی است. از ما در سازمان معاونت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی انتظار می‌رود که این منابع و مصارف را پیش‌بینی کنیم و در مورد آن شفاف توضیح دهیم.

اگر نماینده‌ای معتقد است لایحه بودجه شوخی است می تواند بیاید حرف جدی او را هم بشنویم

سخنگوی دولت تاکید کرد: سهم فروش نفت در بودجه به کمتر از یک سوم رسیده است. مضاف بر اینکه نباید فراموش کنیم که ما این بودجه را تنها به مجلس پیشنهاد کرده‌ایم و مجلس می‌تواند اعداد و ارقام را هر قدر که می‌خواهد کم و زیاد کند اما کار جدی انجام می‌شود اینکه یک نماینده‌ از میان ۳۰۰ نفر در مجلس حرفی بزند یا بگوید این لایحه بودجه شوخی است نباید آن را به کل مجلس نسبت داد. نظر یک نماینده که نظر کل مجلس نیست. اگر این نماینده معتقد است که لایحه بودجه شوخی است می تواند بیاید اینجا تا ما حرف جدی او را هم بشنویم.

نوبخت با بیان اینکه ما در دو مورد در خصوص مصارف پیشنهاداتی را داشتیم گفت: ما حجم مصارف جاری را کاهش و حجم مصارف عمرانی را افزایش دادیم البته مجلس می‌تواند در این مورد نظر خود را بدهد چرا که ما تنها پیشنهاد داده‌ایم. در خصوص قانون بودجه٬ فصل‌الختام مجلس است و البته ما نیز از اعداد و ارقام خود دفاع می‌‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه لایحه فعلی بودجه نشات گرفته از عقل جمعی دولت بود٬ گفت: البته عقلای مجلس نیز برای ما قابل احترام هستند اما راه دیگری برای ارائه بودجه وجود ندارد.

از نظر ما برای بودجه سال آینده بهتر است که منابع‌مان وابستگی کمتری به نفت داشته باشد و در مصارف نیز هزینه‌های جاری کمتر دیده شود.

نوبخت تاکید کرد: در خصوص بودجه جای نگرانی وجود ندارد ما به همه کمیسیون‌ها می‌رویم و با همه همکاران در مجلس توضیح می‌دهیم هر کسی که مطلبی داشته باشد٬ بنده آماده پاسخگویی به مطالب آنها هستم.

کشورهای بیگانه توطئه تقلیل قیمت نفت را در پیش گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت با اشاره به مصوبات امروز هیات وزیران گفت: در جلسه امروز بحثاتصال راه آهن سراسری ایران به عراق مطرح شد که این تصمیم جهت سهولت در ایاب و ذهاب زائرین حرم عتبات صورت گرفت. دستور اجرای این طرح داده شد و معاونت برنامه‌ریزی و وزارت راه نیز موظف شدند ظرف امروز برای اجرای شدن این طرح با توجه به ضرورت ارتباط بیشتر دو کشور همسایه و رفت و آمد زائرین عتبات اقدام کنند.

وی افزود: بحثدیگر امروز هیات وزیران در خصوص خنثی توطئه دیگری بود که در رابطه با ایجاد موانع برای پیشرفت و توسعه ایران به کار گرفته شد پیش از این کشورهای بیگانه تلاش کردند با تحریم‌ها در مقدار صادرات نفت٬ محدودیت ایجاد کنند اما امروز توطئه تقلیل قیمت نفت را در پیش گرفته‌اند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تحلیل آنها این بود که ایران با تمام تحریم‌های اقتصادی می‌تواند مسیر پیشرفت را طی کند بنابراین تلاش کردند با کاهش قیمت نفت تدابیر خود را عملیاتی کنند. ما نیاز به تدبیر داریم تا از این گردنه مانند گذشته عبور کنیم. تاکید رئیس جمهور امروز به همه دستگاه‌ها این بودکه نهایت صرفه‌جویی را در اعتبارات جاری و هزینه‌ای داشته باشند و به معاونت برنامه‌ریزی نیز گفته شد که تخصیص طرح‌های مربوط به تملک دارایی و عمرانی محدود شود.

به جای هزینه‌های جاری٬ بیشتر به سمت طرح‌های عمرانی می‌رویم

وی گفت: برای سال بعد منابع عمومی به میزان ۶.۲ در بودجه رشد کرد و افزایش حقوق کارکنان دولت به ۱۴ درصد رسید اما رشد اعتبارات عمرانی حدود ۱۶ درصد شد که با محاسبه ۷ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی مربوط به آن این میزان سرمایه‌گذاری می‌شود و رشد آن به بیش از ۳۰ در صد می‌رسد.

نوبخت تاکید کرد: تاکید رئیس‌جمهور این بود که رویکرد دولت باید مثل قبل خروج از رکود باشد تا با سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی بتوانیم در شرایط تحریم به خوبی عمل کنیم در جلسه امروز همچنین وزیر نفت گزارشی از چگونگی کاهش قمیت نفت را ارائه داد و پیش‌بینی موسسات معتبر نسبت به سال آینده اعلام شد.

وی تصریح کرد: این موسسات در برخی موارد ۷۵ دلار و برخی نیز بالای ۸۰ دلار را برای قیمت سال آینده نفت پیش‌بینی کرده بودند. البته رقم پیش بینی ما ۷۳ دلار است که قابل مدیریت است قطعا تخصیص منابع چشم‌بسته صورت نخواهد گرفت چراکه ما تلاش می‌کنیم منابع خود را به هزینه‌های جاری کمتری تخصیص بدهیم و بیشتر به سمت طرح‌های عمرانی برویم. در مورد طرح‌های عمرانی نیز برای ما اولویت با طرح‌هایی است که بالای ۸۰ درصد رشد فیزیکی داشته و همچنین بتوانند به توازن منطقه‌ای کمک کند.

به جهت محدودیت منابع٬ رشد بودجه همه نهاد‌ها متناسب با سایر دستگاه‌هاست

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه لایحه بودجه به موقع به مجلس ارائه شد اما برخی رسانه‌های خارجی به شکل غیرواقعی آماری نسبت به افزایش اعتبارات برخی نهاد‌ها اعلام کردند که این کذب محض است. به جهت محدودیت منابع رشد بودجه همه نهاد‌ها متناسب با سایر دستگاه‌هاست.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه تلاش دارند نیروهای مسلح ما را به گونه‌ای نشان دهند که تمام اعتبارات کشور را مورد استفاده قرار می‌دهند اما من این مطلب را قویا تکذیب می‌کنم نحوه بودجه ریزی ما در ۵ جلد لایحه بودجه به شکل شفاف بیان شده و همانطور که رئیس‌جمهور اعلام کرد ما در لایحه بودجه سه نکته یعنی شفافیت، قانونمندی و پاسخگویی را دنبال می‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه ما مثل گذشته به وقت لایحه بودجه را تقدیم مجلس کردیم٬ گفت: این یعنی انجام یک کار فشرده در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی.

نوع تخریب برخی سایت‌ها بسیار سخیف است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با انتقاد از برخی از سایت‌های داخلی که عنوان کردند که علیرغم افزایش اعتبارات نهاد ریاست جمهوری٬ اعتبار پژوهش در بودجه سال آینده تقلیل پیدا کرده٬ گفت: همین سایت در همین راستا با نماینده‌ای گفتگو کرده و او گفته است گویا قرار است این افزایش اعتبارات نهاد ریاست جمهوری در انتخابات مجلس آینده استفاده شود. لازم است بنده در پاسخ بگویم نهاد ریاست جمهوری هم اکنون با دو مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: برخی تعهدات دولت قبل امروز به شکل حکم دادگاه در آمده و شرکت پیمانکاری که از دولت قبل طلب داشته به دلیل عدم دریافت طلب خود از نهاد ریاست جمهوری شکایت کرده و طبق حکم دادگاه٬ نهاد باید ۹۰ میلیارد تومان به این شرکت بدهد اما اینکه اگر این مبلغ پرداخت شود و سایتی از قول نماینده‌ای اعلام کند که گویا قرار است این مبلغ در انتخابات مورد استفاده قرار گیرد٬ بسیار سخیف است و انسان را به یاد روش‌های شبکه‌های ماهواره‌ای برای تخریب نهادهای مختلف از جمله سپاه می‌اندازد که کذب محض است.

نوبخت با تاکید بر اینکه برای ما در معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری با هیچ دستگاهی تفاوت ندارد٬ گفت: ما از همه دستگاه‌ها حساب‌کشی می‌کنیم٬ حتی برخی در جلسات هیات دولت از ما اعلام تکدر می‌کنند. اما اگر ما قانع نشویم اعتبارات هیچ نهادی را افزایش نمی‌دهیم.

وی گفت: من از ابتدا تا امروز تعداد پرسنل نهاد ریاست‌جمهوری را حساب کرده‌ام متاسفانه تعداد نیروهای انسانی در دولت گذشته از هزار و ۶۲۷ نفر به ۳ هزار و ۹۲۳ نفر افزایش پیدا کرده است که من راجع به ضرورت افزایش یا کاهش نیرو‌ها صحبت نمی‌کنم اما قطعا با تعدیل این نیرو‌ها یک عده هم ناراضی می‌شوند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در گذشته برخی شرکت‌های بیرونی حقوق پرسنل نهاد را می‌دادند اما امروز شرکتی نیست که ما با آن حساب مشترک داشته باشیم. تمام هزینه سفرهای رئیس جمهور کاملا مشخص است ما هزینه غیر شفافی نداریم که از شرکتی بخواهیم مخارج آن را بدهد البته اگر اظهارات کذب مطرح شده نبود بنده این پاسخ‌ها را نمی‌دادم.

اعتبارات موسسات پژوهشی در بودجه۹۳ رشد ۲۸ درصدی داشته است

وی افزود: در مطلب دیگری گفته شده که بودجه پژوهش تقلیل یافته در حالی که اعتبارات موسسات پژوهشی در بودجه۹۳،۳۰۷ میلیارد تومان بوده که این مبلغ در سال ۹۴ به ۳۹۵ میلیارد تومان یعنی رشد ۲۸ درصدی رسیده است که این جدا از مبلغی است که امسال و سال گذشته به صندوق نوآوری و شکوفایی داده‌ایم.

نوبخت خاطر نشان کرد: من همینجا اعلام آمادگی می‌کنم که هر اشکال و سوالی وجود داشته باشد٬ بدون اینکه برخی رسانه‌ها با ذوق‌زدگی بخواهند آن را منتشر کنند٬ می‌توانند بدون واسطه از خودم بپرسند اما حرف کذب منتشر نکنند. متاسفانه این رسانه‌ها با ذهنیت گذشته خودشان که از این مبالغ این گونه استفاده می‌کردند٬ تصور داشتند که ما هم اینگونه آن را مصرف خواهیم کرد اما ما شفاف عمل می‌کنیم و اگر بخواهیم فعالیت انتخاباتی داشته باشیم می‌توانیم از راههای مقدور عمل کنیم درحالی که دولت در جایگاهی نیست که وارد انتخابات شود.

سخنگوی دولت گفت: هر حزب و گروهی خارج از دولت می‌تواند کار خود را انجام دهد. ما خود را موظف به پاسخگویی می‌دانیم و در همه موارد شفاف عمل خواهیم کرد.

تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان همچنان معتقدند که دولت در سال ۹۲،۴. ۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است گفت: این یک حرف غیر واقعی است ما سال گذشته از صندوق توسعه ملی مبلغی برداشت نکرده ایم سال گذشته بنده این موضوع را در یک جلسه واشکافی کردم. قرار بود ۴.۱ میلیارد دلار از منابع درآمدی دولت ناشی از فروش نفت در یک شرکت اماراتی واریز شود که به جهت تحریم این پول به حساب بانک مرکزی واریز نشد.

وی افزود: برای همین ما وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از همه دارایی های خود استفاده کنیم در توافق ما با خزانه وبانک مرکزی مقرر شد ۴.۱ میلیارد دلاری که مربوط به وزارت نفت بود به حساب بانک مرکزی برود و این توافق صورت گرفت بانک مرکزی توانست از همین طریق مبالغ ناشی از فروش نفت را به حساب خزانه واریز کند اما برای جلوگیری از افزایش پایه پولی این اقدام را به مذاکرات موکول کنیم.

سخنگوی دولت یادآور شد: الان تمام پول‌هایی که راجع به آن صحبت می کنیم در حساب بانک مرکزی در خارج از کشور است اما چون ممکن بود صندوق توسعه در کوتاه مدت از این مبلغ استفاده کند ما مجوز قانونی گرفتیم و کارها انجام شد اما با این حال همه حسابها در اختیار بانک مرکزی است اگر به گزارش صندوق توسعه نگاه کنیم می بینیم که این مبلغ از این صندوق برداشت نشده است من آمادگی دارم که در مورد هر بحثی که پیرامون این مسئله مطرح می شود پاسخ دهم.

نوبخت گفت: جای کتمان وجود ندارد در شرایط تحریم هستیم و تمام تلاش ها براین است که اجازه ندهند ما نفت خود را به فروش برسانیم بنابراین ما موظف هستیم در چارچوب قانون با ابتکارات خود هرگونه توطئه ای را خنثی کنیم البته غضنفرهایی هم در داخل داریم که به آنها گرا می دهند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی در خصوص بحثرئیس کل بانک مرکزی پیرامون فساد ۱۲ هزار میلیاردی گفت: توضیحات رئیس کل بانک مرکزی مشخص است و این مطلب باید پیگیری شود.

در ادامه خبرنگاری از نوبخت راجع به اینکه به استانداران گفته شده تا نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد اقدام کنند سوال شدکه سخنگوی دولت در پاسخ گفت: ما ساز وکاری داریم و می‌خواهیم اختیار بیشتری به استانداران بدهیم البته این مطلب در تبصره هدفمندی نیامده و یک پیشنهاد از سوی دولت است دولت علاقه‌مند نیست که کسانی که مستحق نیستند یارانه دریافت کنند.

وی در مورد مطالب مربوط به گران شدن قیمت ارز برای کسب درآمد دولت گفت: این مطلب کاملا کذب است اگر قیمت ارز در بازار داخلی افزایش پیدا کند بیش از همه دولت ضرر می‌کند ما اجازه نداریم غیر از نرخ رسمی بانک مرکزی ارز بفروشیم بانک مرکزی قطعا می‌تواند در این بازار مدیریت و نظارت داشته باشد.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال آینده گفت: ما تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم و در حد همان ۴۸ هزار میلیارد تومان مبالغ سال جاری اقدام خواهیم کرد.

کارگروهی برای بررسی مطالبات داشجویان تشکیل می‌شود

خبرنگار دیگری با طرح این مسئله که برخی معتقدند علیرغم اینکه رئیس جمهور می‌گوید از نقد استقبال می‌کند اما وقتی دولت مورد نقد قرار می‌گیرد وی از عباراتی نادرست استفاده می‌کند از نوبخت پرسید که نظر شما در این مورد چیست.

نوبخت پاسخ داد: رئیس جمهور هیچ‌گاه از انتقادات ناراحت نمی‌شود اما هر انسان صادقی که حرف‌های بی‌پایه، دروغ و مغرضانه را بشنود ناراحت می‌شود البته ما به هیچ وجه منتقدان خود را مغرض نمی‌دانیم ممکن است برخی حرف‌های تحریک‌آمیزی بزنند که خودشان باید مسئولیت آنها را برعهده گیرند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است در راستای مطالبات دانشجویان در ۱۶ آذر اقدامی از سوی دولت صورت گیرد، گفت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کرد کاگروهی برای بررسی مطالبات دانشجویان ایجاد خواهد شد که در آینده نسبت به تشکیل این کارگروه و نتایج آن گزارش خواهم داد.

وی در مورد کند شدن صادرات ایران به ترکیه و چگونگی حمل و نقل کامیون‌های این کشور به داخل گفت: با توجه به این قیمت گازوئیل در ترکیه گران و در داخل کشور ارزان است برخی از این کامیون‌ها مقادیر زیادی سوخت را در داخل استفاده می‌کردند بنابراین توافقاتی صورت گرفت تا آنها در قبال عدم پرداخت عوارض خود دیگر از سوخت داخلی ایران استفاده نکنند این باعثکندی صادرات میان ایران و ترکیه شد که وزیر راه با توافقاتی که از سوی اتاق بازرگانی صورت گرفت در حال حل سریع این مسئل است این اقدام برای این صورت گرفت که ما جلوی قاچاق گازوئیل را بگیریم.

محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آینده روابط ایران و عربستان گفت: باید پذیرفت که عربستان به عنوان یک کشور اسلامی در این شرایط با تلاش برای عدم افزایش قیمت نفت منابع کشور خود را ارزان می‌دهد و این در مورد منابع دیگر کشورهای اسلامی و نفت‌خیز اثرگذار است این اقدام از نظر شرعی و اسلامی نیز قابل تامل است تلاش ما این است که با کشورهای همسایه از جمله عربستان روابط خوبی داشته باشیم امیدواریم در این زمینه نیز مذاکرات مربوطه به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای تنظیم قیمت نفت توسط دولت انجام خواهد شد، گفت: همانطور که مطلع هستید اجلاس اوپک تشکیل شد البته ما علاقه داشتیم که قبل از تشکیل مذاکراتی که در جلسات غیررسمی داشتیم به کمال برسد امروز هم بخشی از جلسه هیات وزیران به این موضوع اختصاص داشت.

رشد بودجه آموزش و پرورش حتی بیشتر از سپاه است

نوبخت با اشاره به جلسه سران سه قوه در راستای مبارزه با فساد گفت: این جلسه بیشتر نمادی بود از اراده سه قوه برای مبارزه با فساد باید توجه کنیم که در مبارزه با فساد هیچ فردی نباید مورد استثنا قرار گیرد همانطور که نباید بی‌جهت آبروی کسی را ببریم. پیام مهم این همایش عزم مشترک سه قوه در راستای منویات رهبری برای مبارزه با فساد بود که دولت نیز از ابتدا بر آن تاکید دارد.

وی در مورد برنامه دولت برای افزایش بودجه معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری گفت: ما طبق برنامه‌های این معاونت اعتبارات‌شان را افزایش دادیم تا در مورد جامعه زنان که تقریبا نیمی از کشور را تشکیل می‌دهند بتوانند این برنامه‌ها را اجرایی کنند.

سخنگوی دولت گفت: ما برای خروج از رکود پیش‌بینی‌هایی را داشتیم تا بتوانیم زمینه تامین مسکن زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار را ایجاد کنیم برای همین هیات دولت در هفته‌های گذشته مصوباتی را داشت تا سقف وام ارزان قیمت در شهرها و روستاها را افزایش دهد که این رقم در روستاها به ۱۵ میلیون تومان و در شهرها تا ۵۰میلیون تومان رسید و قرار شد ما به التفاوت رقم تسهیلات را دولت تقبل کند. در همین میان هزار میلیارد تومان نیز برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان در نظر گرفته شد.

وی در مورد وضعیت بورس نیز گفت: تلاش ما این است که آثار روانی برخی تصمیمات کم شود تا بتوانیم ثبات لازم را در کل بازار از جمله بازار بورس ایجاد کنیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که دولت برای کاهش وابستگی بودجه به نفت چه اقداماتی انجام خواهد داد، گفت: نسبت فروش نفت طبق سیاست‌های رهبری باید حداقل بیست درصد به صندوق واریز شود با توجه به اینکه سال آینده با محدودیت‌هایی در قیمت نفت مواجه خواهیم بود، بیست درصد را واریز می‌کنیم اما مجلس در سال ۹۰ پیشنهاد داد که هر سال ۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وی گفت: اما با توجه به محدودیت‌های سال آینده قرار شد که ما ۳درصد افزایش مازاد سیاست‌های رهبری را به صندوق واریز نکنیم. به هر حال این هم یک پیشنهاد است و هر چه مجلس بگوید قانون می‌شود و ما آن را رعایت خواهیم کرد.

خبرنگار دیگری با اشاره به مراسم روز دانشجو گفت در مراسمی که رئیس جمهور نیز در آن حضور داشت حرف همه طیف‌های دانشجویی شنیده نشد، نوبخت پاسخ داد: به همه نهادهای دانشجویی اجازه صحبت داده شد برخی از مجموعه‌ها ممکن است چندین تشکل داشته باشند اما در نهایت یک جریان است بنابراین قرار شد یک نفر صحبت کند این به آن معنی نیست که حرف برخی تشکل‌ها شنیده نشده اتفاقا حرف‌هایی بیش از حد انتظار هم زده شد که البته حق دانشجویان بود.

نوبخت ضمن تکذیب اخبار مربوط به کاهش بودجه آموزش و پرورش گفت: ما حداقل در سال آینده ۲۰ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را افزایش داده ایم متاسفانه از بیرون می‌گویند بودجه سپاه افزایش پیدا کرده و از داخل می‌گویند بودجه آموزش و پرورش کاهش پیدا کرده رشد بودجه آموزش و پرورش حتی بیشتر از سپاه است.

از نماینده‌هایی که جای رسانه‌ها را در جلسات غیرعلنی پر می‌کنند، تشکر دارم

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که نرخ تورم در سال آینده به زیر ۱۴ درصد می‌رسد گفت: این میزان به هر مقداری که برسد افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۱۴ درصد خواهد بود.

وی در مورد شرایط استخدامی‌های دستگاه‌های دولتی گفت: در قانون استخدام هر دستگاهی می‌تواند به ازای سه بازنشسته یک نفر را استخدام کند مشروط به اینکه اعتبارات لازم را داشته باشد. از سال‌های قبل گروهی مراحل استخدامی را طی کردند منتهی به دلیل کمبود اعتبار دستگاه‌ها امکان جذب آنها وجود نداشت برای همین ما در بودجه سال آینده بودجه این دستگاه‌ها را برای استخدام گذاشتیم تا کسانی که مراحل استخدام را طی کردند اما به دلیل کمبود اعتبارات بیکار هستند بتوانند استخدام شوند.

نوبخت در خصوص تفاوت رقم نهایی اعلام شده در مورد بودجه کلی که رئیس جمهور آن را ۲۱۹ میلیارد تومان اعلام کرده بود گفت: شبی که رئیس جمهور به گلستان سفر کرد همین مبلغ تصویب شد اما روز بعد که رئیس جمهور در سفر بود تبصره‌های الحاقی اضافه شد که بار مالی داشت بنابراین ما باید به سقف بودجه اضافه می‌کردیم الان سقف بودجه نهایتا ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان را علاوه بر ۳۰ درصد افزوده شده تکذیب کرد.

نوبخت در واکنش به خبرنگاری که عنوان می‌کرد رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی اعلام کرده که دولت باید کارشناسی بیشتری را روی بودجه انجام می‌داد، گفت: از اینکه برخی نماینده‌ها جای رسانه‌های جمعی را در جلسات غیرعلنی پر می‌کنند نهایت تشکر را دارم شاید لازم نباشد بگویم اما آقای لاریجانی موضع و روش دولت را در لایحه بودجه تایید کرد هر کسی بهتر است کار خودش را انجام بدهد نمایندگان قانون‌گذاری کنند و رسانه‌ها به انعکاس اخبار بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز