خبرگزاری کار ایران

کری خواستار گسترش اقدام نظامی علیه داعش شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۷۰

زیر خارجه آمریکا که برای ارائه برخی توضیحات درباره جنگ علیه داعش به کنگره رفت، از اعضای کنگره خواست تا مبارزه علیه تروریسم را تنها به عراق و سوریه محدود نکنند و در این جنگ از خود انعطاف بیشتری نشان دهند.

وزیرخارجه آمریکا که برای توضیح درباره عملکرد دولت به کنگره رفته بود، از اعضای کنگره خواست تا در روند عملیات علیه داعش از خود انعطاف بیشتری نشان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که برای ارائه برخی توضیحات درباره جنگ علیه داعش به کنگره رفت، از اعضای کنگره خواست تا مبارزه علیه تروریسم را تنها به عراق و سوریه محدود نکنند و در این جنگ از خود انعطاف بیشتری نشان دهند.

کری تصریح کرد که اعضای کنگره نباید در گسترش جنگ توسط «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه نیروهای شبه‌نظامی بهانه‌تراشی کنند، زیرا به عقیده وی مبازه علیه تروریسم مرز نمی‌شناسد.

در همین راستا، وزیرخارجه آمریکا اضافه کرد که پیش‌بینی نمی‌کند که در کشورهایی جز عراق و سوریه نیاز به جنگ علیه تروریسم باشد، اما از طرفی نباید صدور استفاده از نیروی نظامی علیه تروریسم مانع از استفاده به‌ موقع آن شود.

کری، در موضعی خلاف سخنرانی اوباما مبنی بر عدم اعزام نیروی نظامی بیشتر برای مبارزه با داعش، گفت که نباید تصمیم‌های مقام‌های دولتی باعثبسته شدن دست‌های مقام‌های نظامی در عرصه جنگ شود.

در همین حال، وی پیش‌بینی کرد که با حمایت برخی از اعضای کنگره بتوان برای سه سال آینده اجازه استفاده از نیروی نظامی برای مبارزه با تروریسم را به‌دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز